Current time: 29.11.2024, 01:31 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Era II Mod Manager
» Менеджер модов для платформы Эра
Author Message
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #166

у парня была папка с ФМ3,61
я ему помог перековырять игру под ERA2.4
и текстовики из х3битмап родные подсунул, и левые библиотеки убрал из корня
(ну, то что спрайты будут от старого WoG3.58 - это не беда)
ставил ERA2.4+2.43+RuS
ошибка на отсутсвие typemsgs.txt (или как там его)
а если включал мод PM3,63 - игра запускается ,но... в меню WoG (и только там) кракозябры

что там из старой версии игры такого, что это вызывало - так и не выяснил...
Berserker, может ты сообразишь?
(This post was last modified: 31.03.2013 01:22 by Bes.)
31.03.2013 01:21
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #167

В вог-опциях? или в списке карт?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.03.2013 01:25
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #168

в меню "WoG Option"
в списке карт всё нормально - руссификация работает без проблем
31.03.2013 02:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #169

За это c:\SoD\Mods\WoG\Data\zvs\Lib1.res\zvslib1.ini отвечает обычно.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.03.2013 03:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #170
Лампочка 
(24.03.2013 21:50)SyDr Wrote:  Mod Manager_130324.7z
http://www.mediafire.com/?pbf0g9ige9zdjyj

Короче, как уже успели заметить, версии теперь просто нумеруются датой. Это раз.
Два, 7z.dll теперь в поставке. Тащить 9.30 было лень.
Три, положение и размер окна теперь запоминаются (кажется, я там видел какой-то глюк). Угадайте, для кого? Sm
Четыре, там при установке модов будет мелькать консолька со списком распковываемых файлов. Я забыл обратно убрать. А может так даже лучше будет.
Пятое, при установке мода доступно 2 варианта: установить/переустановить (если каталог существует, то он удаляется), обновить (выкатывается содержимое с перезаписью, installmod не вызывается).

Hi!SyDr
I fix some of the AU3 GUI.

I often open the mod folder, make changes the mod, and then start the game after test.
Can you make an open mod folder button in Mod Manager_130324?
119


https://www.box.com/s/spwdogrfe6ot3i3e741r
04.04.2013 17:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SyDr Offline

Posts: 1054
Post: #171

kswdiy, hi! Sm
Please, specify sentence "Open folder" in Chinese, so I add it to lng file.
04.04.2013 21:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #172

(04.04.2013 21:09)SyDr Wrote:  kswdiy, hi! Sm
Please, specify sentence "Open folder" in Chinese, so I add it to lng file.

Chinese: 打开MOD目录

I've added it to “Chinese.txt”.
https://www.box.com/s/5lclfhqws4nwekkga4f8
05.04.2013 04:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SyDr Offline

Posts: 1054
Post: #173

Mod Manager_130405.7z
http://www.mediafire.com/?hx1luanfx962q6y

By default, Open folder uses a default system explorer.
If you want to use something different, use Explorer= from settings.ini (Explorer=C:\Program Files\7-Zip\7zFM.exe for example)
05.04.2013 10:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #174

(05.04.2013 10:12)SyDr Wrote:  Mod Manager_130405.7z
http://www.mediafire.com/?hx1luanfx962q6y

By default, Open folder uses a default system explorer.
If you want to use something different, use Explorer= from settings.ini (Explorer=C:\Program Files\7-Zip\7zFM.exe for example)

Good!

But I open modsmann.au3 fix Open mod folder button state .

In the

Func SD_GUI_Mod_Controls_Disable()
GUICtrlSetState($hModOpenFolder, $GUI_DISABLE)
....
EndFunc

and

Func SD_GUI_Mod_Controls_Set()
GUICtrlSetState($hModOpenFolder, $GUI_ENABLE)
...
EndFunc

Image: Fixopenmodfolderbuttonstate_zps5e2f978b.gif
Thank you!!
(This post was last modified: 05.04.2013 13:55 by kswdiy.)
05.04.2013 13:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #175

141

I hope you can add create/modify Readme.txt and mod_info.ini in the mod folder.

147
(This post was last modified: 05.04.2013 17:25 by kswdiy.)
05.04.2013 17:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SyDr Offline

Posts: 1054
Post: #176

Mod Manager_130405_1.7z
http://www.mediafire.com/?aoyk14x4pb2ghh4

Open settings.ini and add something to "ModMaker = " to enable Mod Maker options (there only two at this time Sm).
Image: 0_a3706_9c6a31bd_orig
05.04.2013 19:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #177

Hi!SyDr
132
It‘s quite good!

141
But has same bug:
1.
The mod_info.ini button variable you wrote $hModReadmeC.
True variable is $hModInfoC.


2.
In the

Func SD_GUI_Mod_CreateModifyReadme()
.....
ShellExecute($sPath, "", "", "edit")
EndFunc

Func SD_GUI_Mod_CreateModifyModInfo()
.....
ShellExecute($sPath, "", "", "edit")
EndFunc

Xp system which does not use the "edit" to open, you can use "open" to replace "edit".

3.
When you Close Modmaker option in settings.ini, I found "presets" and "Game" group can not change the size of the same with the the Mod info "group.
Image: GrupBugs_zps4d80a46d.gif
Mail1
That’s all.
https://www.box.com/s/yj2ex4vi0o4bft11n7yr
(This post was last modified: 06.04.2013 06:35 by kswdiy.)
06.04.2013 06:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
SyDr Offline

Posts: 1054
Post: #178

1) Ab. In fact, these variables not needed at all (at least now). Fixed.
2) Fixed (both are "open" default action now).
3) "Presets" group has fixed size. I can't... Fixed (if you manually change size of program window, this will still happens).

Mod Manager_130406.7z
http://www.mediafire.com/?g8gix1xee5d9888
ModMaker options enabled by default in this version.
(This post was last modified: 06.04.2013 13:08 by SyDr.)
06.04.2013 09:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
artu Offline

Posts: 14
Post: #179

The new buttons make it unnecessarily large while in fact they can easily fit in here:

Image: Untitled_1.jpg
06.04.2013 13:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
kswdiy Offline

Posts: 33
Post: #180

(06.04.2013 13:15)artu Wrote:  The new buttons make it unnecessarily large while in fact they can easily fit in here:

Image: Untitled_1.jpg

108
Maybe require new buttons.
So....


SyDr
At last,Thank you for the new version!
(This post was last modified: 06.04.2013 17:56 by kswdiy.)
06.04.2013 17:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group