Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Right.

Possible to enable ert support for QW:A?

Quote:A#1/#2/#3/$4;

Lets you add, change, or remove an entry in the new Papyrus quest log.
    #1 - A unique number you set for the the particular quest (set only)
    #2 - Hero number (See Format H)
    -1 - Current
    -2 - Any (all heroes). Set only
    #3 - Owner (See Format E1).
    -1 - Current,
    -2 - Any (all colours) Set only.
    $4 - index for Z variable containing quest text.
    -1 - Delete this quest (set/check/get).
Comments:
You can use a combination of #2=-2 and #3=-2:
   #2=-2 and #3=owner - all heroes of this owner have this quest.
   #2=hero and #3=-2 - this hero of any owner (if rehired) has this quest.
Quest text may be formatted.

For now $4 works only for normal z vars. It makes a conflict sometimes.
I wanna also remind, that F10 and F11 are used by HD mod to swap army/arts in the hero meeting screen, so we have a bit conflict there.
Can we have a trigger OnAfterEquipArtifact which is slightly after !?AE0?

The drawback of !?AE is, it doesn't reflect the artifact being equipped (stored at v998) to HE:A2. And this makes scripting not very convenient. Like I have to script like this (Showing a dialog when equipping the last piece of the artifact combo)
I agree. Such trigger is necessary.
Thanks for considering.

There's something counterintuitive that I'd like to discuss here:
The i^battle_round^ (v997) is still a negative number on the first OnBeforeBattleStackTurn and OnBattleStackObtainsTurn after the Tactics phase. Some kinda bug?
I have a suggestion. Can we have WoG and Era Erm Framework mod loaded without considering whether they are in list.txt?

It happens that some players could accidentally disable these mods and got countless error msg. Would be really good if we ease the pain.
Archer30, seems like OnBeforeBattleStackTurn occurs before start of the round. Did you check OnBattleRound vs OnBeforeBattleStackTurn precedence?

EEF mod is not obligatory, forcing WoG mod is possible, though currently it's allowed to rename this folder to anything else or event split the data between mods.
Quote:Did you check OnBattleRound vs OnBeforeBattleStackTurn precedence?

Yes. The first OnBeforeBattleStackTurn after Tactics phase happens before OnBattleRound&i^battle_round^=0. It works as intended, but not obvious.
Anyway, it confused me when I wanted to mimic the native artifact cast behavior (Angelic Alliance) which happens on the first stack turn of each side. I ended up with a hook for it. Solution found, I won't bother anymore.

About obligatory mod, well EEF is not, but I personally hope to have it always enabled since players would submit false reports that result by disabling EEF.
Possible to let mod maker define obligatory mods from json? We have a few total conversion mod distributions (based on ERA) today, like Knightmare Kingdome by Majaczek, Legacy of the Void by Kongsuni. The authors would certainly like to have a controlled mod list.
Renaming is some kind of advanced action. A player knows it well that renaming could break things, just like any other application in Windows. However, double-clicking on items in the mod manager is not. It is frequently happening that a player disables a mod without realizing it. Ideally, I hope SyDr disables the feature "enable/disable a mod by double-clicking" too.
Здравствуйте! Спасибо всем вам большое за вашу работу по продвижению и улучшению любимых игр нашего детства/юности/и_даже_зрелости!! Много лет играю в Героев 1-5, качаю и храню на дисках разные версии, моды, регулярно читаю и держу в закладках многие темы на этом и других форумах, но разродился зарегиться только сейчас, именно для того чтобы выразить всем причастным огромную человеческую благодарность! Уверен, что таких же, как и я, тихих соглядатаев и пользователей вашего творчества ещё очень много на нашей планете! С наступившим вас Новым 2022-м годом, пусть он принесёт только благо и пользу всему человечеству и всем прочитавшим это сообщение лично!
С превеликим уважением к вашему творчеству,
В.Вежливый.
Вопрос:
Играю в HoMM-3 достаточно регулярно, чуть ли не через день. Скачал из нета все возможные подборки карт, даже страшно представить, сколько их у меня сейчас на компе скопилось, отсортировать всё некогда. Играю, для разнообразия переключаясь каждый раз с Хоты на Вог и иногда на MoP, последний крайнее время с установленным фан-патчем 3.15. Для игры с опциями Вог до сих пор пользую Эра 2.9.14 с откатом к ряду функций 2.9.13 (в части касающейся Эра_скрипт_рус), т.к. именно в ней, а не в рекомендуемой версии 2.46 меня практически всё устраивает, и совместимость с ранними модами и вообще. По существу, в собранной мною ручками сборке меня сейчас не устраивает только один артефакт, а именно, шляпа адмирала при включенной опции "артефакты рюкзака" (если есть возможность, подскажите, как это исправить в данной сборке, не скачивая новую).
Ну и на посошок - не станет ли шоком для меня установка Эры 3 после многих лет использования Эры 2?
V.Vejlivy, не станет шоком. Особенно с модом на Продвинутые Классы.
Berserker, не знаю, давно ли, но команда !!MA:H(monId)/$ не работает - заметил, что она использует содовскую таблицу данных существ
вот фикс, кому надо:
(08.01.2023 15:30)daemon_n Wrote: [ -> ]не знаю, давно ли, но команда !!MA:H(monId)/$ не работает - заметил, что она использует содовскую таблицу данных существ

Нет, адресация там идёт чисто по прямому адресу на воговскую таблицу:

Code:
        case 'H': // AdvMapH H#/$ соответствующий параметр в TXT
            if(Apply(&MonTable[k].AdvMapH,4,Mp,1)) break;
            CrIsChanged(k);
            break;

Естественно, что в феаноровском плагине на новых монстров патча на данную команду может быть просто не быть. В Тифоне с первой версии соответствующий патч на весь !!МА есть, если что.
XEPOMAHT, а ты просто проверь на чистой ЭРА MA:H/ , и будет тебе ответ 118
BM:Q command does not work correctly. No matter what I try, the placed mines damage the defenders when the caster is one of the defending stack


Edit: Looks like BM:C for casting Quicksand also has this problem. The victims are always the defenders
Reference URL's