Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Ваши вопросы по ERM-скриптам
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
1. VR:C does not allocate any memory. It's just a faster way to initialize array of y or v-vars.

SN:M is allocated dynamically (on demand) and freed afterwards. In Lua all arrays are allocated dynamically.
SN:M is slower, but it's real array with API and possibility to pass it to other functions.

2. It shuffles all array items so that each item has new random position.
like 1 2 3 4 may become 4 1 3 2 or 3 4 1 2 or even stay the same 1 2 3 4.

3. VR:C works with up to 16 arguments.
SN:M, em, allows to handle arrays of arbitrary size. SN:V can take up to 16 arguments and allows to start reading/writing from any index.
wessonsm, my test might not be legit, sorry for the trouble, it looks just fine now.

Berserker, thanks! So basically all the array commands like Array_Push cannot be used on VR:C. VR:C is only prefered when we need a static array, right
Archer30, I think, VR:C is not directly related to arrays. It's just the same as repeating !!VR:S multiple times.
If it's enough to use an array of y-variables like !#VA(var[10]:y), then you should.
In more complex cases, you may need to use SN:M.

The code of all functions like FU(Array_Push) can be found in 9999 era - stdlib.erm
wessonsm, yup, I use quite a lot of array functions from Era Erm Framework in my scripts 148

And I found the reason I had issue with the position check function. It looks like in seige battles, Wallls haven't been placed at BF.

Script for testing:
To avoid placing a stack with BU:S at BF on the positions of walls, my suggestion is to make an array for the positions of walls. What do you think about it?
SN:M or SN:V (vector) for UN:C like access to multiple array items.
Здравствуйте wessonsm и Bes

wessonsm, очень Вам благодарен за этот чудесный рабочий код, спасибо от всего сердца 119

Bes спасибо Вам также за неплохой пример использования..

Плохо мне так всё даётся Dash1

P.S.
Quote:я по прежнему не понимаю смысла подобного скрипта
- пытаюсь создать боевые статы у героя при нажатии на значок опыта кнопкой мыши, силовой удар, критический удар, магический удар, броня, уклонение, блокировка, скорость и т. д. с просчётом всех данных кол-во атак героя + эксперт нападения + данные от существ, от артефактов, вторнавыков, от заклинаний и т. д. (наворот можно сказать почти бесполезный, когда и так все данные на ладони). Ну как-то так..

1. Как правильно это записать !!co&y9<>66:; или всё-таки так !!co&y9<>66; без двух точек.. У меня такой выход с функций не срабатывал и я оставил такой старинный !!FU:E; ?

2. Существует ли простенький вариант заблокировать действие духа уныния и часов недоброго часа в бою, чтобы во время битвы не удалять их у героя и не давать после окончания битвы снова?
fatsawhorse, co is for "the next item in the loop". It is only used in "re en" and has different meaning with FU:E. For example,


Any :; can be replaced with ; now.
fatsawhorse, везде можно ":;" заменять на ";".
Quote:!!IF:M^The end of the %i loop^; [You won't see "The end of the 2 loop" as it's been co and skipped]
- It turns out that only the first and third cycles will work here, and the second will fly by! 102

Archer30 thanks for the reply. I will know now.

Berserker спасибо Вам также за разъяснение.
Archer30, I haven't tested the script yet, but it looks like the function names don't match here:
!!FU(hench_IfHexIsFree) and !?FU(wss_IfHexIsFree)


fatsawhorse, в последних версиях Эры везде можно заменять ":;" на ";", но я не был уверен в этом для Эра 3.0.5, поэтому на всякий случай использовал старый синтаксис.
Quote:fatsawhorse, в последних версиях Эры везде можно заменять ":;" на ";", но я не был уверен в этом для Эра 3.0.5, поэтому на всякий случай использовал старый синтаксис.
- а, вот оно что! Теперь мне ясно.. У меня же 3.0.5 эра и здесь ; выход не действует.. Надо скорее всего прописывать именно так :;, хотя я привык ставить именно так !!FU:E;

wessonsm благодарю за поправку..
wessonsm, hi, sorry for messing up the names, I have the same function with different names. The conclusion is still valid though
Archer30, looks like BU:O doesn't work properly in !?FU(OnSetupBattlefield);
Other than walls, common obstacles like rocks are also not detected.
The same is SoD function 0x004695F0 (SN:E4625904).
I would suggest using !?FU(OnBattlefieldVisible) or later triggers.

I also suggest making one change to the !?FU(wss_IfHexIsFree);
string
change to
This is due to the fact that ordinary (non-magical) obstacles can have one "magic" cell, which is available and does not affect the course of the battle, but is treated by BU:O as a magical obstacle (obstacle flag 1).
wessonsm, I agree that !?FU(OnBattlefieldVisible) is a better timing for placing a stack as soon as entering the battlefield. Thanks for the suggested edits!
Is there a way to add/remove a lock from an artifact slot of a hero?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
Reference URL's