Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
y(ptr:y) does not allocate anything new. It's the same as yy51, for instance.
Here we use y51 as storage variable and y2 as reusable pointer.
There is possibility to introduce bugs when dealing with y(ptr:y) syntax, because no checks are performed when you increase/decrease/assign pointer value.
Example:
Berserker, I get the idea. I thought the process of converting (var:y) to classic y is kinda random, like (var:y) can be randomly chosen from y1 to y99. But now it looks like we will have y99 only when there are 98 other y variables in the same function. Brillant! Thanks for helping Berserker and wessonsm!
It should be treated as random, but arrays are guaranteed to occupy continuous block of vars.
(arr[10]:y) can be y50..y59 or y65..y74, but not (y50, y52, y97, y3...) and so on.
Thus for arrays pointers and pointer arithmetics works if written carefully.
Вопрос по поводу синтаксиса с переменной, которую необходимо указать 2 раза (диапазон значений одной переменной). Вот такие конструкции не работают:
или
Как можно решить эту проблему? Или придется дублировать код?
slater777, синтаксис работает. Только, если уж вопрос в теме ERM2, то как-то так:
То же самое и с синтаксисом
и
P.S. Возможно, не срабатывает то, что ты даёшь/отнимаешь?
SergOz, да, ошибка была в скрипте. Отдебажил, всё заработало. Просьба эти посты перенести в "Ваши вопросы по ERM-скриптам". Спасибо за помощь!
Вопросы по поводу триггеров.
Есть ли в ERM2 аналог FU31200..31399 - Триггер_После_получения_уровня_героем (-1..198) ?
И есть ли триггер (даже в обычном ERM его не увидел, но всё же) при получении вторичного навыка?
Если это не стандартные события, то нет.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16