Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
daemon_n, активный/выделенный герой возвращается через OW:A.
Использовать -1 вместо номера героя не рекомендуется вообще. Это значение в ЕРМ, которое заполняют часть триггеров, активируемых героем. Часть, не все. Любые вложенные события его могут переписать. Потому делаем сразу !!HE-1:N?(hero:y) и далее уже пользуемся переменной. И да, до события !?HM, как видишь, -1 не работает. Это не баг.
Berserker, спасибо огромное - ты заставил рабоать скрипт верно!Dance3
era iii changelog Wrote:Note, that similar OnBattleStackObtainsTurn event occurs when stack becomes active and is not related to regeneration phase at all.
    Normally OnBattleStackObtainsTurn occurs after OnBattleRegenerationPhase but may also be triggered manually by calling
    464F10 (THISCALL, ecx = CombatManager, Side 0..1, StackInd 0..21).

Мне надо при помощи ERM в произвольном месте кода передать активность нужному мне отряду. Фаза регенерации не нужна. Можно пример?
Не проверял, но попробуй:
(22.08.2020 18:49)Berserker Wrote: [ -> ]Для будущей сборки от daemon_n обновление DLL:
https://dropmefiles.com/mVx0z
[-] Fixed bug: HE:P used to return unsigned 65535 instead of signed -1.
[-] Fixed bug: ERM compiler didn't process post-triggers.
[-] Fixed bug, causing SN:K with 3 parameters to return garbage string instead of valid character.
нет упоминания об этом исправлении в основном changelog листе исталлятора. 141
надеюсь, просто забыл добавить текст, а само исправление уже включено?
Bes, это исправление переименовано в более общее.
Berserker, в 1000 era - const.erm
Id первичных скиллов ты недозаполнил
igrik, выше указал Алгор. Первички уже поправил. На днях 3.0.5 с исправлениями нужно выпустить.
За MON_LAST_WOG спасибо, исправил.

Когда сам пишешь, гораздо быстрее проблемы и недочёты обнаруживаются.
[+] Added exported functions for array sorting:
// Sorts given integer array in ascending order
procedure SortInt32 (Arr: pointer to array of integer; MinInd, MaxInd: integer); stdcall;
// Sorts given integer array in ascending order using custom ERM comparator function
procedure Erm_CustomStableSortInt32 (Arr: pointer to array of integer; MinInd, MaxInd: integer; ComparatorFuncId: integer; State: integer); stdcall;

The caller passes ID of ERM function, which will be used for items comparison. The function must return:
    - 0 if two values are equal;
    - positive number if the first value is greater than the second one (i.e. +1);
    - negative number if the first value is smaller, than the second one (i.e. -1).

The comparator function prototype is:
Function will always receive special 'State' argument, containing the value, you specified calling Erm_CustomStableSortInt32.
This value may hold array ID, some structure address or any other useful custom data.
Hi Berserker, There is a small issue with the bin patch skeleton transformer fix.

As I notice that it enables hydra family to be transformed into bone dragons, which is quite good, however it has some issues.
1. Hell Hydra is not included. It still turns into skeleton.
2. If this patch makes hydra transform into bone dragon, then maybe hydra should have dragon nature as well (boost by dragon spec)?
3. And maybe Slayer should be considered too? (although that requires text change)

My preference: 1# is necessary to fix, as it's purely a bug. 2# and 3# hmmm...leave it be maybe.
Archer30, I'm not original patch author, just included it in the first Era versions probably.
Oh, I see. Personally I don't think what this patch does makes sense to me in the first place. Maybe considering disable it by default?
я на выходных займусь, если никто не опередит, hell hydra и сделаю новый skeleton transformer fix.bin Sorry
That will do too 96-copy Thanks Bes
SKELETON TRANSFORMER FIX.BIN
Code:
; CREATURE XX TRANSFORMING TO YY
;
; 157 to 68
7C3F74 44
;
; 196 to 196
7C4010 C4
Reference URL's