Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
I think the report is wrong. To check it I wrote the following code:


Emerald towers now have "Bers" hint, both on hover and RMB.
Berserker, hi! After several attempts, I finally got the reason the hint text didn't display in my game.

In short, hint/right-click info of WoG objects is a mess.

The hint for the Emerald Tower script was 3 lines. Thus the third line with "visited" "not visited" is hidden. Rolleyes Many WoG objects have the same issue. They show only full info with right-click
Bersy, do you still have Tew4 installed?

If so, can you be so kind and run this save when have 1 minute free, and tell me if the hero can cast twice in battle vs Drakon.

https://www.mediafire.com/file/fdkzexiyo...d.GM1/file

This user has Era 3.8.2 and reports he can't cast twice. I tested his save on my Era 3.8.0 (but with 383 dll?) and I can without problems. So I don't know what to advice him. Thanks!
Archer30, nice.

Valery, Era 3.8.4. Casted twice meteor shower successfully.
Valery, advice him to left-click on hero's def
Thanks !
Berserker, hello again!

I wish to have some advice about inserting def frames in WoG Options.
Code:
{~>z358o7.def:0:0 block}
My question is, is it possible to have the def to be in the center properly?
Tried with space bars on the right, align="center", both didn't work
From what I see, ERA treated map objects as a whole, the transparent pixels are not taken out as in other defs. Is this true?

Second questoin, is it possible to have the shadow displyed here without remaking the def?
Berserker, на финальной стадии мода по исследованию заклинаний
Решил заняться отображением анимации исследуемого заклинания и выяснил, что:
Не работает подмена кадров для кастомных def файлов, которые я сделал сам - так и было задумано?102
Archer30, shadow cannot be displayed here. Try centering without Chinese plugin. If it does not work, I'll try to figure out the reason.

daemon_n, должна работать для любых, мод-пример, пожалуйста.
Berserker, днём)Yes
(13.07.2021 05:24)Berserker Wrote: [ -> ]Archer30, shadow cannot be displayed here. Try centering without Chinese plugin. If it does not work, I'll try to figure out the reason.

I'm aware of the issue of wogcn :P My screenshots were taken without it
Archer30, Ok, shadow exists and is not cropped. It simply cannot be drawn. Thus a bit not centered.
(13.07.2021 05:24)Berserker Wrote: [ -> ]daemon_n, должна работать для любых, мод-пример, пожалуйста.

Заодно проверь, пожалуйста, в этом моде такую вещь:
если поверх одного элемента поместить другой и отключить его через !!DL(dlId):E(elmeentId)/0; то нажатие ЛКМ (Pressed/Released) на нём вернёт ID нижнего элемента (что верно), но нажатие ПКМ (Pressed) на нём вернёт ID якобы отключенного элемента, что не позволяет взаимодействовать с нужным элементом на ПКМBad

Ну и внутри всё подписано)

Вот ссылка на мод - требует EEF !
daemon_n, функционал диалога трогать не буду, хотя баг неприятный. Возможно, неплохо бы ещё менять координаты элемента на -1000, -1000.
Berserker, да я уже выкрутился интересным способом, и элемент отключать более не требуется, так что для меня некритично.

К тому же элемент диалога должен быть именно там, куда я его и установил, а вот прятать надо всегда под текущие элементы, потому что hd mod позволяет ставить разрешения до 4000 * 4000, и потом на экране остаются артефакты "спрятанных" таким образом элементов - проверено мною ранее Yes
Reference URL's