Wake of Gods Forum | Форум Во Имя Богов

Full Version: Монолиты. Общая тема
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
V_Maiko, I haven't thought about the one-ways ones yet. If I want to add water monoliths, I will most likely draw my original sprites. We need to deal with 16 2-ways for a start..
Does anyone have the missing variants of this monolith to include it in my mod? I remember there was a turned off version of it, but I can't find it in the WoG archives, and there was another one that was never used and it was golden in color, if the last one is not obtained I can do it myself repainting it but it will not look as good as the one original.
Image: Screenshot-2.png
VMaiko, I believe I saw a black variant from developing MoP 2.19 or WoG Ultra Edition 102
V_Maiko, ztport01, ztport02
Snow and Black portal in def.

And I was looking for a long time on the Internet spring type portal, but alas - only a picture is, poor quality, neither DEF'a, nor at least I didn't find the picture of the normal size.
I am still ashamed of my black portal )
XEPOMAHT, I saw somewhere in the forum you are strongly against using the mod "16 2-way teleports" in the game. I remember you mentioned about "memory leak", I'm very interested in the details about it.

Questions:
1. How does this mod results in a memory leak? From what I can see, it's only a collection of txts.
2. How does memory leak bad for ERA? Something like the game runs slower than expected?

Appreciate your help 145
(07.04.2021 19:49)Archer30 Wrote: [ -> ]1. How does this mod results in a memory leak? From what I can see, it's only a collection of txts.

При установке любых монолитов на карту они группируются по подтипу в функции инициализации объектов карты. Код игры не проверяет допустимый лимит групп монолитов, поэтому при установке монолитов подтипа 8 и выше будут затираться данные за пределами выделенной под группы монолитов памяти.

(07.04.2021 19:49)Archer30 Wrote: [ -> ]2. How does memory leak bad for ERA? Something like the game runs slower than expected?

В лучшем случае односторонние монолиты не будут телепортировать, в худшем - ошибки работы ИИ при оценке места назначения телепортов, в фатальном - критические ошибки при обработке несуществующих монолитов (т.к. в результате утечки их группы будут заполнены левыми индексами).
Thanks XEPOMAHT, Despite I understand the idea (kind of), so far I don't seem to encounter issues with this mod 102
Grossmaster, нужно не прописывать монолиты для генерации в следующей версии, пока не будет патча.
В генераторе прописаны только 4 новых (мои). С таким к-вом летать не должно.
Так всего 8 оригинальных поддерживаются. Разницы нет, 8 или 4 новых.
Понял, попробую сделать небольшой патч для следующей версии Эра, где уберу порталы из гск
(09.04.2021 02:57)Berserker Wrote: [ -> ]Grossmaster, нужно не прописывать монолиты для генерации в следующей версии, пока не будет патча.

Сможешь ли дать инфо по патчу, когда он ожидается?
Я его не пишу. Если будет → сообщу.
Quote:5-6 часов игры без вылетов после отключения "16 2-way teleports", до этого каждые 20-30 мин.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Reference URL's