Come on, I am not an amateur. I am testing on random maps right now.
In fact, I tried also in other mods, setting a message with !#IF:M in instruction is never read. Strange
Valery,
code looks correct,
File is at correct loaction?
does IF:M display in instructions?
try same under PI maybe
Valery, understand, and nevertheless. Mb, mod isn't activated, or any else. We are all the humans, so it's okay.
Btw i will check too
I see message. Script is not loaded at all, obviously. F11 will show extracted scripts.
I don't know, I am unable to read from ini file,
HERE is the mod, should work on any random map.
In game, you have two icons on the minimap, both say mods are not loaded, yet in ini file they are set to 1.
@Edit: I tried in PI too, no result. Tried to place debug messages in other mods, no reaction. Is like the game doesn't read any modifications in erm, first time it happens. Install is good, mods ok, can't think to any obvious cause
Solved, for some reason erm editor couldn't save properly in another folder than his own game installation.
Did you use old style ERM Editor? Because Sublime Text 3 (the editor, used in Era), is capable of saving to any place for sure.
No, I used sublime, but from another game folder. I payed attention to save in the right folder yet somehow it was not working.
The full path to file is displayed in window title, recheck:

Hi, I'm looking for a solution of force updating the UI other than SN:D/UN:R after manging the position of buttons.
Here's what I have got.
ERM:
Screenshot:
The problem is, after managing the position of buttons, the screen doesn't get updated (the original buttons should be gone if does). The old buttons are only removed after opening another dialogue (town screen for example). Is there a function to call to immediately update the UI after my edits?
Thanks!
________
And another question, is it true that SN:R doesn't work with file with
no exntention?
For example, in GEM, the structure of the DL is defined in
srm_gm_rebuild. When I tried to replace it with SN:R, it didn't work.
ERM:
Screenshot:

We should ask igrik, probably, the first question.
The second question is simple. I've already told daemon_n to not use names longer then 12 characters in lod/pacs, because only the first 12 characters are used by game. Just remind him.
Здравствуйте..
Помогите разобраться в скрипте. Он не работает как надо!
Нужно чтобы этот код действовал каждый раунд на всех существ, включая командиров и вызванных монстров, кроме палатки, снарядов, эмиссаров всех, гарнизона (149) и катапульты исключительно только у героя, который носит на себе артефакт «колье неприступности». Всё существа должны получать +2 дополнительных ответки, которые добавляются именно к тем ответкам у существ, что уже имеются у них в арсенале!
Скрипт, который не работает так как надо
; проверка скрипта
- указал на всякий случай, как я проверял работоспособность верхнего кода
Не знаю, но скрипт не работает. Что сделал неверно – не пойму! Четыре дня вожусь и не вижу своей ошибки! Только 1-й раунд срабатывает, а всё что выше 1-го игнорит? В чём может быть ошибка?
!?BRv997>-1; - действует каждый раунд же!
!?BR; - так даже не срабатывает!
Может какое-то условие из тех, что есть какому-либо другому противоречит и поэтому не выходит ничего?
В FU5721 нужно использовать x16 вместо x1, самой функции ничего передавать ну нужно. x16 — переменная-счётчик.
Для запрещённых отрядов сразу !!FU:E без изменения переменных.
fatsawhorse, и да, !?BRv997>-1; также ошибочно написано
надо !?BR&v997>-1;