Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Advanced Classes Mod
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
(18.12.2019 14:00)Berserker Wrote: [ -> ]PerryR, he said, that resurrection has 5-6 turns cooldown. When you try to cast it, a message appears "There ar not creatures to resurrect".
AlexeevAV, нужно сохранение перед битвой, чтобы проверить работу воскрешения.
https://yadi.sk/d/fvkqmxssqGHidQ Как ни бился около 700 гремлинов и немного других так и не воскрешаются пишет некого. поэкспериментируй.

Можно конечно и переиграть по другому, но я специально подставил Гремлинов, чтоб не ждать когда будет момент.
I made a little update to AC mod before I go on Chrismas holidays.
The update was mainly done to test the Mod on the new ERA 2.9, because there were a few bugs to fix for me. There might still be a few issues which will surely resolve over time.

Changes from version 1.3 to 1.31

- started to adapt mod to new ERA 2.9 version
- changed difficulty settings, its now independant from map-difficulty selection
- added a more clear indication for difficutly selection
- Scouting gold/experience bonus at high levels slightly reduced and halved the creatures to fight (easy mode :/)
- when clicking in Hero Screen now triggers advanced classes level up screen
- Now we have a Payday message
- When right-clicking system option, to make new difficulty settings, it gives warning about resetting all options
- Flat damage bonus for Fire Shield from Fire Magic reduced to +100 at expert FM
- fix with State of Shock modifier
- fix with 5% neutral upgrade per week option, could lead to neutral stack overflow on map
- fix Boots of Polarity work 100% now -> 20% of the time
- fix typo in Luck strike damage calculation

some changes were already uploaded days ago. The changelog is just to sum up. For everybody who wants to test on the new ERA 2.9 just go to ERA Plugins folder and delete the erm_hooker.era file.
Iam sure the Russian version/translation will be updated within the next days.
PerryR, thanks for update. What did you have to change in order to adapt to 2.9?
There were a dozen spots where i got erm error because i played sound with SN:P1; but now it needs to be SN:Pz1;
Then in CM trigger I set description for HScreen and used %Y.
In the next CM trigger I now had to set y-value again because it showed 0 value.
In future i want to use new triggers, that could clean up my code.
By the way, there is still the error with HE-1 receiver when you press enter to open HS under !?77004.
But appart from this little problem it works Sm
ERM was strange enough to allow z3 instead of 3 for UN:N, while in Era I check arguments type. Ok, will try to loose the restriction for SN:P.
What %Y behavior changed?

>>In the next CM trigger I now had to set y-value again because it showed 0 value.
I released 2.9.3 version, where it's fixed, though any local vars should be treated as belonging to single !?XX trigger only. If you save event parameters, better use global variable or SN:W.

Quote:By the way, there is still the error with HE-1 receiver when you press enter to open HS under !?77004.
I don't have it anymore in 2.9.3.
Iam fine with SN:P, i can adapt no problem. Thanks again.
Edit: 2.93 seem to fix all remaining problems so far Sm
PerryR, ok, thank for reports 132
Всем доброго времени суток. Посмотрите сохранение, невероятное количество жизни у Элементалей воды. Каждый раз по разному. https://yadi.sk/d/FcPO6Qsa75L7NA
Фото https://yadi.sk/i/MskaVZDuBk4NJQ
AlexeevAV, тебе как-то было легко, ты говорилSm
Какие ещё моды используются? Какая версия эры? Какая версия ACM? Встречалось ли такое ранее?
Is it possible to update the Russian localization of the mod version 1.04? Sm
asandris, The one who did the translations for ACM was Daemon_n which is inactive for a while, so the most current version can't be published yet that language sadly.
asandris, сделаю - не переживай Ab Просто подождите, ребята, пожалуйста... либо продолжите Rolleyes Текста добавилось не так много, если сравнивать с переводом всего мода, который я делал несколько месяцев (часов 40, наверно)105
daemon_n, я мог бы и сам перевести, но уровень и качество мода высоки, так что лучше дождаться официального перевода от автора и помогающих ему в этом. Sm
asandris, Автор мода не знает русский язык, переводом занимался только daemon_n
asandris, как пожелаешь. Но перевёл я как смог (мне немало помог автор). Опыта ранее подобного не имел, потому могу сказать, что получиться у иных волонтеров должно не хуже118 Мне правда сейчас не до этого...

(16.03.2020 16:38)Mr.S Wrote: [ -> ]asandris, Автор мода не знает русский язык, переводом занимался только daemon_n

Как я уже сказал, мне помогали. PerryR часто приходил на стримы и отвечал на все вопросы, которые у меня были. Он даже усовершенствовал скрипт на заклинания, что позволило добавить разных родов окончания для их назвпний и описаний. Так что сам бы я там не справился. Если есть желание ( и время, мноого времени), можете проверить на Ютубе96
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Reference URL's