Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Bes, уже не совсем уверен) 96-copy
wessonsm, меня 2.46 вполне устраивала, о каких там багах ты говоришь? если только скриптовых из WoG?
ну и тех, что от SoD остались..
Berserker, you might wanna fix shotcuts from Map Editor - WoG Tools. They haven't been updated since WoG.

For example, check mine (placed in ...Mods\WoG\Data\MapEdPatch).

https://mods.hmm35.ru/ seems to be dead...
Archer30, thanks, added to release.
mods.hmm35.ru works if using direct link. Anyway, we had elections yesterday and authorities blocked most of Internet resources till everything calms down.
Archer30, only in assembly path to sublime is "Tools\Erm Editor Sublime\"
in clean ERA it is "Tools\Erm_Editor_Sublime\"

Berserker, may be change in era to 1st variant, cause all the tools haven't "_" in its paths?
daemon_n, лучше без пробелов, до сих пор тьма командных утилит, не любящих пробелы. А sublime — огромный комбайн с множеством плагинов и интеграцией питона. Спасибо, что указал.
RolleyesBerserker, is it possible to implement Chinese character input support for WoG Native Dialogs? Just got some players asking since they stucked with Living Skulls.
(10.08.2020 20:53)Archer30 Wrote: [ -> ]RolleyesBerserker, is it possible to implement Chinese character input support for WoG Native Dialogs? Just got some players asking since they stucked with Living Skulls.

Archer30, not by me, sorry. It's igrik's plugin and he also does not know, what the main issue with special soft for Chinese characters fast input.
Не уверен, можно ли это считать багом, но сейчас команда !!HE:P возвращает координаты 65535/65535/65535, если героя нет на карте.
Раньше она возвращала -1/-1/-1.
Это может быть критично для некоторых скриптов, где присутствие героя на карте проверялось примерно так:
!!HEv1:P?y1/?y2/?y3;
!!if&y1>-1:;
wessonsm, спасибо, исправлю в следующем релизе.
Предлагаю ещё вернуть анимации победы и поражения в сценарии. Уж очень они ностальгию наводят)
daemon_n, а их кто-то удалял разве?
(17.08.2020 18:08)Berserker Wrote: [ -> ]а их кто-то удалял разве?

В кастратных версиях игры традиционно удаляются (т.к. они на CD в оригинале). Архив со всеми роликами полгига почти весит. Можно просто залить его куда-нибудь для тех, у кого нет.
Berserker, дело не в том, что они удалены, а в том, что не проигрываются.
Для будущей сборки от daemon_n обновление DLL:
https://dropmefiles.com/mVx0z
[-] Fixed bug: HE:P used to return unsigned 65535 instead of signed -1.
[-] Fixed bug: ERM compiler didn't process post-triggers.
[-] Fixed bug, causing SN:K with 3 parameters to return garbage string instead of valid character.
Reference URL's