Current time: 20.04.2024, 20:48 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ошибки, баги и недочёты ERA
» crash logs / errors / bugs of era
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16486
Post: #766

XEPOMAHT, перепроверь свой код. Правок, связанных с объектами или патчами памяти в последних версиях нет. Там сетевой режим, ГСЧ, но точно не города и вог. функции.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.04.2024 14:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2269
Post: #767

(05.04.2024 14:36)Berserker Wrote:  перепроверь свой код.

Перепроверял. Юмор в том, что после установки города никакими путями нельзя узнать его номер на карте из ключего слова (там всегда ноль куда не ткни). Воговская функция FindEnterShift так же ничего хорошего не выдаёт - клетку входа не находит, хотя я ей прямо эти координаты подаю, в которых должен быть вход 105

Остаётся выход только 1 - ставить хук на воговскую _PlaceObject и сохранять SetUpWord в тифоноскую переменную с номером города. Т.к. когда вручную вписываешь номер города (когда заранее знаешь его) - всё работает, а вот если хочешь получить его - не от куда, а раньше можно было из ключевого слова, не понимаю, что могло с ним случиться в новой версии ЭРЫ. 105
05.04.2024 15:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16486
Post: #768

Раньше в контрольном слове был индекс города, а после некого обновления перестал? На какой версии всё в порядке?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
06.04.2024 03:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2269
Post: #769

(06.04.2024 03:52)Berserker Wrote:  Раньше в контрольном слове был индекс города, а после некого обновления перестал?

Раньше, когда ставишь город, в тех же координатах было и ключевое слово. Сейчас чего-то по-другому, возможно потому что в ERA+ используются не содовские маски городов, а немного другие, возможно ВоГ об этом не знает, поэтому я не могу получить вход в город с помощью ВоГа.

Но как оказалось, воговская функция установки города как раз и возвращает ключевое слово, то есть весь мой огород по его получению из координат объекта вообще не нужен. Поэтому проблемы больше нет.

(06.04.2024 03:52)Berserker Wrote:  На какой версии всё в порядке?

ЭРА+ привязана к версии 3.9, на более старых она уже без ошибок работать не будет.
06.04.2024 04:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1117
Post: #770

Fixed

Wrong Force Field cursor shadow for Defending player

This is a very straightforward problem. No need to explain more.

Shadow
Image: 2CoSWem.png

When it's placed
Image: HS5YOio.png

The direction of the shadow should be horizontally flipped.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 08.04.2024 22:04 by Archer30.)
08.04.2024 07:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #771

Fixed!, and this too


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
08.04.2024 13:02
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1117
Post: #772

Dwellings of Efreeti and Pit lords have swapped around in zlagport.def
Image: g0Wjx97.png

Download fixed zlagport.def
The dwellings of Efreeti and pit lords should be the 14th/40th frame (matching their object subtypes).


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:02 by Archer30.)
09.04.2024 07:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1117
Post: #773

WoG function (used in Dragonheart) to summon doesn't check double-hex units correctly

A report from a player
He claimed that after Dread Knight moved to the position in this screenshot, the Dragonheart summoned Dracoliches which overlapped with the DKs.

There is no save game. But I think the problem is clear. The position to summon, function in 00714E28 doesn't check double-hex units correctly. I believe igrik has already written a solution to this problem.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:03 by Archer30.)
15.04.2024 22:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1117
Post: #774

Battles involving Ghosts don't show correct casualties

When Ghosts drain life from their victims, both the initial amount (BM:B) and current amount (BM:N) are updated. This leads to the problem that the casualties number can be wrong/confusing.

For example:
- before battle, there are 111 ghosts

- During the battle, 3 ghosts were killed, 11 ghosts were revived after killing some gremlins, and then 3 more ghosts were killed

- After this, I ended the battle with my commander killing all the remaining enemies.

- Here we see the problem. The battle result shows 3 ghosts were killed, while the total number is now 116 (5 more than its initial 111).
This is because BM:B for ghosts weren't updated when they were killed (BM:B updates only when Ghosts attack). Thus the final BM:N minus BM:B value is 3, and then the baltte results show 3 casualties.

My suggestion:
BM:B value should be saved before battle and restored right before the battle result is shown. For example, I would do this.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.04.2024 23:03 by Archer30.)
17.04.2024 10:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1117
Post: #775

God Blessing and Curses - Additional movement points do not include change to max movement points

If we set additional movement points, one of the bonuses from the feature "God Blessing and Curses", we would find that the hero can no longer dig in a new day because the max movement points mismatch the current value.

For example:

Astral gets 200 additional movement points, and he can't dig because its current movement points are 200 more than the max value.

Temporary solution:
Not found yet. A hook must be placed around 4E4E1B to change both the max movement points. But this would also affect the current movement points in a new day.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: Today 03:37 by Archer30.)
Today 03:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group