Current time: 27.11.2024, 22:10 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
[ERA] WoG Graphics Fix
» New graphics and objects for WoG
Author Message
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #331

Changing existing wog objects size and passability means breaking the playability of many maps, most of authors being already gone thus not available to update.

As always, I think this should be distributed as stand alone mod, not as component of Era.
(This post was last modified: 27.06.2021 23:52 by Valery.)
27.06.2021 23:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #332

Valery, and it is a standalone mod. Yes Just the name of the mod is really confusing...

I personally don't enjoy any passability changes. They are only good in random maps like you said


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
28.06.2021 01:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #333

Как раз в будущем обновлении все объекты с порезанной проходимостью будут добавлены как новые, а не как замена старых (которые будут возвращены).

Image: 4PsNz1vQTgg.jpg?size=302x182&qua...type=album


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 28.06.2021 08:04 by Grossmaster.)
28.06.2021 07:53
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #334

Grossmaster, это будет идеальным решением.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
28.06.2021 15:49
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #335

В общем, текущая обстановка такая: случайные карты без подземелья спокойно создаются сотнями, без каких либо вылетов. С двухуровневыми картами ситуация следущая: каждая вторая созданная карта заставляет игру вылетать.
Новые монолиты были вырезаны из генерации. Хоть убейте, не понимаю, где собака зарыта Dash1.

Debug:
https://disk.yandex.ru/d/7MFmBATrch7MkQ - hd log
https://disk.yandex.ru/d/O7BVv1ZZgx9Uhw - era log

Текстовик с генерацией объектов: https://disk.yandex.ru/d/aUj352_ef96Yjg ( заново собирал его на основе старого воговского, постепенно добавлял в него порции из своих объектов, но так и не понял, на каком моменте началось)


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 28.06.2021 19:58 by Grossmaster.)
28.06.2021 19:47
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #336

Grossmaster, the problem must be found in the underground objects, try removing lines in zaobjcts.txt that contain your underground objects and try it again, if this was my mod that's what I would do, I had generation problems during the phases development of TUM too. Also don't put objects without passability that are not of terrain type, this damages RMG (I tell you from my own experience).
(This post was last modified: 28.06.2021 20:02 by V_Maiko.)
28.06.2021 19:59
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #337

V_Maiko, And it really helped... Thank you.


Новая графика для WoG
28.06.2021 20:03
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #338

it seems that the problem was in the new lakes...


Новая графика для WoG
28.06.2021 20:08
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #339

Grossmaster, what type of object were the lakes? they should normally be type 126 and subtypes 0 to work as intended. If they were type 126 then it's a pretty weird problem.
28.06.2021 20:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #340

(28.06.2021 19:47)Grossmaster Wrote:  Debug:
https://disk.yandex.ru/d/7MFmBATrch7MkQ - hd log
https://disk.yandex.ru/d/O7BVv1ZZgx9Uhw - era log

Там адрес в H3ObjectAttributes.H3ObjectMask испорчен. Т.е. маска какого-то объекта не соответствует объекту. Проверяйте соответствие msk с маской входа в объект, прописанным в текстовике (возможно, что просто где-то забыли установить объекту вход).
(This post was last modified: 28.06.2021 20:46 by XEPOMAHT.)
28.06.2021 20:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #341

Принято. Буду проверять


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 28.06.2021 20:33 by Grossmaster.)
28.06.2021 20:32
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #342

Доступен патч до версии 2.4.6:

Скачать:
ENG - https://disk.yandex.ru/d/OAJZaqf_IdcVeQ
RUS - https://disk.yandex.ru/d/5gEJlgnT2VHqWA

Список изменений:

- Устранение вылетов на случайных картах из-за подземных объектов
- Добавлен улучшенный шрифт количества существ на крупных иконках
- Отныне, улучшения старых спрайтов с измененной проходимостью добавлены как новые объекты, а старые возвращены.
- Улучшены и исправлены цвета новых каменистых кустарников
- Улучшен спрайт объекта WoG №4
- Привидения, санта-гремлины, стрелковые кентавры и горынычи на карте теперь повернуты вправо.
- директория мода очищена от лишних файлов


Image: Scrwf.png


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 29.06.2021 17:29 by Grossmaster.)
29.06.2021 16:43
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #343

На днях выйдет хотфикс с исправлениями возможных недочетов, которые я мог упустить.


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 29.06.2021 16:59 by Grossmaster.)
29.06.2021 16:58
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #344

Grossmaster, пожалуйста, оптимизируй все архивы!


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
29.06.2021 16:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #345

Действительно, я абсолютно забыл про возможность оптимизации. Значит, хотфиксу быть.


Новая графика для WoG
29.06.2021 17:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group