SergOz, штатно программно — нет. А так узнать у igrik-а название def-а, где хранятся кадры и подменить нужный кадр через png.
igrik , выручай!

Мне даже не столь важна смена картинки - кто там её разглядывает - мне нужно заменить описание способности "Враг".
Функционал способности полностью устраивает. Его менять не нужно.
zcrexp.txt не пробовал менять?
А чё за сложность то? Всё же просто))
Деф: DlgExpMon.def
Текст: в zcrexp.txt
Interesting, looks like v1 should be avoided in most cases?
When I test Obelisk Rune option (script 35, option 43) on the official scenario Heroes of Might Not Magic (SoD map), there were several ERM error popping out, saying x coordinate was not right.
The code:
Code:
!?PI;
!!UN:P43/?y-1; [Check if script is enabled: y-1]
!!FU&y-1<>1:E; [Exit if script isn't enabled]
!!UN:U57/-1/?y-2; [Number of Obelisks on map: y-2]
!!VRv1:S-1; [Initialize v1 to -1 to work with new faster UN:U syntax]
!!DO5312/1/y-2/1&y-2>0:P; [Loop through all Obelisks to set spell]
!?FU5312;
!!UN:U57/-1/-1/1; [Store next Obelisk coordinates in v1/v2/v3]
!!FU$spell$:P0/0/1/0/1/0; [Determine random non-banned Adventure Spell number: y-99]
!!IF:M^%v1, %v2, %v3, %v4^;[For TESTING]
!!POv1/v2/v3:Sy-99; [Set spell number (S) to y-99 -- will be -1 if all spells banned]
Looks fine to me at the first glance. However, the value returned of v1 was
47379860.
Any idea why this happened?
It was an easy fix after I figure out v1 was the issue. Used v2 instead and everything's fine again.
v1 is global shared variable. Global shared variables should be avoided.
v1 in changed in many triggers and in any SN:E command
replace v1/v2/v3 with v2/v3/v4 whenever possible
Thank you, Berserker. That explains. Any other variable like v1 that scriptwriters should always avoid?
Any global shared variable.
Say, use use v2/v3/v4, then you call almost any ERM command like UN:I/O, or any ERM function. Be prepared, that there is some OnObjectCreate/Delete event where another scripter will reuse those v2/v3/v4 for his own purposes. Local variables go for aid )
Strange. After shifting v-vars to +1, the script run well on Heroes of Might Not Magic, but the same issue happened on All for One (RoE scenario). x coordinate was wrong on one of the obelisk (returned -1).
Things are getting confusing. The v-var for x coordinate was set in !!UN:U, why it has to change before !!PO:S?
I tried with v3/v4/v5, problem's gone, but still wondering the reason of it.

Insert anywhere !!SN:F^GenerateDebugInfo^; after loop and inspect erm tracking.erm. You'll see all executed commands. Maybe some command changed v2.
Berserker, igrik, спасибо. Сейчас далеко от компа. Приеду буду разбираться.
Berserker, I found the cause.
I forgot to change the v1 initialization to v2
Здравствуйте..
А как можно запретить артефакт командирский передать командиру?
Я очень бы хотел запретить артефакт 149 (шлем бессмертия) вставлять в командира? Что-то не могу додуматься как это вообще сделать?
fatsawhorse, так же как и другие арты: через !!UN:A назначаешь ему позицию на теле героя или в рюкзак.