SergOz, Элементали сохраняют опыт умершего клона. То есть был голем с опытом 3000 - сделали его клон, клон погиб. Вызываем элементаля. Элементаль вызывается в стек с тем же номером на поле битвы и имеет опыт 3000, при этом характеристики типа атаки, защиты итд. у элементалей остаются нормальными. Брать из базовых характеристик монстров все параметры тоже не вариант. тк нам нужны для клона базовые характеристики, но с бонусом от опыта. В общем тут проблемы везде...
Georgv, нужно подумать. Возможно, нужно подойти к этому скрипту с другой стороны.
Типа сзади)))
Возможно нужно просто забить на этих клонов ) По крайней мере я когда пытался сделать им наследование опыта, ничего приличного так и не придумал и в итоге пришел к этому варианту )
Georgv,
SergOz, сбросить опыт отряда клона ничего не мешает через EA[-1:-42];
igrik Wrote:
Поэтому меняем
на
Hi guys,
How do we limit a specific hero level up to only castle and rampart heroes?
!?HL-1;
!!HE-1:N?y1;
!!FU&y1<32:E; castle and rampart heroes 0-31
Doesn't work, it processes all heroes ...
However, if I want to prohibit a specific hero, it works
!!HE-1:N?v2;
!!FU|v2=45/v2=151:E; solmyr and mutare
Also works limiting to faction
!!HE-1:O?y1;
!!FU&y1<>5:E; only purple heros.
(11.12.2023 07:29)Valery Wrote: [ -> ]How do we limit a specific hero level up to only castle and rampart heroes?
Получаешь класс героя. 0, 1 - Замок, 2, 3 - Оплот и т.д.
yes, good idea thanks. I wondered why the block <32 didn't work, debug shows the value considered, but script continues instead of exit.
Valery, the best idea here is block adding experience OR block lvl up procedure handling
For both you need hook. Do you need code for that? I mean "choose your fighter"

Valery, your code does not limit anything, it's just exits script. Actual dynamic limiting cannot be implemented without low-level hooks in experience processing in-game function.
But that's the problem, it doesn't exit script.
I had this script :
So I forgot a few heroes level 6000 come into map middle game. So when Solmyr was put on map, he got all skills thus learning so that meant I have to click 3000 times to end his leveling. So I wrote the block after HL
!!HE-1:N?y1;
!!FU&y1<32:E;
And still Solmyr (45) got the leveling. The script doesn't exit, I tested half hour. Only faction color and class exit. Now that I think, maybe I should have tried flag 1000 on trigger, as those are only AI heroes. Debug shows y1=45, yet script continues.
Oh boy, that was an amateur mistake, sorry. Getting old... not seeing the elephant in the room .
Spent half hour trying to figure why it didn't work.
Ahhahah, shit happens )))