Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: ERA III
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
В программировании код x := 100 - x (присвоить переменной X значение выражения 100 - x) чаще всего вычисляется так:
1) Идёт вычисление правой части выражения и сохранение значения во временной переменной
t = 100 - x
2) Идёт присвоение вычисленного выражения переменной x

В ЕРМ нет выражений и приоритетов. Здесь просто линейная последовательность команд/покдоманд.
Berserker, понял - спасибо.

Хотя странно, что сделано не "как чаще".

Даже и не знаю теперь, что считать удобнее 102
Berserker, спасибо, что стал описывать историю обновлений на двух языках 132
Yandex Translate-у спасибо )
(04.02.2021 01:11)Berserker Wrote: [ -> ]Обновление до версии 3.3.4
Скачать

[+] Добавлена поддержка фоновых цветов для текстовых элементов в 32-битных режимах HD-мода.
[-] Исправления найденных артефактов рендеринга текстов и картинок.

Berserker, с hd mod 32-bit теперь меню "создатели" (credits) имеет чёрный фон вместо прозрачного. Начиная с 3.3.4 и до сих пор.
Понял, спасибо.
Looks like SN:F trick no longer works for user32.dll - GetKeyState.

Code:
Argh, half an hour of debugging...
!!SN:F^GetKeyState^/1/17; is WRONG!!!
SN:F always use CDECL_OR_STDCALL convention. You don't need the first argument.
!!SN:F^GetKeyState^/(KEY_CONTROL);

Try the following code:
Hah! You can't blame me! That was exactly the same code from your modification to my henchman mod 96-copy Yay now it works
Sorry, I didn't check it Sorry
Anyway, with new Era Framework we don't need such hacky things.
Hah, no worries.

New question about IF dialogues in PVP:

Do you think it possible in ERA to have IF dialogues pop up for both clients before a PVP combat? Let me explain this scenario.
With the henchman script enabled, you will have this dialogue appeared before battle if you don't have a henchman yet:
Also this if clicked yes
But, these dialogues don't appear for the defending player with the latest script we have. Is enabling both dialogues for both players in PVP possible? Also, does ERA has the mechanism to prevent both players from entering the battlefield if any of the players in on IF dialogues (which would result in de-sync if false)?
Archer30, no. Just don't allow henchman selection in multiplayer battle.
Well, looks like it's ok as long as the dialogue before battle enables only for the attacking player. The defending player will wait until IF dialogue selection is done to initialize battlefield
Как, всё-таки, было бы классно, если бы и таймера были именованные... 119
SergOz, это как?
Reference URL's