Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Перевод игры на PNG
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Raistlin, Могу если надо - следующим после обновления собрать монстра
Только пока без теней с ними ещё не решён вопрос, а как делать сцец цвета пока объяснения не было
Спасибо! Если с тенями вопрос пока не решён, я подожду. Просто было в планах подготовить графику Бастиона сразу в новом формате, а с примером под рукой это делать удобнее.
Думаю наложение теней на карте компании это неплохо - когда тени от замка накладываются на лес это здорово - в ваниле этого почему то нет

Berserker, Raistlin, в дефах если изображение уже 8 бит при каждой упаковке качество теряется на треть (видно на заднике снизу)
Image: 3cd905374260e62ab37437efd2ac649b.png
Image: c79121a251f9b8d83015caebc6e7f2c0.png
Это очень здорово что есть Png
(30.10.2021 19:23)suftfree Wrote: [ -> ]в дефах если изображение уже 8 бит при каждой упаковке качество теряется на треть (видно на заднике снизу)

Именно поэтому нужно всегда сохранять исходники к дефам, приведённые к единой палитре. Т.к. H3DefTool формирует общую палитру для дефа не всегда удачно. Для png естественно этого недостатка уже нет. 119
suftfree, я ещё вернусь к инструментам для теней. Жена в положении и перегруженность дикая.
таки сообщил
Hi! I wonder if there is a way to check whether a png exists in Mods\Data\*.zip

I wish to get the reuslt of this as it is important to BA:B settings backgruonds. BA:B must be used only when the background exists.
Curretnly, in order to acheve this purpose, I use FU(FileExists) and unzip all png from zip, check if png exists then decide whether to proceed with BA. This could work, although using loose png files is not very ideal.
Archer30, I'll see, what can be done.
Berserker, it worked well. Thank you!
I'm looking for help with replacing HD mod graphics resources (pcx) with SN:R.

My target is to replace the standard background of Mages Guilds with unique ones for each faction.
In H3, the background of MG is TPMage.pcx
In HD, it is HD_TPMag.bmp

I have tried many ways to replace the MG background in HD with SN:R and a combination of pcx/png but all failed.
Here's what I tested:

Download mod for testing (with images)
Failing to replace a few graphics from HD mod and GEM with png

Download Mod for testing (GEM included)

Hi! I'm looking for help with png replacements. Looks like some graphics from HD/GEM were not correctly replaced, along with those buttons with player colours (colour didn't get changed).
From the testing mod, you can find all the pngs don't work.
I aslo provide pcx/def/bmp for previewing how they should be worked in the game. You can switch on/off by the cmd file.

Here's a list of files from the testing mod:

Replacement of HD mod:
Quote:...\Data\Pcx\*.png
Replacement failed. Graphics doesn't appear in the game.

Replacement of GEM (GEM is required to test)
Quote:...\Data\Defs\m_real_bg.def
...\Data\Defs\m_temp_bg.def
Replacement failed. Graphics doesn't appear in the game.

Replacement of buttons with player colour
Quote:iam_dig.def
iam_puz.def
iam_turn.def
iam_view.def
iam000.def
...
iam011.def
Replacement failed. Buttons did not changed aoccording to the current player colour.
Quote:Replacement of buttons with player colour
Was not supported yet. Planned.
---------------------
Tested HD_Tpmag. It's all HD mod issues. Strange caching.
!!SN:R^HD_TPMag.pcx^/^mg0.pcx^; is enough. But it only works when you enter town, save the game, close the game, start the game, load the saved game.
On new map start HD mod uses strange manipulations to load and cache BMP directly.

To replace HD mod def files directly, include the same directory structure as HD mod has like "_HD3_Data\Common\hd_mov1l.def".
Berserker, В чём может быть проблема обрезки теней? Так на любой карте
Image: 428a4f6865437014d157fb5e42bf0a21.png
suftfree, Оригинальный дэф файл (c bmp кадрами) должен содержать "значимые клетки" на том месте где находятся "все части" png замены. Тень для png у тебя находится в местах, где у bmp кадров "пустота" (т.к. для bpm тень рисуется отдельными кадрами и она не входит в расчёт "значимых квадратов" дэфа).
    Тебе нужно вручную создать новый дэф из bmp кадров и проставить "точки" в тех клетках, где у png будет тени.
Спасибо - я правильно понял - надо заново собрать деф в дефтулсе и натыкать побольше точек на все изображение?
Просто в дефтулсе я не вижу ничего такого
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Reference URL's