Current time: 25.04.2024, 00:43 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Монолиты. Общая тема
» мини-моды + обсуждение монолитов (проблемы/идеи)
Author Message
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #46

daemon_n, если выбрать из списка справа конкретный шаблон, он берется из набора шаблонов в HD.
А если оставить "по умолчанию" (как обычно все и делают), берется rmg.txt из папки Data и оттуда условно случайно выбирается шаблон, отвечающий заданным начальным параметрам (размер карты, количество игроков), и есть немалая вероятность "нарваться" на забагованный 8XM8.
(This post was last modified: 06.08.2020 11:38 by wessonsm.)
06.08.2020 11:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4338
Post: #47

wessonsm, это я знаю, но вопрос я задал, чтобы получить ответ. Потому что если не исправлен там шаблон, то советую добавить в мод папку _hd3_data/templates/8xm8 и туда поместить исправленный rmg.txt


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
06.08.2020 12:15
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #48

Нет, ни 8XM8, ни 8XM8a в папке Templates нет.
Насчет добавить в набор шаблонов HD я подумаю, но изначально такой задачи не стояло.
Я просто хотел исправить явный баг, ведь большинство игроков играют с настройками по умолчанию.
Куда еще приткнуть этот rmg.txt я не знал и засунул в этот мод Rolleyes

Может отдельный мод с шаблонами сделать?
(This post was last modified: 06.08.2020 12:40 by wessonsm.)
06.08.2020 12:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4338
Post: #49

wessonsm, можешь их добавить к уже имеющимся в hd mod. Я добавлю в сборку. Особенно интересны XXL шаблоны для одноименного мода


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
06.08.2020 12:52
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1119
Post: #50

wessonsm, there is _hd3_data/templates/{Original}rmg.txt which is a replicate of the original rmg.txt, I would suggest include this folder in your mod.

Btw, I'm a user of Grossmaster's WoG Fix. How do I suppose to achieve best experiences if using both of 16 2-way teleports and WoG Fix? I have no idea how to edit zaobjts.txt, zeobjts.txt, zobjcts.txt, but I guess yours are generally better?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
06.08.2020 12:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #51

Archer30, I have not yet looked at what exactly Grossmaster changed in these txts, but Grossmaster's mod also has 4 new monoliths.
You can use txts from the Grossmaster's mod by adding 4 lines to them for 4 more monoliths.
I'll do it later.

daemon_n, для XXL шаблоны я и сам хотел сделать, но для этого придется немного повозиться.
(This post was last modified: 06.08.2020 13:16 by wessonsm.)
06.08.2020 13:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4338
Post: #52

Archer30, adding 4 lines and increasing number in 1st line by 4


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes 3 Launcher
06.08.2020 13:22
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #53

wessonsm, молодец, весьма нужный мод 132
не хочешь в шапке темы тож о нём упомянуть? или я потом сам...
06.08.2020 14:26
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16489
Post: #54

wessonsm, отличный мод, давно не хватало!


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.08.2020 14:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #55

Archer30,
Here are the lines that are responsible for the new monoliths:
Code:
AVXmn10b.def 001111111111111111111111111111111111111111111111 010000000000000000000000000000000000000000000000 011111111 011111111 45 12 0 0
AVXmn11b.def 001111111111111111111111111111111111111111111111 010000000000000000000000000000000000000000000000 011111111 011111111 45 13 0 0
AVXmn19p.def 001111111111111111111111111111111111111111111111 010000000000000000000000000000000000000000000000 011111111 011111111 45 14 0 0
AVXmn20b.def 001111111111111111111111111111111111111111111111 010000000000000000000000000000000000000000000000 011111111 011111111 45 15 0 0

Since Grossmaster already uses subtypes 8-11 in his mod, subtypes 12-15 must be used to add 4 more monoliths.
These 4 lines need to be added to each of the zaobjts.txt, zeobjts.txt, zobjcts.txt files.
The number in the first line of each file must be increased by 4, it means the number of objects in txt.


Bes, я продублировал сообщение в первом посте.
(This post was last modified: 06.08.2020 19:47 by wessonsm.)
06.08.2020 19:42
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #56

wessonsm, +1 (сделал компактность выбора обзора)
06.08.2020 19:53
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
wessonsm Offline

Posts: 779
Post: #57

Bes, спасибо, так значительно лучше.
06.08.2020 19:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1119
Post: #58

Thank you so much wessonsm, I will give it a try Sm


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
06.08.2020 20:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Offline
Moderators

Posts: 566
Post: #59

У меня появилась мысль включить порталы из 16-way teleports в wog fix. А подтипы своих монолитов поменять на свободные


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 25.08.2020 20:46 by Grossmaster.)
25.08.2020 20:39
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 606
Post: #60

Still missing port the other HotA monoliths (especially monolith one way), are you also planning to implement the aquatic monoliths?
https://heroes.thelazy.net/index.php/Monolith
25.08.2020 20:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group