Berserker
Posts: 16657
|
|
18.04.2024 12:23 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
|
19.04.2024 01:25 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
19.04.2024 08:25 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
Berserker, everything's working perfect, thanks!
___________________
Hold on, there is one more thing.
The game stores how many morale/luck descriptions have been "registered" and leaves those "unregistered" as "temporary" like in the pic. It compares the morale/luck values in creature stack info and the morale/luck description value. If there is a difference, the temporary value would be shown.
Now I can register a few more with the tricks here. How do I register so that the temporary description can be hidden?
_____
Fixed. That's EBP+10h around my hook
Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 19.04.2024 20:05 by Archer30.)
|
|
19.04.2024 11:22 |
|
fatsawhorse
Posts: 1022
|
Здравствуйте.. Может кто-нибудь знает как заставить командира при получении своего хода не колдовать автоматически, а идти в бой только при помощи скрипта, чтобы каждый раз не щёлкать мышью на выборе между колдовством и борьбы на основной панели боя (а то вместо боя командир отсиживается на своей клетки, колдуя и не идёт в бой)?
(This post was last modified: 24.04.2024 01:18 by fatsawhorse.)
|
|
24.04.2024 01:17 |
|
vitor
Posts: 3
|
Доброго дня, подскажите каким образом можно воскресить существо павшее в бою с помощью ERM (не архангелами и не заклинанием), и установить требуемое количество юнитов?
(This post was last modified: 24.04.2024 14:14 by vitor.)
|
|
24.04.2024 13:58 |
|
SergOz
Posts: 1315
|
vitor, возможный вариант:
нужно сначала убрать труп с поля боя, а потом вызвать на тот же гекс через команду !!BU:S новый отряд монстров.
Карта-мод "Война на Холсте"
|
|
25.04.2024 02:58 |
|
vitor
Posts: 3
|
SergOz, Berserker, спасибо вам большое за советы и подсказки, буду пробовать реализовать задуманное.
|
|
25.04.2024 05:36 |
|
SergOz
Posts: 1315
|
|
25.04.2024 05:54 |
|
major
Posts: 146
|
|
25.04.2024 09:22 |
|
vitor
Posts: 3
|
Всем спасибо за подробные примеры и советы!
|
|
27.04.2024 10:49 |
|
Archer30
Posts: 1175
|
Here's my script for holding Ctrl+LMB to cancel AoE shooting for Magogs/Liches.
Any suggestions?
Any void in the definition?
I believe there is pretty much to improve.
Here I have to check whether it's going to shoot (after Ctrl + LMB) in an external way, and I even had to make sure it shoots with CM:R1. It should not be like this.
My ideal implementation is to store a global var for Ctrl+LMB, and then reset this var either when a shoot successfully takes place or fails.
Unfortunately, I failed to find a suitable timing to restore this global var when Ctrl + LMB doesn't lead to shooting. Thus I have to go with the way here.
Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 30.04.2024 01:31 by Archer30.)
|
|
29.04.2024 15:37 |
|
fatsawhorse
Posts: 1022
|
Неужели нет возможности скриптом заставить командира сражаться, а не колдовать? Не сильно хочется мне обнулять его колдовскую силу через !?BG0, а потом через !?BG1 возвращать снова. Это геморно! Может всё-таки скриптом есть какой-нибудь другой способ?
|
|
13.05.2024 10:37 |
|