Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA II
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ничего себе!
Самая актуальная версия для использования сейчас какая?
(А то я тут Write по адресу 0x0 получаю при попытке начать в Battle Heroes)
Валерий играет на 2.55, я тоже играл в Battle Heroes на ней. В 2,55 был вылет на одной карте, где сразу же бой начинается в HD, но вроде бы бара поправил.
Можно в 2.46 + DLL 2.47 alpha чуть выше Ab
У меня работал мод на 2.46, когда я с ним знакомился. Но с тех пор могли быть обновления. Последняя стабильная (и публичная) версия Эры - 2.46.
Ok, so I am playing all sod and ab campaigns with new era. Everything fine, until now, when playing Hack's campaign, this battle vs thant makes me cry, some evil entity is removing my mass slow, same round I cast.

Could be this be a bug related to new version? Should I upload the save? No mods except interface are being used.

Further tests show that when skels move, any mass spell is being removed from thant, even those he casts himself (mass shield). If I cast mass haste on my army, it stays.

ok, tested on era 2.46, same thing. Gave thant to blue player then tested with him on my side, it doesn't happen. Tested same scenario in pure sod, no bug. So is wog bug but no scripts are activated.
А можно узнать, если кто в курсе, когда будет вылечен баг с показом повозок вместо различных монстров и несоответствие некоторым монстром првеьюшек (например волшебницы показываются как бесы, а громовержцы как пикинеры.)?

И на поздних стадиях игры, очень часто комп заходит к себе в замок и игра уходит в бесконечные думки. Обидно после нескольких часов игры попадать на такое.
(30.04.2015 23:16)Glenarvan Wrote: [ -> ]А можно узнать, если кто в курсе, когда будет вылечен баг с показом повозок вместо различных монстров и несоответствие некоторым монстром првеьюшек (например волшебницы показываются как бесы, а громовержцы как пикинеры.)?
Это мод такое делает. Ну или, если устанавливалась уже готовая сборка, сборка некачественная.
Glenarvan, проблема в том, что портреты всех монстров хранятся в одном файле. Любой мод, меняющий портреты, меняет их сразу все.
Несовместимость с HD - очень... печально... Без него играть на Full-HD мониторе то ещё извращение.
Is it possible to integrate in era the new QU/PA receivers + all the stuff it comes with? I see the help is complete, I opened the erm help index with Komposer, can't figure how to add a new icon QU, icons are not editable in composer or I didn't yet find the option.
Вторая версия Pandora's API промежуточная, добавлять её я не рекомендую (хотя я постараюсь сохранить обратную совместимость). Рисиверы, конечно же, можно добавить.
ok I am still very annoyed about this strange spells dispel in campaigns. I tested under same conditions in custom map, but doesn't occur. But in campaign I already had it several times. I made a custom campaign to see and no bug. Any mass spell is removed as soon as the enemy moves.

btw, you need to place zcmpedtr.txt and zcmpmus.txt in Heroes 3/data to be able to open campaign editor. The campaign editor doesn't read from mods right now.
Valery, Era Start Menu — Fix editor.

Quote:Is it possible to integrate in era the new QU/PA receivers + all the stuff it comes with?
Was not planned for 2.47.
ok, thanks. But what Era I am testing, the one which makes campaigns ok? 2.47 or 2.55?

For pandora and seer huts, all it needs is adding the receivers plugins or more work?
2.55 )
External source plugins are added as DLL, while Era's additions are added directly in Era's source code.
Writing source code is more time expensive than including existing external dll. But when you include anything in the basic package, you have to fix bugs and support it forever. Thus I like module system, where responsibility goes to each mod's author.
Reference URL's