Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Third Upgrade Mod [Amethyst Edition] v2.18.2
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
(22.08.2020 19:49)V_Maiko Wrote: [ -> ]There are some possible creature bugs that you will find and they have already reported it to me, in the next week I'll release an update to fix these bugs. Ab
RMG generated empty artifact
Image: 3u.EmptyArt.png
Ivor, Those are WoG blank artifacts, I left them blank to be compatible with other mods that script those artifacts, the 50 new ones I have made are fully functional.

You can sell those artifacts without functions as junk.
(28.08.2020 20:15)Berserker Wrote: [ -> ]By the way, would you suggest new mods to use Typhon or Emerald?

I really don't know, I haven't thought about it.
We should exclude blank artifacts as a possible reward from CBs. I'll see to it.
PerryR, Ok, I don't know how you can do that, maybe if you ban ID 161-170 it's possible, but you will be hindering the possibility of generating those artifacts in mods, for example Zur13's or yours.
V_Maiko, sorry, I meant any reason to move from Typhon to Amethyst? What are the pro's?
Berserker, It depends on the type of person.
For a versatile and intuitive creation and modification of creatures you can use Typhon.
But I use Amethyst because Majaczek is continuing the development of that plugin with new features just like Emerald v3.3. Amethysts itself already has more features than Typhon.

Image: Screenshot-1.png
V_Maiko, thanks for screen and explanation. Majaczek does a great work.
Хэ, ну вот и Тифон становится ненужным. 96
Ей-богу, как ни старайся, а к людям ближе не станешь. Скорее возьмут старое и улучшат, чем твоим новым пользоваться будут. Пусть даже в итоге то же самое получится. 96
MOP, там скорее важен фактор обновляемости с активным разработчиком. То бишь кто-то что-то правит, добавляет, улучшает, адаптирует. А без Тифона не было бы текущих модов на новых монстров, да и из МоР код. Так что всё не зря.
MOP, Berserker is right, without Typhon source code, old feanor's plugin, "amethyst" wouldn't have improved for the better, if I want to give you a real reason why I replaced Typhon with amethyst it's because you left it frozen, and the only one who continues its development is XEPOMAHT in a closed modding for its own mod ERA+.
Собственно, не вижу противоречия. Феанор ведь тоже отошёл от дел, но дальнейшее развитие плагина продолжилось. Тифон же проще не развивать, а переписать с нуля/использовать наработки для создания другого редактора. А почему? Потому что ассемблер. С которым ближе к людям не станешь.

То есть, что я хочу сказать:
Получается, что мне проще и целесообразнее выдавать людям какую-то инфу о коде, чем - создавать проект, адаптировать его под платформу, устранять баги, развивать и тратить на это труд и время, хотя едва отвернёшься - и он уже никому не нужен в исходном виде и развивать его некому.
(29.08.2020 21:27)MOP Wrote: [ -> ]Скорее возьмут старое и улучшат, чем твоим новым пользоваться будут. Пусть даже в итоге то же самое получится. 96

Всё новое - хорошо забытое старое. От чего ушли, к тому и вернулись. Не удивлюсь, если через пару лет в Тифоне появится свой конструктор новых городов и героев в виде плеяды текстовиков и моддеры снова обратят внимание на Тифон. 96

(29.08.2020 22:35)MOP Wrote: [ -> ]Феанор ведь тоже отошёл от дел, но дальнейшее развитие плагина продолжилось.

Тифон тоже был продолжен. Но не сам редактор монстров/городов (т.к. там уже ничего просто так не поменяешь).

(29.08.2020 22:35)MOP Wrote: [ -> ]Тифон же проще не развивать, а переписать с нуля/использовать наработки для создания другого редактора.

Переписать можно только сам редактор (возможно когда-нибудь доберусь, переведу его на Дельфи 7, чтобы можно было свободно расширять как угодно). Саму dll Тифона переводить в высокоуровневый код точно не следует (в том же обновлённом Аметисте тупо скопированы функции и хуки из Тифона в виде ассемблерных вставок, т.е. от Ассемблера так просто в этих делах не уйдёшь 96 ).
Updated my mod to version 2.2.0
Quote:it was reported to me that the problem with high-level creatures (level 8) not getting experience correctly is an ERA 3 problem. So I can't take care of the problem.
Is it actual report?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Reference URL's