Current time: 03.12.2024, 19:34 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Перевод игры на PNG
» PCX/DEF => PNG. Вопросы, обсуждение
Author Message
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #256

Raistlin, Могу если надо - следующим после обновления собрать монстра
Только пока без теней с ними ещё не решён вопрос, а как делать сцец цвета пока объяснения не было


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

29.10.2021 17:54
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #257

Спасибо! Если с тенями вопрос пока не решён, я подожду. Просто было в планах подготовить графику Бастиона сразу в новом формате, а с примером под рукой это делать удобнее.


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
29.10.2021 18:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #258

Думаю наложение теней на карте компании это неплохо - когда тени от замка накладываются на лес это здорово - в ваниле этого почему то нет

Berserker, Raistlin, в дефах если изображение уже 8 бит при каждой упаковке качество теряется на треть (видно на заднике снизу)
Image: 3cd905374260e62ab37437efd2ac649b.png
Image: c79121a251f9b8d83015caebc6e7f2c0.png
Это очень здорово что есть Png


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 30.10.2021 19:29 by Suft.)
30.10.2021 19:23
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #259

(30.10.2021 19:23)suftfree Wrote:  в дефах если изображение уже 8 бит при каждой упаковке качество теряется на треть (видно на заднике снизу)

Именно поэтому нужно всегда сохранять исходники к дефам, приведённые к единой палитре. Т.к. H3DefTool формирует общую палитру для дефа не всегда удачно. Для png естественно этого недостатка уже нет. 119
30.10.2021 21:07
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #260

suftfree, я ещё вернусь к инструментам для теней. Жена в положении и перегруженность дикая.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.10.2021 19:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #261

таки сообщил


Image: team-supermod.gif
31.10.2021 20:04
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #262

Hi! I wonder if there is a way to check whether a png exists in Mods\Data\*.zip

I wish to get the reuslt of this as it is important to BA:B settings backgruonds. BA:B must be used only when the background exists.
Curretnly, in order to acheve this purpose, I use FU(FileExists) and unzip all png from zip, check if png exists then decide whether to proceed with BA. This could work, although using loose png files is not very ideal.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 12.11.2021 00:51 by Archer30.)
11.11.2021 14:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #263

Archer30, I'll see, what can be done.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
11.11.2021 16:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #264

Berserker, it worked well. Thank you!


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
12.11.2021 05:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #265

I'm looking for help with replacing HD mod graphics resources (pcx) with SN:R.

My target is to replace the standard background of Mages Guilds with unique ones for each faction.
In H3, the background of MG is TPMage.pcx
In HD, it is HD_TPMag.bmp

I have tried many ways to replace the MG background in HD with SN:R and a combination of pcx/png but all failed.
Here's what I tested:

Download mod for testing (with images)


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 13.11.2021 15:41 by Archer30.)
13.11.2021 15:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #266

Failing to replace a few graphics from HD mod and GEM with png

Download Mod for testing (GEM included)

Hi! I'm looking for help with png replacements. Looks like some graphics from HD/GEM were not correctly replaced, along with those buttons with player colours (colour didn't get changed).
From the testing mod, you can find all the pngs don't work.
I aslo provide pcx/def/bmp for previewing how they should be worked in the game. You can switch on/off by the cmd file.

Here's a list of files from the testing mod:

Replacement of HD mod:
Quote:...\Data\Pcx\*.png
Replacement failed. Graphics doesn't appear in the game.

Replacement of GEM (GEM is required to test)
Quote:...\Data\Defs\m_real_bg.def
...\Data\Defs\m_temp_bg.def
Replacement failed. Graphics doesn't appear in the game.

Replacement of buttons with player colour
Quote:iam_dig.def
iam_puz.def
iam_turn.def
iam_view.def
iam000.def
...
iam011.def
Replacement failed. Buttons did not changed aoccording to the current player colour.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 13.11.2021 17:53 by Archer30.)
13.11.2021 17:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #267

Quote:Replacement of buttons with player colour
Was not supported yet. Planned.
---------------------
Tested HD_Tpmag. It's all HD mod issues. Strange caching.
!!SN:R^HD_TPMag.pcx^/^mg0.pcx^; is enough. But it only works when you enter town, save the game, close the game, start the game, load the saved game.
On new map start HD mod uses strange manipulations to load and cache BMP directly.

To replace HD mod def files directly, include the same directory structure as HD mod has like "_HD3_Data\Common\hd_mov1l.def".


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
14.11.2021 16:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #268

Berserker, В чём может быть проблема обрезки теней? Так на любой карте
Image: 428a4f6865437014d157fb5e42bf0a21.png


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 14.01.2022 13:49 by Suft.)
14.01.2022 13:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
helgtla Offline
Moderators

Posts: 302
Post: #269

suftfree, Оригинальный дэф файл (c bmp кадрами) должен содержать "значимые клетки" на том месте где находятся "все части" png замены. Тень для png у тебя находится в местах, где у bmp кадров "пустота" (т.к. для bpm тень рисуется отдельными кадрами и она не входит в расчёт "значимых квадратов" дэфа).
    Тебе нужно вручную создать новый дэф из bmp кадров и проставить "точки" в тех клетках, где у png будет тени.


Карта-мод: STALKER
14.01.2022 14:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #270

Спасибо - я правильно понял - надо заново собрать деф в дефтулсе и натыкать побольше точек на все изображение?
Просто в дефтулсе я не вижу ничего такого


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 15.01.2022 07:53 by Suft.)
15.01.2022 07:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group