Gross master
Posts: 9
|
Иконку дендроида рисовали хотовцы. Все недочеты исправлю. Появится в большом обновлении 2.0, которое будет содержать не только фиксы, но и мой график пак
|
|
15.02.2020 05:47 |
|
Gross master
Posts: 9
|
Да, они создали новый тип дефов
Чтобы достать у них иконки я заходил в саму хоту и делал скрин с нужными мне иконками. Дендроид уже был в оф.сборке эры
(This post was last modified: 15.02.2020 06:21 by Gross master.)
|
|
15.02.2020 06:17 |
|
daemon_n
Posts: 4343
|
|
10.03.2020 22:51 |
|
RoseKavalier
Posts: 118
|
(15.02.2020 06:26)daemon_n Wrote: (13.02.2020 09:26)RoseKavalier Wrote: I've got a proof of concept in development for Unleashed to center creatures without modifying creature 2x2 mask area. This has bugged me for years!
There are still a few issues to solve...
In any case, don't make msk files by hand. There is existing code to do this.
i downloaded 1,16 version and there are the original sprites
anyway - what the code for making msk and msg? Or is will needed only after solving all issues?
Apologies, missed this post.
The def correction fix is still experimental so not available.
Also I only looked at mapeditor so far so I'm not certain how to achieve it in game yet.
I added an optional field at the end of zeobjts.txt which represents horizontal offset (+/-). When absent, it reads as 0 (no offset)... then defs are simply shifted according to this offset. The offset is stored in one unused alignment field of map objects.
For load/saving, there are 16 null-bytes after every object in h3m format; so read and store from there ensures compatibility.
msk file - I have some utilities to unpack def and create bmp/msk out of them. It can be extended to read all def from lod/pac archive and dump all msk files (or even add them directly). However it is command line only, no fancy GUI.
|
|
11.03.2020 01:57 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
12.03.2020 04:02 |
|
Grossmaster
Posts: 587
|
(12.03.2020 04:02)Berserker Wrote: Grossmaster, для публикации новости сделаешь пару скриншотов с демонстрацией?
Новая графика для WoG
|
|
12.03.2020 06:29 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
12.03.2020 06:35 |
|
nekro666
Posts: 64
|
(This post was last modified: 12.03.2020 14:54 by nekro666.)
|
|
12.03.2020 14:53 |
|
Grossmaster
Posts: 587
|
|
12.03.2020 17:21 |
|
nekro666
Posts: 64
|
Мне неприятно на него смотреть,что еще сказать.Если допустить вариант,что оригинал будет заменен в новых версия эры на этот, то я бы не стал ставить новые апдейты какими бы они фиксящими баги не были,ибо игра не должна визуально раздражать.
Если сделать его прозрачным-с элементом глас(стелка),как буд-то он аккумулирует энергию,возможно смотреться будет иначе и если оно будет анимировано.
Например что то такого типа:
Эти элементы намного ближе к оригиналу по стилю.
(This post was last modified: 12.03.2020 18:02 by nekro666.)
|
|
12.03.2020 17:42 |
|