Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Перевод игры на PNG
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Как бы тени идут в HD уже готовые объясните как мне работать). До сего момента я накладывал тень слоем ниже в этот же кадр. Не уверен будут ли проблемы с отображением теней на карте приключений - слишком мало сделанно
suftfree, детально расписал. Что значит, не уверен? Проверял?
Извиняюсь, можно продублировать то сообщение с объяснением?
Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему
(13.10.2021 11:37)suftfree Wrote: [ -> ]Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему

Image: image.png
Berserker, many thanks!
suftfree, я говорю, что ты детально расписал ) Это ирония. На деле без конкретики ничего не ясно.
Я думаю что тень отдельным файлом недаром шла в героях - в ближайшие пару дней как доделаю прочие анимации проверю предположение.
Есть догадка что при наложении объекта на объект тень должна прорисовываться не тем же png а иметь особые настройки и идти как бы слоем отрисовки ниже и для этого тени и отдельно в оригинале - но это только догадка, я боюсь чтобы тень с одного объекта на другой залазила
Попробуй. Полупрозрачная тень и должна залазить.
Hi, looking for help with the directory of png - def replacement

This is the correct directory for pcx replacement
Quote:Mods/YourMod/Data/Pcx/[any directories, possibly nested...]\[pcx file name without extension]_p[player ID].png

This is the correct directory for def relacement
Quote:Data/Defs/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png

Unlike pcx, this is incorrect for def replacement
Quote:Data/Defs/[any directories, possibly nested...]/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png
Is this true or did I mess up something? Is there a way to saperate png for def replacement into different themes?
Right, Defs do not support arbitrary nested subdirectories (no sense in them).

Theme should be done via mods, imo. Thus they will use the same path. If you use SN:R, you can store redirected png-s in any location, just specify valid paths to them.
Berserker, thanks!

Well, I needed that arbitrary nested subdirectories since it made more sense in my case.

I'm helping with fanofheroes' UI mod. This mod supports not only the UI from the origianl H3, but also the UI of 10ss, ACM and GEM. It's better to seperate these resources for different mods so the folder can be more organised.

Using SN:R is not very ideal as the fact that in 10ss, ACM and GEM, none of the graphics is in png. That says in order to use SN:R, duplicates of pngs have to be created (since SN:R for png replacement works only when the source is png, right?). That doesn't really make sense.

I believe something can be done to implement the subdirecty support for def replacement, for example, check for extenstion of the folder. But anyway, this is optional. I will just use the current directory and keep a list of files.
Завтра проверю выложу как дела с тенями
А так моё мнение в идеале чтобы была програмка - png тень рисовала на основе модели примерно 50% прозрачного чёрного с усилением по краям - аналог дефтулсу
I have tested, and the problem of semi-transparency in artifacts also occurs without HD mod, when will the support be improved? Now I don't think at all that the responsibility falls on HD mod.

Image: Screenshot-1.png

I understand that in H3 there is no semi-transparency in the interface or in artifacts, but I also know that you can intercept and create one, MOP has shown it.
Тени нужно подгружать отдельным файлом и отдельным режимом отрисовки
(в общем тени в оригинале накладываются только на другие тени, а что щас выходит - это ужас всё друг на друга накладывается)
Обратите внимания на тени от башни - в оригинале нет наложения тени на лес и вообще тени не работают нихрена
Image: 08e226dda38e0242f7b75d557b9d0f0e.png
Image: 6b351506719a2c95f0a5f7970f4eb472.png
Image: f10f6271e6588652733ebc8485cc6e10.png
(19.10.2021 12:07)suftfree Wrote: [ -> ]Image: f10f6271e6588652733ebc8485cc6e10.png

Ограничения для рендера теней прописаны в msk, который можно сгенерировать с помощью def-tool. А если тень физически не влезает в кадр спрайта, то размер спрайта придётся увеличить (как раз поэтому отсчёт идёт с правого нижнего квадрата спрайта).
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Reference URL's