Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA II
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Berserker, WoG mod то что в себе оставил?
Bes, оставил, куда же без него. Просто урезал везде.
When using the new trigger !?FU(OnCombatRound) and changing stats of units in the first "real" battleround (as it was suggested in the ERA changelog) the battlefield grid or shadow will get messed up. This makes it necessary to redraw the battlefield (grid) in this combat round. Usually, this is no problem, but in 10-15% of cases, I found out yesterday, that it causes a crash. I will see if I can adapt my script to work on a different battleround.
Another solution can be to go back to the old !?BR trigger.
I just wanted to report because I am sure other people will run into same problem.
(16.03.2020 16:42)PerryR Wrote: [ -> ]When using the new trigger !?FU(OnCombatRound) and changing stats of units...
Try !?FU(OnSetupBattlefield); (BF)
Thanks Algor, I will find a way to work around, np.

So I have one more issue to report. It is a minor one and difficult to reproduce, so maybe don't waste any time with it.

When generating random maps and the WoG option to ban spells on shrines is used, it can happen that on all level 1 and (maybe) level 2 shrines the spell is set to 0 = Summon Boat.
My guess: It has to do that the old !!FU$spell$ function still relais on returning y-99.

WoG 53 map options.erm

I did some test...

yeah long story short, there somewhere is a problem, but it only occurs randomly when y-99 is set to zero for some reason.
Ways to prevent it:
-use no big mods (these make the error occur it seems, for example ACM)
-Dont use these wog options
-Dont ban any level 1 spells

Or restating the map can also help. If the first Shrine you visit is okay then there will be no problem at all, otherwise you can restart the map.
Berserker, I don't see you very active, you're stealthily developing ERA III, right?
V_Maiko, Era 3 is ~85-90% ready, but I'm busy with non-era real life tasks now.
Странно как то палатка работает,не воскрешает всю армию как раньше.56 палаток и не могут всех восстанвоить,берд какой то. Воскресил чуваков магией,все,фул,выиграл бой, смотрю чуваки переполовинились. Магия земли эксперт при этом.
2.9.10 версия. скрипты 1.42
Поскольку моды WoG Scripts и Era Scripts Rus не поставляются с Эрой, то писать отчёты о них нужно в соответствующих темах.
Berserker, во избежание возможных багов, по возможности запрети выставлять тип ресурса 100 для шахт, сейчас это происходит без ругательств ЕРМ. А вот подсказки на шахтах после такого баловства начинают пестрить левыми текстовыми строками из общей текстовой таблицы с описаниями. Вылет уже происходит после смены хозяина и повторного захода в шахту прежнего хозяина.
например (Click to View)

С Маяком обратных проблем со сменой типа ресурса (на 0..6, вместо 100) нет, он даже корректно отображает доход как шахты в статистике королевства. пущай будет такая фича с ним (но в ФМ естественно мы это не учитывали)
А ресурс с типом 99 стабильно работает?
Berserker, не знаю такого, ошибка ЕРМ гласит про допустимые (0..6, 100) типы для выставления
Начали рандомно пропадать войска. Например,было 39, а осталось 14 и куда делись остальные, непонятно. Палатки больше 10 не воскрешают
Кто додумался обрать старый визуальный стиль градации грейдов и добавить вот такие страшные?
Смотреть невозможно

Image: 860aef5d84af212690415cd858052506.jpeg
nekro666, будь добр постить сообщения в соответствующие темы. То, что у тебя на скриншоте никак не относится к платформе.
Reference URL's