Current time: 22.11.2024, 11:00 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Вопросы по моддингу
» (обсуждаем моддинг здесь)
Author Message
Hawaiing Offline

Posts: 8
Post: #271

Berserker,
necro commander can't resurrect creatures which have more than 50 hit Points.(Black Knight ect.)
Not because of the commander's power.
Putting mouse on undead creature (HP>50),the animated spellbook doesn't appear,and commander can't cast the spell too.
If cast spell works (HP<=50),the game change the commander's spell power soon.
Sorry for my broken english.


broken english
15.09.2014 07:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Russia Punk

 
Post: #272

   Это я открыл а текстовики найти не могу
15.09.2014 22:23
Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #273

(15.09.2014 07:26)Hawaiing Wrote:  Berserker, necro commander can't resurrect creatures which have more than 50 hit Points.(Black Knight ect.)
Not because of the commander's power.
Putting mouse on undead creature (HP>50),the animated spellbook doesn't appear,and commander can't cast the spell too.
If cast spell works (HP<=50),the game change the commander's spell power soon.

Hawaiing, why don't you create a simple bin patch like:

/*5A87BC*/ MOV ESI,[DWORD EAX*4+887668]
/*5A87C3*/ NOP
/*5A87C4*/ NOP

where 0x887668 is v1 address. You can reserve some v-vars range, say, v5000-v5144 and with simple patch set ESI to EAX (monster ID) * 4 + @v5000.
I can do it if you wish. Otherwise someone has to write a simple plugin ) If you insist on plugin creation, I will try to do it before this weekend.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
15.09.2014 23:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #274

Russia Punk, если вы открыли нужный pac (обычно он один в модах), и если в нём действительно есть тектовики английские - то должны были их увидеть в MMArchive
скиньте название мода, и скрин окна MMArchive при просмотре того PAC'а
16.09.2014 11:38
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamehuntera Offline

Posts: 835
Post: #275

Пришла в голову такая мысль... А можно ли сделать так, чтобы при активации тюрьмы герой присоединялся не к игроку, а, скажем, к его союзнику?
16.09.2014 20:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #276

(16.09.2014 20:22)gamehuntera Wrote:  Пришла в голову такая мысль... А можно ли сделать так, чтобы при активации тюрьмы герой присоединялся не к игроку, а, скажем, к его союзнику?
Почему бы и нет? В пост-триггере его и переназначить.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
16.09.2014 22:45
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Macron1 Offline

Posts: 521
Post: #277

Хочу в VCMI добавить картинок для экрана загрузки Heroes 3.
Для этого мне нужно лого "Heroes of Might & Magic 3" для этого экрана.
У кого-нибудь есть?
Либо шрифт для лого, либо векторное лого с градиентом и золотым цветом (в интернете попадается только серое лого самодельное), либо просто BMP/PNG, полученное методом удаления фона....


VCMI - будущее Heroes 3!
06.10.2014 12:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
orzie Offline

Posts: 365
Post: #278

Так удали, это ж недолго)

Ну и да - гугол никто не отменял.
06.10.2014 14:48
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
orzie Offline

Posts: 365
Post: #279

Вопрос от чилийца Mister Kalu, обитающего на Heroes Community:

Quote:While I am in the town screen I can move the mouse over the buildings with cm1 trigger,
but the CM:Ax/y receiver doesn't work at all and how can I click on, for example the tavern,
cancel the default reaction and open the dwelling 2 instead of the original for example?
17.10.2014 20:37
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #280

If CM:I returns dwelling, you can try settings CM:I of another dwelling and not to use CM:R0 at all.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
17.10.2014 21:42
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #281

btw, he registered here (no idea what nick) but says not yet authorized to post.
17.10.2014 21:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #282

*kivo* not found, what is his account? Everybody is activated.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
17.10.2014 22:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
orzie Offline

Posts: 365
Post: #283

Он не Киво, он Мистер Калу. На дф2 он зареган как Holy K.
18.10.2014 09:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
kozelrus Offline

Posts: 35
Post: #284

Если поставить, к примеру, Снежный и Людской замок, будут они сочитатся вместе? И к примеру, еще Рощу с Румынским замком добавить, и Инферно, то что с балансом, подмазать, как сделать что бы всё на ура было?
16.11.2014 16:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #285

kozelrus, если вы сами руками не сделаете общий мод с ресурсами, где будут объединяться картинки в дефах, и не скорректируете определённые таблицы существ и описаний зданий - то вполне можно
(про скрипты я уже молчу)
16.11.2014 16:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group