Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Ваши вопросы по ERM-скриптам
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
Valery, that would be from 1 to 101, same deal. R adds generated number to existing value (which is why you have S before it). The range is controlled by what you pass to R: it generates a number from 0 inclusive to its argument inclusive. So if you write R100, possible values would be first 100 natural numbers (1..100) plus number 0, totaling 101 possible values (one more than what you passed to R). Thus R99 would give 100 possible values.

Conditions are correct in both cases, there are 5 numbers satisfying them. Although I feel you wanted 5% chance of success and not 5% chance of failure.
yeah completely messed it, inattention. I figured it was wrong when I saw in game almost every stack giving me one artefact, had the cornucopia after ~10 battles 36

Fixed to

!!VRy1:S0 R99;
!!FU&y1<95:E; 5% chance to get one
(11.04.2016 13:03)M.A.K.C. Wrote: [ -> ]
А разве так можно?!!
Акцио сорцы.. Rolleyes

(11.04.2016 21:05)Valery Wrote: [ -> ]
correctly
(13.04.2016 03:58)igrik Wrote: [ -> ]
(11.04.2016 21:05)Valery Wrote: [ -> ]
correctly
Нет. Не надо тут заниматься раздутием кода.
Вопрос, есть скрипт,
***************************************************
Сундук сокровищ-засада
***************************************************
!?OB101&999;
!!VRy1:S0R1;
!!FU&y1=0:E;
!!VRy-1:R120;Генерируем случайный номер монстра.
!!MA:Cy-1/6/?y-2;Считываем стоимость монстра.
!!VRy-3:S1000:y-2;Вычисляем количество монстров исходя из стоимости.
!!HE-1:Tv998/v999/v1000/y-1/y-3;Вызываем сражение с этими монстрами.

как я понимаю, если стоимость монстра меньше 1000 количество равно 0, картинка боя вызывается, и завершается победой (у противника нет войска)
можно ди сделать, что вместо этого у противника появляется 1 копейщик?
(14.04.2016 18:56)M.A.K.C. Wrote: [ -> ]как я понимаю, если стоимость монстра меньше 1000 количество равно 0, картинка боя вызывается, и завершается победой (у противника нет войска)
можно ди сделать, что вместо этого у противника появляется 1 копейщик?
Это просто некий условный коэффициент, основанный на стоимости одного монстра. Сделать 1 копейщика можно:
(14.04.2016 20:00)igrik Wrote: [ -> ][quote='M.A.K.C.' pid='94269' dateline='1460642214']

спасибо!
We have this function (author Mop?) which displays a custom DL only when holding mouse button:


Does anyone know a way to modify it to key press?
Also I wonder how complicate would be to make such mod for Era (possible show creature orders on press key or something like that):

Find the speed order is not such hard, but then you must alternate with the battle sides, any idea how could be done? if I provide graphics ready, someone willing to take the challenge?
Val, слишком сложно и муторно это делать на ERM. Сомневаюсь, что оно того стоит.
yeah first I thought all you need is calculate the speed then make the list, but then I realised you need to alternate battle sides. Bad
мне кажется, есть в Героях 3 такие моменты, когда не нужно давать игроку визуальную составляющую, чтобы он не "думал" а просто "видел".
и очерёдность хода как раз подпадает под такие моменты, имхо.
да, удобно, но ведь вся прелесть роста в игровом плане (мастерстве игры) и состоит в знаниях - кто там с какой скоростью и как просчитывать в уме свои ходы учитывая скорости отрядов.
А когда эту инфу просто видишь, ты не думаешь долгосрочно, а начинаешь механически реагировать на то, "кто там щас будет ходить?"
Yeah sure, but we talk about wog here, where maps have scripted and custom creatures, then some maps have creatures dynamic stats, then experience ranks change the base speed, warlord banners can change it too, so instead of spending time clicking to see unusual speed not matching the original, it may help to have such load order, which is present in all Heroes games after the 4th btw.
ах да, WoG-сумасшествие, я и забыл )))
тогда снимаю претензию )))
простите
bugyboy, твоя претензия несостоятельна. Такое механическое действие не способствует тактическому мышлению, а наоборот тратит время.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625
Reference URL's