Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Berserker, да, пока разбираюсь с тем, что есть - видимо, что всё работает.

И всё же:

Я предлагал сделать функцию, что позволяет на лету менять кадры, размер и позицию кнопок.
Взял за основу DL(dlID):A(elID)/61 - установить ширину/int/0;
но высоту нельзя установить подобным образом, потому нашёл подобное из поста UN:C от igrik'a.

Начал проверять, но там встретил некоторые несостыковки - с ними разобрался - сейчас делаю ф-цию, чтобы была возможность управлять кнопкой, отсылая лишь ID и аргументы для параметров.

И хотел узнать, есть ли возможность добавить такое в EEF или прямо в era.dll Rolleyes
(17.08.2021 04:43)Berserker Wrote: [ -> ]I'm just tired to think of those two pines. Should I simply remove those defs?

Thats the trick, I can't find any of those 2 defs in wog.pac. Without wog, they are fine, when wog is enabled they are broken. I compared Zeobjts/Zobjts with the vanilla Objects.txt and the codes are identical so I am puzzled why it happens. I have no graphical mods installed.
daemon_n, если кнопка поддерживают сообщение изменения ширины, то дело решается, как ты указал, отсылкой сообщения #61. Если встроенной поддержки для высоты нет, то нужно найти элемент по ИД и изменить напрямую в его структуре поле ширины/высоты, при чём нужно проверить, что это def.
Berserker, изменение ширины работает, да.
Высоты - нет, не нашёл ничего похожего. Но через un:c получилось изменить, получив структуру элемента.

Проверять, что это def, не нужно, так как работает на любой item: картинка, def, текстовое поле и тд. Для def проверять надо лишь : кадр, кадр при нажатии, кадр при отключении, закрывает ли диалог при нажатии.

И как проверить, def ли это?
Получать адрес конструктора в виртуальной таблице (смещение +0 для адреса таблицы и +0 в самой таблице), Но ты прав, для любых элементов подойдёт, не нужно проверять.
Hi, Berserker, is it true that there is no side effect if we remove wogification options from the menu, as they do nothing anyway?
_____

A bug report here, looks like HE:F 1 is broken with Dragon Eye Ring. Values get from HE:F are incorrect

Is it true that...HE:F 1 is just using a table of arts to emulate the process of getting orignal primary skill values?
Archer30, true.

True.

Code:
char ArtSkill[0x2D][4]={
  {3,3,3,6},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{0,0,0,0},{2,0,​0,0},
  {3,0,0,0},{4,0,0,0},{5,0,0,0},{6,0,0,0},{12,-3,0,0},{0,2,0,0},{0,3,0,0},{0,4,0,0},
  {0,5,0,0},{0,6,0,0},{-3,12,0,0},{0,0,0,1},{0,0,0,2},{0,0,0,3},{0,0,0,4},{0,0,0,5},
  {0,0,-2,10},{0,0,1,0},{0,0,2,0},{0,0,3,0},{0,0,4,0},{0,0,5,0},{0,0,10,-2},{1,1,1,1},
  {2,2,2,2},{3,3,3,3},{4,4,4,4},{5,5,5,5},{6,6,6,6},{1,1,0,0},{2,2,0,0},{3,3,​0,0},
  {4,4,0,0},{0,0,1,1},{0,0,2,2},{0,0,3,3},{0,0,4,4}
};
Berserker, thanks, then HE:F 1 looks super useless with mods that alters art stats Fie

Is there anywhere I can find the source of placing troop on tactics round with mouse clicks?
Right, useless. There is no universal way to get stats without arts (

Fast troops placement script was ported by me from Phoenix into WoG Revised mod and later Algor took it to Era Scripts mod. So check either WoG Revised or Era Scripts mod. Though the mod isreally outdated.
Berserker, thanks. The issue I reported about Dragon Eye Ring exisits in pure ERA. You might wanna take a look 4
I need art ID, it's components ID, each component bonus, total artifact bonus, how much the result differs from what HE:F1 returns.
Aha, my mistake. Dragon Eye Ring is as a hero's equipment only when the WoG Script option Commander Artifact Boost is enabled.

With my code, I actually cannot get any result, the game crashes when I do the HE:F 1 check. For this I can't tell the difference now...

Debug

Not sure if anything can be done with the WoG script, as for all the commander artifact, it's only Dragon Eye Ring having the issue.
With your code I get: 0 0 10 20, 0 0 10 20. Check plugins, altering artifacts like the one from feanor or majaczek.
Hmm, did you enable the option Enhanced Commander Artifact? Was the Dragon Eye Ring equipped?


Sadly, none of the art plugin was involved.
Reference URL's