В DL-диалогах перестал прожиматься "Enter" под флагом 28
daemon_n, поподробнее, пожалуйста. Сам Enter работает, диалоги по нему закрываются.
Berserker, чтобы пользовательские диалоги закрывать клавишами, надо в редакторе -DL выставить элементам (в нашем случае, кнопкам) нужный флаг.
Кнопка Esc - 1, кнопка Enter -28. Так вот, теперь не срабатывает закрытие диалога на Enter.
Это сканкоды, а не флаги. В редакторе обобщённое название для поля. У меня все диалоги работают, как ранее. Нужен тестовый диалог и проверка, что на прежней версии он работает по-другому.
Berserker, I encounter a strange issue with some maps.
For example, in the official scenario Good to Go,
1. Each time you restart this scenario, your starting hero is changed.
2. There is no info about the starting hero from the Scenario Info dialogue.
Map for testing
Also, what do you think about
an improvement I suggested a while ago?

Archer30, maybe random hero is specified for all players.
Ok, found record about HE:V.
Well, this is abnormal and it doesn't seem to happen before.
The issue is only observed from specific maps, although right now it's only Good to Go I find. I have no idea when this started.
Even if you start with a random hero in some other maps, for example in Arrogance, you still have the same hero each time you restart the scenario, and the starting hero is viewable from Scenario Info.
Archer30, maybe it's HD mod feature? Try with HD mod 4.
Tried without HD, same story

Да блин, ваша так называемая проблема кроется в том, что герой автором изначально установлен на карту и помечен как случайный. А в том же аррогенсе, генерируется случайный (не установленный на карту) герой в городе.
Поэтому в первом случае герои при рестарте выпадают разные, а во втором случае игра запоминает сгенерированного героя для конкретного игрока.
Арчер не впервый раз ищет проблемы на ровном месте. А такая "борода" происходит во всех версиях героев. И нужно всего лишь малость смекалки и меньше десятка тестов, чтобы выяснить причину проблемы.
igrik, if I understand your idea correclty, I checked what you mentioned before dropping a report here. Your assumption could be wrong.
Good to Go (starting hero is generated from the town):
Arrogance (starting hero is generated from the town):
Same maps, tested on SoD, different results.
It's not necessarily a big issue, I'm just sharing what I've found with ERA. And it's completely up to Berserker to decide wherther he wants to spend some time on it or not. I'm personally happy with either

Archer30, значит вы очень не внимательно смотрите!
Надеюсь теперь разницу видно?
Thanks
igrik, it all makes sense now. This is the only setting that affects the random starting hero in ERA.
But still, why ERA has to have different strategy with SoD? Remembering the starting hero is preferable in the "Good to Go" case, isn't it?

Archer30, I never changed anything related to random hero. It's either real SoD mechanics or Heroes 3 Tournament Edition fixes. For me it seems like SoD behavior )
Thank you for your patience
Berserker. I just tested with different versions of ERA, starting from 2.46 to the latest, all have the same behaviours.
We will leave it as it is.
