Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Well, these 2 defs are also in wog - animated trees.pac from ERA 2 so you get that idea.

Edit: Sorry, it's more complicated than I thought. Let me show you screenshots below.
Left: Vanilla (static)
Middle: WoG main pac (animated)
Right: WoG Animated Tree (animated)

So basically the avlpntr6.def from animated tree pac doesn't make trees animated (becoz it's already animated), instead it change the shape and size of them.
My suggestion is just remove avlpntr6 and avlpntr7 (def+msk+msg) from wog if your idea is elimating animated trees.

Btw, you might also wanna do a file comparison between animated trees.pac and the main wog pac. As I see there are a few mutual files, which might also be considered removing.
Black - same
Red - different

List of mutual files (in text)
Archer30, thank you very much for detailed investigation. Added everything to TODO. Will be fixed.
От msg, как от необъяснимого наследия вога, можно было бы вообще избавиться в ERA (например, проект MoP спокойно обходится без msg).
XEPOMAHT, подскажи, пожалуйста, как? Затронет ли это редактор карт?
^Replace 'msg' to 'msk' in maped and in Grayface patch, done.
А что вообще хранится в этих файлах?
(1) Width
(1) height
(6) mask of 8x6 cells with defined color
(6) mask of 8x6 cells with defined shadow
RoseKavalier, ok, thanks!
Do I understand correctly, msg is 1 to 1 odd copy of msk?
(28.09.2020 16:45)Berserker Wrote: [ -> ]msg is 1 to 1 odd copy of msk?

Естественно. По крайней мере на MoP за 5 лет отказа от msg проблем в редакторе обнаружено не было.
XEPOMAHT, нужно ли что-либо где-то патчить, как пишет Rose? В коде патча GrayFace msg обрабатываются, ищутся и т.д. Ты просто их удалил из pac-ов без каких-либо проблем?
Hi Berserker, I've got players reported that ERA 3 is not compatible with ExaGear, they are confused about it since it works great on ERA 2.46. Udated VFS is the reason I guess?
Archer30, I think so. Era 2 has much simplier/higher level VFS implementation, which does not work with Unicode paths and does not handle many things. Though, it's safe to use on ExaGear-like emulators.

Perhaps, it's possible to restore it some day as a separate VFS of era 2.dll for systems without Unicode file names, but currently it's not in priority.
(28.09.2020 19:49)Berserker Wrote: [ -> ]XEPOMAHT, нужно ли что-либо где-то патчить, как пишет Rose?

Все строковые переменные, содержащие msg, заменяются на msk.

(28.09.2020 19:49)Berserker Wrote: [ -> ]В коде патча GrayFace msg обрабатываются, ищутся и т.д.

Формат полностью совпадает, если что, исходники патча ведь есть, там можно посмотреть, если что-то заработает не так.

(28.09.2020 19:49)Berserker Wrote: [ -> ]Ты просто их удалил из pac-ов без каких-либо проблем?

Просто удаляются 1 кликом мыши из архива.
А почему в Эра 3 если в heroes.ini я включаю ErmLegacySupport=1, то загружая hotseat нельзя никаких символов ввести в поля никнеймов?
В этом меню (Click to View)
Если выйти и зайти в игру - всё нормально. Это к чему баг относиться, к движку Эры или...?

P.S. Если была ранее загружена сетевая и также если в одиночной играть - после выхода в меню нельзя в Hotseat ничего ввести. И "ESC" не нажимается, не выходит с игры.
Reference URL's