Current time: 28.11.2024, 00:34 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
[ERA] WoG Graphics Fix
» New graphics and objects for WoG
Author Message
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #196

(01.01.2021 11:01)Grossmaster Wrote:  На яндекс диск стоит скинуть?

Да, с яндекса скачивается вроде без проблем.


(01.01.2021 11:01)Grossmaster Wrote:  Мост троллей по твоей просьбе на df2 сделаю чуть позже

Заранее спасибо. Если не сложно, то ещё и Подкову Грёз так же.
01.01.2021 11:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #197

ссылки обновлены и добавлены дополнительные ссылки на яндекс.диск:
English: https://drive.google.com/file/d/1VDWfSzB...sp=sharing
YandexDisk: https://yadi.sk/d/r2-Edp7Tk2YAow

Russian: https://drive.google.com/file/d/19UXFfYn...sp=sharing
YandexDisk: https://yadi.sk/d/GsEUTGLMNyruLQ


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 01.01.2021 14:07 by Grossmaster.)
01.01.2021 14:03
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #198

Grossmaster, исправь дверь в этом объекте. Первое что бросилось в глаза при просмотре скрипшотов с новыми объектами именно несоответствие ракурса у двери относительно всего объекта.
Image: d4b9b7f194da.png
Как можно видеть на увеличении левая дверная часть недотянута вниз и потому такое восприятие ракурса происходит

В целом, крутое обновление, игра значительно преображается в лучшую сторону 132
02.01.2021 20:19
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #199

Bes, И правда, спасибо за замечание. Я как нибудь попробую этим заняться


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 02.01.2021 21:32 by Grossmaster.)
02.01.2021 21:27
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #200

Hi Grossmaster! I believe it's inconvenient for you to upload 2 versions at once just becoz language problem, so I wrote a script to get rid of WF_Fonts.pac.
The script changes object skulls to bones (Eng/Rus). Unfortunately, nothing can be done to RMGDescription.json. So it's up to you to use the script...or not Ab

Download: No WF_lng.pac.zip

Btw, clicking on this sweet little button from MMArchive - WoG Fix.pac would save you a lot of space.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
03.01.2021 19:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #201

I found an issue in the script:
Code:
!!OB(coords[0])/?(coords[1])/?(coords[2]):T?(objType:y);
should be
Code:
!!OB(coords[0])/(coords[1])/(coords[2]):T?(objType:y);

By the way, nice ERM 2 usage!

Also gem_CheckGameLang and WF_CheckGameLang are different variables and only WF_CheckGameLang is used, while it's not set for non-Chinese.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
03.01.2021 20:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #202

Thanks Berserker! I almost had to think in ERM 1 way and translate back to ERM 2 96-copy It's like learning a new language. And I was too excited and didn't check carefully.

Fixed and reuploaded.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 03.01.2021 21:33 by Archer30.)
03.01.2021 21:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #203

Archer30, The script is a good idea. But I would like the map editor to have this name too. Anyway, thanks a lot for your help.


Новая графика для WoG
04.01.2021 08:52
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #204

Archer30, however, this is what the hint shows:

Image: Nt2GGBRJJhQ.jpg?size=623x485&qua...type=album


Новая графика для WoG
04.01.2021 09:10
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #205

Ah sorry, Grossmaster. Wrong achvive uploaded. Fixed and reuploaded again.

Yea I agree, if it's necessary for you to replace the name in Map Editor too, then replacing the text is the best way to do.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 04.01.2021 13:10 by Archer30.)
04.01.2021 13:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #206

У подземной почвы будут новые темные озера. Могут играть роль как подземной воды, так и смоляных озёр.
Разумеется, старые озера останутся, но будут вырезаны из генератора случайных декораций.

Image: tar-pit.png


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 10.01.2021 13:52 by Grossmaster.)
10.01.2021 12:39
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #207

Grossmaster, размер тот же? В подземелье на многих шаблонах утопии драконов размещаются - как бы место не кончилось)Rolleyes


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
10.01.2021 12:47
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #208

daemon_n, Ну, размер озера из скрина составляет 4*2 клетки. Это самое крупное озеро из своего сета. С размещением проблем вообще никаких.


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 10.01.2021 12:51 by Grossmaster.)
10.01.2021 12:50
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Grossmaster Away
Moderators

Posts: 587
Post: #209

Хочу отменить, что на камнях должно смотреться неплохо:

Image: YLNVY83-y90.jpg?size=452x376&qua...type=album


Новая графика для WoG
(This post was last modified: 10.01.2021 13:01 by Grossmaster.)
10.01.2021 13:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
MaGoth Offline

Posts: 218
Post: #210

Grossmaster, неплохой вид.. 132


Сражаешься за Инноса - укрепляешь Сциллу-Порядок, но это тормозит развитие мира, и он гибнет.
Сражаешься за Белиара - повергаешь все вокруг в Харибду-Хаос, и мир опять гибнет.
Мне близок Аданос - его путь лежит между Сциллой и Харибдой, и именно он сохраняет мир.
10.01.2021 13:38
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group