Welcome ns4g,
topic is a bit alive and the mod aswell.
To answer your questions.
Passive modifier is the value you can see on RMB the experience icon, correct. I will give you two examples.
The passive of the Necromancer is to raise a percentage of killed units as skeletons during combat. The base value is 20%, if your commander has a passive value of 200% it means he will raise 40% of killed units as skeletons. The spell modifier of the Necromancer increases the healing ability of the Animate Dead spell.
For the Paladin commander, the passive value would determine how much of your damage dealt in comabt is converted to experience. The spell value of the Paladin commander would dertermine how effective his cure spell is during combat.
In generell, each commander class focuses on one of these attributes. The defender focuses on defense, the mage class on spells, the Leader on his aura. These values can be increases by killing stacks during the battle with your commander. If you manage to reach a kill count of 125 you will unlock one of the secret classes. The kill count also determines if you can activate your passive ability of your commander.
The Warrior perk to receive only 50% of retaliation damage should only be unlocked by the Grandmaster Warrior, thats correct. The way you describe it sounds like a bug, but it would be very strange if it had not been discovered so far. You can upload a save if you want me to check.
The scout commander is rather strong, despite having a small damage amount. Thats true. In the new version he will be less powerful.
Добро пожаловать, ns4g,
тема немного оживлена, и мод тоже.
Отвечу на ваши вопросы.
Пассивный модификатор - это значение, которое вы можете увидеть на значке опыта RMB, верно. Я приведу вам два примера.
Пассивом некроманта является повышение процента убитых юнитов в виде скелетов во время боя. Базовое значение равно 20%, если у вашего командира пассивное значение равно 200%, это означает, что он повысит 40% убитых юнитов в виде скелетов. Модификатор заклинания некроманта увеличивает целебную способность заклинания "Оживить мертвого".
Для командира паладина пассивное значение будет определять, сколько вашего урона, нанесенного в бою, преобразуется в опыт. Значение заклинания командира паладина будет определять, насколько эффективно его заклинание лечения во время боя.
В общем, каждый класс командира фокусируется на одном из этих атрибутов. Защитник фокусируется на защите, класс мага - на заклинаниях, Лидер - на своей ауре. Эти значения можно увеличить, убивая стеки во время битвы с вашим командиром. Если вам удастся набрать 125 убийств, вы откроете один из секретных классов. Количество убийств также определяет, сможете ли вы активировать пассивную способность вашего командира.
Перк воина, позволяющий получать только 50% урона от возмездия, должен быть разблокирован только воином-гроссмейстером, это верно. То, как вы это описываете, звучит как ошибка, но было бы очень странно, если бы ее не обнаружили до сих пор. Вы можете загрузить сохранение, если хотите, чтобы я проверил.
Командир разведчиков довольно силен, несмотря на небольшой урон. Именно так. В новой версии он будет менее мощным.