Current time: 23.11.2024, 16:49 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Typhon v. 2.9
» Инструмент мододелов из MoP для ЭРЫ
Author Message
Aln Offline

Posts: 15
Post: #376

XEPOMAHT, Berserker, вы совершенно правы, всё заработало, спасибо большое за помощь! Только я поместил файл Crepfix.bin в WoG\EraPlugins\BeforeWoG, так же всё работает.
16.05.2020 00:54
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #377

Aln, а Вам за упорство и труд!


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
16.05.2020 02:19
Find all posts by this user Quote this message in a reply
PerryR Offline

Posts: 460
Post: #378

I have a request that I cannot solve. Maybe someone has the time to help.
So currently a lot of people playing the combination with Advanced Classes and Third Upgrade (TU) Mod, which is nice, because these two huge mods add so much content to H3 that people are happy.

ACM changes the casts of the commanders, I use this command I found in UN:C help:


and this works well and easily.

Now the problem when people also use TU mod which includes Typhon this code stops to work and the casts are reverted back to what Typhon dictates, which are the original WoG casts. I tried several things like setting the casts fro creatures with BM or other tricks but I have no success. It seems like Typhon always maintains its casts for the commander.
Currently, the only solution I have, is to hand out a second version of TU mod which is specifically adjusted to ACM, that ofc is a very bad solution because 95% of people will just miss that or ignore it.
Does anybody have a better idea?

Thanks in advance Ab
(This post was last modified: 30.05.2020 12:31 by PerryR.)
30.05.2020 12:29
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #379

PerryR, maybe this?


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
30.05.2020 15:36
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
PerryR Offline

Posts: 460
Post: #380

No success, I think Typhon does something to the commander's structure or just overrides any other erm command.
But I can only guess Scratch_one-s_head
(This post was last modified: 30.05.2020 15:50 by PerryR.)
30.05.2020 15:49
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #381

PerryR, I looked at WoG code. Place spell changing code in !?BF or a bit later.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
30.05.2020 16:34
Find all posts by this user Quote this message in a reply
PerryR Offline

Posts: 460
Post: #382

(30.05.2020 16:34)Berserker Wrote:  PerryR, I looked at WoG code. Place spell changing code in !?BF or a bit later.

Unfortunately nope, as soon as you use Typhon the commander will cast what is set as a spell in Typhon creature editor and ignore
!!UN:C7783329.....
30.05.2020 17:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #383

PerryR, is "stronger commanders" script disabled?


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
30.05.2020 17:56
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #384

It's strange indeed. Seems like MoP ignores spell field in battle stack structure.
Херомант, ты не в курсе, МоР игнорирует тип заклинания для колдовства в структуре монстра? Если да, то где код в Тифоне, отвечающий за установку заклинания для отряда?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
30.05.2020 18:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Online
Moderators

Posts: 2356
Post: #385

(30.05.2020 18:11)Berserker Wrote:  ты не в курсе, МоР игнорирует тип заклинания для колдовства в структуре монстра?

В структуре монстра - постфактум. Т.е. можно только проверять, устанавливать бессмысленно.

(30.05.2020 18:11)Berserker Wrote:  Если да, то где код в Тифоне, отвечающий за установку заклинания для отряда?
(This post was last modified: 31.05.2020 00:59 by XEPOMAHT.)
31.05.2020 00:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #386

XEPOMAHT, спасибо! Не ясно, почему нужна отдельная таблица, если поле и так есть в структуре монстра.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.05.2020 04:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Online
Moderators

Posts: 2356
Post: #387

(31.05.2020 04:12)Berserker Wrote:  Не ясно, почему нужна отдельная таблица, если поле и так есть в структуре монстра.

Оно вроде как нужно для работы ИИ, так же точно как значения удачи/морали в структуре монстра, которыми реальную мораль/удачу не поменять.
31.05.2020 04:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #388

Думаю, для решения вопроса Perry_R достаточно будет добавить экспортируемые функции, возвращающие адреса таблиц. Для начала — таблицы Spells_Table.

GetSpellsTable: pointer to array of byte


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.05.2020 16:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Online
Moderators

Posts: 2356
Post: #389

(31.05.2020 16:12)Berserker Wrote:  Думаю, для решения вопроса Perry_R достаточно будет добавить экспортируемые функции, возвращающие адреса таблиц.

Ну если это дело всё равно будет использоваться только в ERM, то проще и удобнее добавить в Тифон ERM-команду, дающую доступ скриптёру ко всем тифоновским таблицам, без использования UN:C.
31.05.2020 16:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #390

XEPOMAHT, с чего бы это? Наоборот, подобный функционал нужен и для компилируемых плагинов и для Lua. Откуда ещё брать адреса новых таблиц? ) Попробую сделать.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.05.2020 18:26
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group