Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA II
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
I downgraded Unleashed to use h3wmapedpatch 3.3 but it used to be compatible with the latest before I added lod/pac support without ERA. This is easily fixed by adding an on/off option to load archives via Unleashed or not. Or even simply by detecting if Lodtable was already modified.

If there are other conflicts, they can be resolved and options added for any specific piece of code to not run.
(13.02.2020 05:23)RoseKavalier Wrote: [ -> ]If there are other conflicts, they can be resolved and options added for any specific piece of code to not run.

Протестировал на базе ERA+. Конфликты не обнаружены. Есть только мелкие косяки вроде этого:

Image: ad356f88e18b.png

Странно, что только сейчас вспомнили о применении возможностей Unleashed Map editor в ЭРА 148 , давно такие дела надо было включать в эровский установщик, раз оно там работает.
XEPOMAHT, насколько я знаю, он не был переведен.
Кстаааааати. Нашёл, что называется, себе работу.96-copy

Но там есть как минимум 1 баг - проблемы с вводом количества существ: не работают стрелочки.
(13.02.2020 12:04)daemon_n Wrote: [ -> ]насколько я знаю, он не был переведен.

Там текста не так много - можно изготовить кривой перевод гуглпереводчиком.

(13.02.2020 12:04)daemon_n Wrote: [ -> ]Но там есть как минимум 1 баг - проблемы с вводом количества существ: не работают стрелочки.

Ну, может RoseKavalier исправит.
Sorry, what's new in Unleashed Editor, as compared to Era editor with GrayFace patch?
(28.01.2020 18:30)Berserker Wrote: [ -> ]Можно использовать условно именованные массивы.

Berserker, а эта инфа кроме как на форуме где-то есть? В поставке Эры не нашел, может я слепой. А то интересных нюансов много, а так, чтоб в одном месте - нет.
Это же касается и именованный событий - где-то на форуме в теме ты отвечал, но искать их в подсказке редактора тоже тот еще гемор, особенно, когда название знаешь лишь примерно.
В changelog'е тоже не всегда можно/удобно найти ответ.

Ну и попутные вопросы (возможно, я пропустил):
1. При инициализации массива SN:M-1/18/0/0; все его элементы равны нулю?
2. При удалении слота SN:Mv1; он освобождается для возможности дальнейшего использования через SN:M-1...? Не будет утечки?
3. Есть возможность получить одной командой индекс последнего ненулевого элемента в массиве (re я и сам могу)?
По сути инфа есть в changelog, что SN/MP/RD ресиверы умеют работать теперь с SN:W переменными через [?]i^name^ или [?]s^name^. Если в числовую переменную i^name^ записать номер слота, а в SN:M использовать её первым параметром, то получим, фактически, именованный масстив.

i^array^ при разборе команды заменяется на целочисленное значение SN:W переменной.

1. Да.
2. Да, освобождается.
3. Нет, это классический поиск.

Список событий на английском подойдёт? Тогда в Era II\Tools\Erm_Editor_Sublime\Data\Packages\User\erm_events.txt я на всякий случай его поместил. Нужна табличка поудобнее в ЕРМ руководстве?
Спасибо. Список событий хорошо бы с расшифровкой и условиями/порядком срабатывания (особенно для боевых), но мне сейчас не горит. Просто из разряда "хорошо бы".
Algor, создал тему с соответствием ЕРМ функций/триггеров и именованных событий:
http://wforum.heroes35.net/showthread.php?tid=5462
Начало положено )
Спасибо!
(13.02.2020 12:00)XEPOMAHT Wrote: [ -> ]Image: ad356f88e18b.png

Странно, что только сейчас вспомнили о применении возможностей Unleashed Map editor в ЭРА 148 , давно такие дела надо было включать в эровский установщик, раз оно там работает.
Hm, if memory serves I altered this dialog with Resource Hacker and not programatically; if Unleashed library is loaded for another exe there will be other similar graphical inconsistencies as originally I modified the exe itself rather than work through dll.

(13.02.2020 12:04)daemon_n Wrote: [ -> ]XEPOMAHT, насколько я знаю, он не был переведен.
Кстаааааати. Нашёл, что называется, себе работу.96-copy

Но там есть как минимум 1 баг - проблемы с вводом количества существ: не работают стрелочки.

Some updowns were modified to generate negative values by default. In 1.08 I reworked hero primary skills to range from -128 to +127 instead of -128 to -1... similar can be done to the rest of course; I personally found it more convenient to have direct access to generating negative values which is why they are set that way.

(13.02.2020 15:51)Berserker Wrote: [ -> ]Sorry, what's new in Unleashed Editor, as compared to Era editor with GrayFace patch?

Changelog is pretty long, here is thread on HC.
Highlights:
* removed all object caps where relevant (some are unaffected, e.g. towns are still capped)
* enhanced numerical edit fields to allow all valid values (e.g. primary skills -128 to +127). Also added validation of these values
* extended combobox droplists
* extra experience levels for heroes, with hint about resulting level
* unbanned Lord Haart from SoD
* extra map sizes available, from 18x18 to 252x252
* terrain hotkeys (1 dirt, 2 sand, 3 grass, ...)
* modified manifest for modern appearance
* added 4th object palette column
* dirty hack to fix bug with WoG artifacts blocking equipment of combination artifacts
* count objects on map
* undo count 32 -> 100
* one-click-paste
* hero primary skills prediction
* extra Lod archive support
* replaced toolbar images
* map screenshot tool
* new drawing of grid and passability tools
* reworked town building tree to remove arbitrary requirements
* msg files no longer needed
* remove/add all buttons for listboxes
* palette icons drawn on non-transparent pixels only
* also a bunch of stuff to work with SoD_SP
(12.02.2020 14:36)daemon_n Wrote: [ -> ]nekro666, так это скрипт из Era Scripts Mod - "Открытая карта".
Включи его себе, и будешь выбирать.
Или ты имеешь ввиду, чтобы даже выбирать не надо было? Сразу открытая карта для красного цвета, например, верно?

UPD: сборку обновил.

В версии не мод, так и есть,стоит галочка на открыть карту и нет диалогового окна перед стартом игры. Если кому-то удобно это диалоговое окно,сделать возможность его выключать и включать. Мне вот не нравится этот так сказать лишний опрос каждый раз.
RoseKavalier, thanks! Do you have published modified h3wmapped dll sources? I could, probably, find changes and we could probably have more-or-less compatible editor.
I simply used existing Grayface patch and perform few memory changes on it (e.g. to split SoD and WoG map types).
If you provide an external function to load LOD/PAC archive from path, that would probably be the most helpful to merge changes.
I will review hex changes made in the original exe so that they are done in memory instead, for better distribution.
RoseKavalier, I would be glag to include Unleashed Editor in main Era package, but perhaps we handle things differently. In my point of view editor should load mods and pacs exactly, as Era does. Thus I install mod, run editor, make map, see all new objects.

Here is my fork of GrayFace patch. Only a few small changes were made, afaik.
https://github.com/ethernidee/h3wmapedpatch

This is Era editor code
https://github.com/ethernidee/era-editor

If everything I need is to load unleashed editor dll, it would be great. Or maybe you could advice something better.
eramap.dll automatically loads mods and pac files in valid order, including extended zeobjts.txt support. Apart from that I really change almost nothing.
Reference URL's