Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Вопросы по моддингу
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
(28.08.2015 01:56)Ivor Wrote: [ -> ]
(27.08.2015 12:40)Macron1 Wrote: [ -> ]Поэтому вопрос - какой формат у objects.txt и что там значат параметры объектов?

Flower32.def 011111111111111111111111111111111111111111111111 000000000000000000000000000000000000000000000000 111111111 011111111 40 0 0 1
Название дефа | проходимые клетки объекта | посещаемые клетки объекта | ХЗ | ХЗ | Тип | Подтип | ХЗ | Будет ли тень у объекта

Четвертое или пятое поле - допустимые виды территории для генерации

Спасибо за инфу!
На след. неделе попытаюсь что-нибудь сообразить.
Btw I wanted to ask something: is it possible to have floating dialog in battle like VCMI/Heroes 5-7?

I could take care of the coding part, but the real problem is how to have the dialog not interactive. Any ideas?
Impossible with ERM. Relatively hard without.
Doesn't Phoenix mod have some extra buttons on battle screen?
Not buttons, but a dialog (which looks like individual buttons). The problem is that when a DL is displayed, regular items are not interactive, so if you display this as DL, battle stops until you close it. This is why I was asking about "floating" DL, no idea how to name it.

I guess is hard, seeing that Baratorch himself didn't try.
Valery, я тоже думаю, почему нельзя попробовать сделать через кнопки?
Yes we can show units order by displaying a DL, but this is far more tedious. Wanted to know first about possibility to have it like VCMI. I will think about.
А кнопки разве отображаются поверх поля боя?
No, but you can display a dialog with a key press. MoP has a function displaying a dialog on mouse right button hold. Wonder if there is a way to modify it to key press. You press key, dialog shows, leave key, dialog closes.
Нужно сделать так, чтобы после каждой битвы не появлялось окно: победитель\проигравший.
Берсеркер однажды помог мне отключить сообщение об ограничении опыта: !#UN:C5125902/4/34281 C5125907/1/144; Думаю по такому принципу можно решить задачу.

Поможет кто?
I have a question: planning to make in the future a mod about unlimited levels; is about advancing in your secondary skills even after expert. So I need to know if there are UN:C about improving percentages/effects of:

necromancy
offense
armorer
first aid
leadership (this I am not sure what to do about)
luck (same)
archery
diplomacy (?)
artillery
intelligence
sorcery
resistance

Now about battle skills (or resistance) I can add to their damage directly in battle, but skills like necro, first aid etc I need else. Any UN:C I missed out about them, please?
(12.09.2015 13:51)Barin Wrote: [ -> ]Нужно сделать так, чтобы после каждой битвы не появлялось окно: победитель\проигравший.
Code:
4771EE EB6490909090
47729B EB
Первое для окна победы, второе - для поражения.

(12.09.2015 17:58)Valery Wrote: [ -> ]Now about battle skills (or resistance) I can add to their damage directly in battle, but skills like necro, first aid etc I need else. Any UN:C I missed out about them, please?
There is a way to adjust skill percentages for none/basic/advanced/expert. You can manage with that. Here it is.
gamecreator, этого недостаточно чтобы видеть результат) Как это оформить в виде скрипта?
Это формат бинарного патча для BinMagic. Но, я так понимаю, ты хочешь чтобы всё было в одном файле. Тогда формат патча такой:
Code:
[16-й адрес] [16-е данные]
Разбиваешь данные на группы по 8, 4 и 2 символа (то есть 4, 2 и 1 байт), например:
Code:
4771EE EB649090 9090
47729B EB
Теперь вычисляешь для каждой группы адрес. Это адрес в строке плюс половина количества символов (то есть количество байт) данных перед группой. Например:
Code:
4771EE+0 EB649090
4771EE+4 9090
47729B+0 EB
Изменяешь порядок байт в числах-данных на обратный, чтобы потом легко перевести их в 10-ю систему, например:
Code:
4771EE+0 909064EB
4771EE+4 9090
47729B+0 EB
Переводишь на калькуляторе числа в 10-ю систему, например:
Code:
4682222 2425382123
4682226 37008
4682395 235
Всё! Подставляешь их в UN:C:
А количество байт известно из первого шага.
Thanks, will probably ask for a few russian words to translate when I start digging in.
Reference URL's