Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Ваши вопросы по ERM-скриптам
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
*тут было сообщение Valery*
Дико извиняюсь, нажал правку вместо цитаты и по привычке "цитату" стер Bad

Что-то помнится мне, что без 512 флага (заклинание урона), сферы бонуса не дают. Ты перепроверь на всякий случай.
А лучше - добавь флаг и убери мины и огнестену из скрипта вообще.
Bad
ok, moved land mine and fire wall to damage spells, removed them from bla bla thing, updated script. Should I make ert or this is fine?
Конечно, лучше ert. Хотя и не принципиально.

И еще: правильнее было бы брать исходное описание и добавлять к нему недостающую числовую информацию в конце отдельной строкой, как это происходит с заклинаниями урона.
Так и текста меньше получится и нагляднее будет (числовой показатель в конце описания, а не в середине где-то).
Is not in middle of nowhere, it replaces the vague "a fixed number" for the english version. I think the description is clear now, if I add numbers after the text says "a fixed number" it will be more confuse.

>For example:

{Land Mine}

Randomly places four small areas of landmines on the battlefield which are only visible to the caster and creatures native to the terrain. It inflicts damage to any unit walking over it.

is replaced with:

{Land Mine}

Randomly places four small areas of landmines on the battlefield which are only visible to the caster and creatures native to the terrain. It inflicts %Y11 damage to any unit walking over it.

Which is the exact original formulation but with the damage value.
How the hell are those ert files working?

I added in enhanced artifacts.ert one more column (after z171025), added description, and coded in erm file

!!UN:A170/9/z171026;
!!UN:A170/10/z171026;

and ofc error (1-1000 z vars) but I see people do it every time. Where is my error? And how do I know that z171026 isn't used by another ert file?
String variables passed to UN:A and most other name-changing functions become (permanently) bound to the corresponding ingame value. That's why it doesn't accept ert vars. Use Era 2.47 syntax for name changing instead.
To check if a ert variable is defined, you can get its value. If the value is "String was not found.", then this ert variable is not defined anywhere.
Thanks, got it.

Some user complained in HC that the two new combos (vestment of authority and Garb of the Forest Lord-enhanced artifacts.erm) don't compile as other combos. And indeed the scripter forgot (or did it on purpose) to finish the code and add the combo stack feature, which creates locked slots.

To fix this is easy so I wanted one more z var in ert as there are a lot already used in that ert script. but ok I can use a quick var too.

Bersy, should I fix this script or let it as it was? I can fix it by adding a quick z var if the combo is clicked, all it lacks is:

!#UN:A13/170/66/67/68; new combo is created from 66-68 artifacts and represented by art 170 (horn)
!#UN:A170/2/2; horn is set on shoulders

Then description if right-clicked. Should I do it?
Never heard of this combos. Yes, you can.
Ok I just checked and GoW (Hero of light mod) uses all 161-170 artifacts for new combos visuals, so this lets me 0 choices for new combos + compatibility. And if I use any of those, then his mod will become not compatible with wog mod. So better I don't touch.

Hard to fix anything in WoG mod when so many other mods depend on.
Right you are. But you may release WoG Revised and get rid of that "compatibility". Or better WoG Alt, based on WoG.
Not worth the time spent. It is not even an error, so I won't invent the wheel again just to satisfy one user. If it was a fast possibility, okay; but like that, no.
Всем здравствуйте! Я только учусь писать ERM, и у меня тут вышла небольшая заминочка: Вот я написал маленький скриптик, на то что - когда герой входит в координаты 138/142/0 то активируется этот скрипт! Вроде всё хорошо, но! Этот скрипт активируется КАЖДЫЙ РАЗ когда герой входит в эти координаты, как сделать чтобы скрипт срабатывал только один раз? (Если что могу кинуть скрипт)
MegaPeasant,используйте флаг для дезактивации действия при повторном посещении.
я бы вам дал пример, но для начала лучше укажите в какой версии игры вы используете скрипт? wog3.58f,era2?
Bes, я незнаю как проверить мою версию 96-copy, но если у меня старая вы бы могли мне дать ссылку на скачивание героев 3.58wog! А что такое era2 я вообще незнаю Sm. Но вроде у меня 58!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
Reference URL's