Current time: 25.11.2024, 10:12 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
HD-mod. Общая тема
» High Resolution Project
Author Message
helgtla Offline
Moderators

Posts: 302
Post: #511

Подскажите, какая опция в HD моде отвечает за возможность собирать/разбирать сборные арты в рюкзаке?
С HD модом RC15 версии - она судя по всему включена по умолчанию. И это позволяет разбирать "сборки", даже если включен скрипт на однослотовые сборные арты. Что может быть очень критичным .


Карта-мод: STALKER
13.12.2020 03:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #512

(13.12.2020 03:39)helgtla Wrote:  Подскажите, какая опция в HD моде отвечает за возможность собирать/разбирать сборные арты в рюкзаке?
Их 2, опции. Но они так называемые "общие":
Code:
В окне героя:  UI.Ext.HeroDlg
В окне обмена: UI.Ext.SwapMgr

(13.12.2020 03:39)helgtla Wrote:  Это позволяет разбирать "сборки", даже если включен скрипт на однослотовые сборные арты. Что может быть очень критичным.
Скрипт на однослотовые артефакты лучше не использовать. Он далеко не всегда стабилен - у меня неоднократно вызывал краш игры, при рестарте сценария. А вот патч (*.bin) - очень даже стабилен.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
13.12.2020 12:18
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #513

Berserker, there is still one thing yet to be completed for the full support of HD 32-bit mode in ERA - The colour of DL dialogues.
Check these screenshots:
Download of this dialog: Dropmefiles

It looks like the index of colour in 32-bit mode has been changed?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 15.12.2020 09:50 by Archer30.)
15.12.2020 09:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #514

в последних версиях hd mod имя карты стало чёрным шрифтом вместо белого. (Click to View)


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
15.12.2020 17:25
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
RoseKavalier Offline

Posts: 118
Post: #515

(15.12.2020 09:11)Archer30 Wrote:  It looks like the index of colour in 32-bit mode has been changed?

Seems like background colour is not converted to 32bit. In 16bit, the red will be something like #F800. If you take this as a 32bit value without converting it becomes #00F800 which is greenish.
15.12.2020 18:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #516

baratorch, текст над кнопкой онлайн-лобби в английской версии - русский.
Image: ENG.jpg


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
19.12.2020 13:23
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #517

baratorch, while in the Chinese version, is English.

Here I'd like to mention another problem about loading during battle. There's something messed up when loading during a battle initiated by AI (attacked by AI). Loading during battle in this situation result in an infinite loop - the screen flashes quickly but nothing comes out.
Save+debug - End turn for the enemey to attack, load in battle, you will see.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 19.12.2020 19:15 by Archer30.)
19.12.2020 13:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #518

Hi guys, is there any advantage using 32-bit modes? So far I've seen no visual difference with 16-bit modes. Rolleyes

As I notice, there are still some plugins not supporting 32-bit, including binkw32a.dll, alphaj.dll. In addition support with DL background colour is needed to be fixed. Does that tell 16-bit is still the best choice for now?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 22.12.2020 18:57 by Archer30.)
22.12.2020 18:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #519

Archer30, Well originally the game was designed in a 16-bit color gamut, so it is understandable that there are no noticeable changes and the visual plugins work better in that version, I'm pretty sure that for the visual plugins to work in real 32-bit colors Full rewrite will be required with the latest versions of HD mod.
22.12.2020 20:29
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #520

(25.12.2020 12:50)baratorch Wrote:  Вроде сделал. (Только для TE/ERA. Для WoG осталось по-старому).

Спасибо. Осталось ещё как-то добавить поддержку 10-го города (для задела на будущее 11 и 12) в диалоге настроек карты, т.к. там визуально пока так:

(24.12.2020 16:48)MaGoth Wrote:  - и если его выбрать то такое можно увидеть
Image: 004.1608809395.png
выделил красным, хз чагой-то, и откуда ноги растут из мода или из HD..

Так же что там в HD-моде с лимитом портретов в этом диалоге (переносить из стека в отдельную область памяти не стал, побоялся, что HD-мод всё равно будет искать их в стеке)? Но если будет добавляться Бастион или ещё какой-то 11-й город, то переносить список адресов портретов из стека придётся точно. Как сделать, чтобы HD-мод увидел новый адрес списка вместо текущего адреса смещения в стеке?
(This post was last modified: 25.12.2020 13:13 by XEPOMAHT.)
25.12.2020 13:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #521

Hi Baratorch, I'd like to report two issues of the latest HD+ERA here.
They have been reported by me before, but it seems my reports were confusing and you probably didn't get the idea. Here I'd try again with detailed explanations.
Note that these issues were non-existent in 5.2 RC11. They started only from some versions between 5.2 RC12 and RC15.
They are really worth fixing IMHO Rolleyes

1. WoG dialogues disappear immediately after showing with any OpenGL mode.
Try to save wog options and you will see. The dialogue pops up and vanishes quickly.
This happens for all wog dialogues.

2. Loading in battle initiated by AI players (attacked by AI) results in an infinite loop.
ERA debug+save
To reproduce this bug, you need to
1) Load my save (or create any condition for AI to fight you)
2) End turn and wait for AI to attack you
3) Try to Load in battle
4) Here you are )

GIF of these two issues

Once again, these issue happens since some versions between 5.2 RC12 and RC15, so you only need to check changes from these versions. Thank you for improving the support with ERA!


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 26.12.2020 10:55 by Archer30.)
25.12.2020 22:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #522

1. Archer30, this issue will be resolved in the plugin wog native dialogs in the future. It is he who is engaged in the re-creation of WoG dialogs.
У меня просто никак не доходят руки разобраться с работой с папками и файлами.

2. На всякий случай укажу, что зацикливание битвы в данном случае не связано с плагином переигрываемой битвы. Данное зацикливание происходит и без плагина.


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
26.12.2020 14:21
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #523

Поставил обновлённый HD мод. WoG/Era всё ещё не получают событие щелчка по кнопкам «просмотр мира», «просмотр последних событий», «просмотр загадки обелисков», «раскопки», «просмотр информации о сценарии».

Весело было как минимум на RC 15. Режим 32 gdi. Запускаю обычный исполняемый файл игры h3era.exe, переключаюсь в полный экран, выхожу. Пытаюсь запустить h3era_HD.exe — игра мгновенно сворачивается. Пытаюсь переключиться на свёрнутое окно: чёрный экран + принудительное сворачивание. Вылечил только сменив режим HD на stretchable, запустив игру + F4.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
30.12.2020 06:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #524

(25.11.2020 05:13)daemon_n Wrote:  
-) Координаты кнопок в бою смещены на 1 пиксель (и X и Y) при разрешении больше 800х600, решение (Click to View)

Спасибо за исправлени!
Только что заметил, что при нажатии "tab" для открытия чата в бою имеет своё поле, которое тоже смещено.


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
07.01.2021 15:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #525

Любой из данных твиков <UI.Ext.AdvMgr> = 1, 1 , 1
запрещает показ подсказки в строке состояния, которая должна возникнуть при наведении на кастомно добавленную кнопку.
вот пример, где работает - курсор наведён на кнопку возле миникарты. (Click to View)
Вспомнил ещё фишку, которой не хватает:
Постоянное отображение окна героя с его параметрами на поле боя


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
09.01.2021 19:26
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group