Я хотел сделать так, что если в слоте 9 не артефакт 128, то со слота 9 тот артефакт в рюкзак упадёт, а вместо него встанет 128, но что-то проверка не идёт или я что-то не понимаю!
Quote:y3<>128 проверка на НЕ меч армаггеддона.
- да, я и хотел проверить на не меч армагеддона, что если там не меч, то то что бы там не было удалилось и в рюкзак, а меч остался бы на месте!
В слоте должен быть меч армагеддона 128
/y3<>128/y3<>-1/y3<>145
Если в слоте не меч армаггеддона, не пусто и не замок от сборного артефакта, то
Quote:/y3<>128/y3<>-1/y3<>145
- не сработало. Только что испытал!!!! Как я и думал, что это не сработает!!! Разницы нет в моей записи &y1>0/y2>0/y3<>128 и в этой /y3<>128/y3<>-1/y3<>145!
/y3<>145 - я подозреваю что это условие почему то не выполняется?
Он просто-напросто не удалил тот артефакт что будет слоте 9 вместо меча армагеддона, хотя должен удалить!!!
P.S. два дня уже сижу с этим кодом и не могу понять почему же он так и не срабатывает
Может эта проверка не так работает?
Hi! What's the most efficient way of marking an obejct as visited for a hero?
I'm implementing Colosseum of the Magi (+2Pwr/Knl depending on choice) as a replacement for Arena. I suppose I have to do with global var like this?
как по мне, это лучший вариант для ERA

Thanks, I believe so.
Script is done.
colosseum of the magi.erm
colosseum of the magi.json
Quote:{
"colmagi": {
"notVisitedDlg": "A big show is taking place at the Colosseum today. You enter the arena and hold the audience in awe with your magical prowess. Insatiable hunger for knowledge is what makes a true mage, so you gladly accept the first prize, which is one of the newest academical handbooks.",
"visitedDlg": "Moderator of the Colosseum instantly recognizes you but respectfully denies entrance to the competitor zone. You probably should rather be featuring as a talent judge here!",
"name": "Colosseum of the Magi",
"notVisited": "(Not Visited)",
"visited": "(Visited)"
}
}
Download both files
Archer30, have you checked in Multiplayer? i mean try call replacement when instruction phase or after, but before GameEnter
fatsawhorse, это все идею, что есть. Учитесь проверять гипотезы:
Archer30, brilliant code!
daemon_n, checked with local mp via lan, it does work. Is there a better timing for object replacement?
Berserker, I'm so used to the convenience of ERA 3. Thank you all the effort you put on making script writters' lives easier

Archer30, !?FU(OnAfterErmInstructions) occurs before showing the map. Replacement here is really fast.
Archer30, if replace ongameEnter, 2nd player get correct objects only after 1st player's turn end
(08.09.2021 00:03)Archer30 Wrote: [ -> ]checked with local mp via lan, it does work. Is there a better timing for object replacement?
Archer30, why don't you use the replacement code from "WoG Scripts 2"?
In addition, this code works perfectly in multiplayer.
igrik, the key difference is the use of OnAfterErmInstruction and patching 4893167, right? Works well, awesome!

But I'm not sure why is no redraw for UN:I, for me if not redrawn, the new object would not appear, even if !!UN:R1;
Berserker,
daemon_n, great. Didn't know OnAfterErmInstruction is better. I made that but the game crashed. Now is fixed by igrik's patch.
(08.09.2021 12:29)Archer30 Wrote: [ -> ]But I'm not sure why is no redraw for UN:I, for me if not redrawn, the new object would not appear, even if !!UN:R1;
And why do we need to redraw at the map initialization stage, when the map has not yet been displayed?
igrik, did you try to set sound volume to 0 during replacement process instead?