Current time: 25.11.2024, 22:00 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
major Offline

Posts: 146
Post: #181

Ну и я тебе говорю, что у меня есть эти вызовы !!SN и в битве и просто на карте приключений, и нигде они не стопорят игру.
Опиши конкретно, где у тебя все замирает и где вызываешь ресивер. Можешь даже код выложить.
18.04.2009 21:25
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #182

Hello all.

is there a way to set a time trigger to launch its action x days after it should?

Lets say that the time trigger survey an AI hero. When the AI is dead, I want the time trigger to enable the passability of a square x days after his death.

To trigger it one day after the AI is dead is OK, but how about x days? Is it possible?

Is it also possible to enable the same time trigger to enable square "a" 4 days after AI death, square "b" 8 days, square "c"12 days after, or need a different TM for each?

Thanks in advance
(This post was last modified: 18.04.2009 22:18 by Valery.)
18.04.2009 22:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #183

Hi. Here is the solution.

!#IF:V123/0; // Flag - if AI hero is dead
!#VRv1234:S0; // How many days ago did the event happen?

!?TMX&123; // If AI Hero is dead
!!VRv1234:+1; // Start Final Coundown (joke)

!?TMX&v1234>3;
!!TR...&v1234=4:... // Enable square "a" after 4 days
!!TR...&v1234=8:... // Enable square "b" after 8 days
!!TR...&v1234=12:... // Enable square "c" after 12 days


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
18.04.2009 22:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #184

Great. it will work for endless heros? Can a single TM handle 56 v+ counts and commands? Or is better to do a specific TM for each faction?


Thanks Sm
(This post was last modified: 18.04.2009 23:31 by Valery.)
18.04.2009 23:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #185

Quote:Great. it will work for endless heros?
I think it would be better to split the routine and assign each part to its own timer.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
19.04.2009 00:40
Find all posts by this user Quote this message in a reply
MOP Offline
Moderators

Posts: 1468
Post: #186

Кстати, я всегда не понимал описание !!MP-ресейвера. Да, можно заменить с его помощью стандартную музыку. Но при чём тут: "59...199 Определяются пользователем "? Как можно сделать их своими? Где они будут играть? Ерунда какая-то выходит, господа...


Circle of destruction, hammer comes crushing
Powerhouse of energy
Whipping up a fury, dominating flurry
We create the battery
21.04.2009 14:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Shihad Offline

Posts: 50
Post: #187

Господа, какой ман следует курить и где копать, чтоб сотворить так выглядящие абилки у юнитов?

Юнит Б кастует(как ангел, в свой ход) на юнита А(и только на юнита А) заклятье, после чего юнит А становится круче на ход.

Юнит В может скастовать на противника цепную молнию(укороченную - 3 звена и только с расстояния >= три клетки)
21.04.2009 16:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wog master Offline

Posts: 418
Post: #188

По моему нет команд для проверки расстояния между юнитами в баттле!


Перевожу карты на русский язык. Если надо что-то перевести - пишите ЛС мне!
21.04.2009 17:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #189

а кто мешает написать?


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
21.04.2009 17:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Shihad Offline

Posts: 50
Post: #190

Алгоритм первого скрипта , как я понимаю, следующий.
Проверяется, кто ходит.
Проверяется тип юнита под курсором мышки - в случае нужного курсор становится как у заклятия.
Проверяется клик - по клику у мага отнимает ход, цели добавляется атака.
   Через какие ресиверы и триггеры это сделать?
21.04.2009 19:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wog master Offline

Posts: 418
Post: #191

BA, BG, BM, BU


Перевожу карты на русский язык. Если надо что-то перевести - пишите ЛС мне!
22.04.2009 01:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #192

триггер CM


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
22.04.2009 01:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Shihad Offline

Posts: 50
Post: #193

Еще бы хелп Драколича был в одной кодировке, а не в двух разных...
Спасибо.
(This post was last modified: 22.04.2009 08:16 by Shihad.)
22.04.2009 08:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Efrit Offline
Administrators

Posts: 6183
Post: #194

Здесь вообще-то никто не сказал про самый важный триггер - это !?MM. Именно через него надо эмулировать колдование магии...


Welcome to the soldier side,
Where there is no one here but me.
People all grow up to die,
There is no one here but me...
22.04.2009 08:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DracoLich Offline

Posts: 251
Post: #195

Quote:Еще бы хелп Драколича был в одной кодировке, а не в двух разных...
Спасибо.
Лол я до сих пор нихего не могу поделать с этим. У меня все ок.
22.04.2009 16:15
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group