Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA II
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Image: update-sm.jpg

Version 2.9.5

[+] New version of WoG Native Dialogs plugin released by igrik. Now IF:D dialogs are rendered using
    native Heroes 3 engine, compatible with HD mod scaling, unless avi/gif images are used.
    The Sphinx dialog is also remade.

[+] Included new powerful ERM Editor, based on Sublime Text.

[+] Added "OnBuildTownBuilding" event, occuring when current PC human or AI builds town building.
    Parameters: x1 = Town ID, x2 = Building ID.

[+] Added "OnOpenTownScreen" and "OnCloseTownScreen" events with the only x1 parameter: ID of town,
    that was entered initially. Towns may be switched between inside town screen without generating Enter/Leave events.

[+] Added "OnSwitchTownScreen" event (x1 = Town ID), occuring when player switches towns in town screen.

[+] Added "OnPreTownScreen" and "OnPostTownScreen" events (x1 = Town ID), occuring right before/after showing
    town screen for particular town. Both events occur, whether town screen is opened/closed or switched.
    They can be used to pre-change buildings/names/dwellings and revert changes afterwards, for instance.

[+] Events "OnOpenHeroScreen", "OnCloseHeroScreen" and "OnUpdateHeroScreen" now receive x1 = Hero ID parameter.
    In "OnCloseHeroScreen" x1 is the same as in "OnOpenHeroScreen", thus it's the first hero, screen was opened for.
    Hero screen dialog allows to switch between heroes, without generating new Open/Close events.

[+] Added "OnPreHeroScreen" and "OnPostHeroScreen" events (x1 = Hero ID), occuring right before/after showing
    hero screen for particular hero. Both events occur, whether hero screen is opened/closed or switched.
    They can be used to pre-change creatures/names/skills and revert changes afterwards, for instance.

[+] Included Smacker (smk producing tools) in the package. Thanks to wessonsm. False positive detection by AVG/Avira possible.

[*] Labels in ERM triggers may now be duplicated, overwriting previous ones. Example:
    !?XX;
    [:loop]
    ...
    [:loop] new loop will use the same label "loop", overwriting label position
    ...

[*] Events "OnEnterTown" and "OnLeaveTown" were renamed to "OnEnterTownHall" and "OnLeaveTownHall".

[*] SN:E result is stored in e1 only for FLOAT_RES convention (+4), otherwise in v1. The behavior is the
    same, as it was before Era 2.9.x branch.

[-] Fixed crash when using temp variables f..t with GET syntax.
[-] Fixed invalid parameters of RD:I in town hord dwelling dialog.
[-] Fixed crash, caused by invalid town dialog detection.
[-] Fixed a small bug in structure address, thanks to gamemaster.

Скачать
Berserker, ух, масштаб просто колоссальный! Спасибо за обновление. Кстати, форум по-своему видит "IF: D" 118
Отдельное спасибо за примеры использования.
И igrik просто красавчик. Не терпится уже "потрогать" обновлённые диалогиSm

Приделаю-таки ссылку на пожертвования проекта "Эра" в сборку, как тут говорили, чтобы энтузиазм не угасал.132

UPD: заметил, что в вк нет поста об обновлении. Правильно понимаю, что пока сборку не обновлять до 2.9.5?
(18.01.2020 03:13)Berserker Wrote: [ -> ][+] New version of WoG Native Dialogs plugin released by igrik. Now IF:D dialogs are rendered using

В установщике явно не хватает "картинки":

Image: tJGEl
daemon_n, спасибо больше за отзыв!
Да, igrik картинку ранее как-то слал отдельно, обновлю сейчас.
Перезалил.
Очередная шняга от уже не любимого антивиря Bad

Image: %D0%B4%D0%B0%D0%B1%D0%BB.jpg

Quote:[+] Included Smacker (smk producing tools) in the package. Thanks to wessonsm. False positive detection by AVG/Avira possible.

Image: %D0%B4%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D1%8F.jpg
Такое уже было у кого-нить на 2.9.5 или это я накосячил?
Image: %D0%B4%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D1%8F%D1%8F.jpg

А, блин, это я при переносе модов в старый erm_hooker.era наступил, похоже.
Редактирование ert/ers в sublime как-то настраивается?

Эх... почти мечта. Еще б справку из ERM Help'a прикрутить...
Image: sublime.jpg
Algor, по поводу вируса — нужен совет. Хорошо бы сохранить рабочие инструменты для smk. Неясно, что делать с Avira/AVG.

По поводу редактора, ага, почти мечта. Но прописать sublime-completions с командами уже можно в отдельном файле энтузиастам. В идеале, конечно, на уровне sublime-syntax каждому ресиверу уникальный scope (метка области) + по файлу на каждую команду для конкретного ресивера, но это уже эксперименты с сотнями файлов.
ert/ers редактировать не желательно, слишком специфический формат в отношении ограничителей строк и переносов строк в значениях.
На 2.9.6 намечено развитие ЕРМ синтаксиса для команд !!SN и !!RD. Вопрос знатокам. Каковы будут значения y2 и z2?
mighty bers и 25? не?
Algor, да, всё верно. Ещё хочу GET-syntax прикрутить. !!SN:W^CurrentHero^/?i^BannedHero^;
SN:T может возвращать большие тексты, не влезающие в 511 символов z-переменных. С добавлением поддержки интерполяции SN:W переменных можно будет:
!!IF:M^%S(name)^;
Berserker, а конкатенация строк будет? Как минимум нужна)
И сейчас есть, только не с переменными. !!SN:W^test^/^Who is the best? ^ W^test^/d&^Igrik, of course!^;
Berserker
can the problem, that you cannot transfer more than 500 characters, from SN:T^^/?z1; to !!IF:M1/z1; be solved?

It is not a serious problem but still, it prevents me from having a complete language-independent erm file, which is very welcome if you want to maintain different language versions of a mod.
Reference URL's