Current time: 23.04.2024, 10:39 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
ERA II
» WoG Era 2: Русская и Английская версии
Author Message
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1606

Кодовое обновление Эры с версии 2.46.Х до 2.5 альфа 1: Ссылка 1, Ссылка 2

Quote:Version 2.5 October, 2 (2013)
------------------------
[*] No more "wogification" notion on code level. Every map is WoG map. Scripts are loaded the same way for any map/campaign. WoG option #5 is free. Wogification settings (option #5) are ignored.
[*] Map/campaign built-in scripts are not interpreted.
[-] Bug with garbage triggers from previously run map with built-in scripts is gone.
[*] Maps\[map name].erm is not loaded.
[-] Bug with memory corruption when both [map name].erm and built-in scripts presented is gone.
[-] Bug of Maps\[previously run map].erm script loading on campaign start is gone.
[*] UN:J3 command does not reset commanders anymore. If value ":clear:" is passed as file name, all WoG options are dropped to zero and option #101 (Map Rules) is set to 2 ("use selected below").
[+] WoG default storage for ERM scripts is not used anymore. No restriction on 100 script names remains. Scripts are loaded and interpreted after all WoG data is loaded but before "OnSavegameRead" event occurs. As a result, Era 2.5 cannot handle saved games of previous versions.
[+] Each script is stored in saved game with additional information: file name, file size and CRC32 checksum. No scripts interpretation occurs on game loading if the same script subset is already in memory. It means that game loading speed was significantly increased.
[+] Files "Data\s\*.erm", "Data\s\*.ert" and "Data\s\load only these scripts.txt" in Maps\[map name] or Maps\[campaign name]_[campaign map index] folder override the appropriate files in "Data\s" and "Mods\[any mod]\Data\s" only when this particular map/campaign is started. It means that every map, including maps in campaigns, can have unlimited number of own scripts and can flexibly control the script and language file subset which will be used.
[*] The order of file names in "load only these scripts.txt" does not matter. If file names contain priority prefixes, they are taken into account.
[+] "*.sys.erm" scripts are called System scripts and loaded always regardless "load only these scripts.txt" settings. System scripts usually provide support for critically important game aspects and should not contain any code which can be used optionally depending on custom map demands or player's preferences.
[*] Maps\[map name].cmd is not loaded.
[*] WoG.ini option "Alternative Scripts Location" is not used.
[+] Scripts preprocessing is not used. Invalid ERM receivers in form of "!!XX" remain. New option "IgnoreInvalidReceivers" was added to heroes3.ini. If it's on, invalid receivers are silently ignored. Otherwise new diagnostics message appears with the following information: invalid receiver, file name, linear offset in file, error context.
[+] Added new triggers OnGameEnter (77015) and OnGameLeave (77016). The first one occurs when map is loaded and player gets mouse control. The latter occurs when player leaves current game. This event can be use to revert special changes in game memory (like UN:C hacks).
[+] Implemented redirection support for *.mp3 files using functions "RedirectFile" and "GlobalRedirectFile". This mechanism should be used instead of deprecated !!MP commands. Calling redirection functions with first argument "*.mp3" forces playing only one mp3 track in all game dialogs.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
02.10.2013 21:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
totkotoriy Offline

Posts: 873
Post: #1607

(02.10.2013 21:41)Berserker Wrote:  Кодовое обновление Эры с версии 2.46.Х до 2.5 альфа
Поздравляю! Ничего толком не понял из описания, но надеюсь что-то полезное появилось, спасибо.... давненько я тоже новых версий не выпускал... это все долбаная работа, на которой надо работать


Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
04.10.2013 23:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1608

Спасибо! Да, реальная жизнь тоже забирает время.
Обязательно переведу список изменений на русский с комментариями для конечных пользователей. Буржуйский вариант было проще тиражировать просто.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
05.10.2013 15:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1609

Эра научилась по адресу памяти определять файл скрипта и строку в нём. Грядёт слежение за исполняемыми командами и событиями (трассировка). А пока диагностика:
Image: e0y4.png


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
10.10.2013 00:50
Find all posts by this user Quote this message in a reply
totkotoriy Offline

Posts: 873
Post: #1610

(10.10.2013 00:50)Berserker Wrote:  Эра научилась по адресу памяти определять файл скрипта и строку в нём.
Действительно нужная вещь. Спасибо!


Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
10.10.2013 07:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1611

Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
10.10.2013 14:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline
Administrators

Posts: 2814
Post: #1612

Лично мне на данный момент абсолютно не нужен.
Но ранее пару раз был нужен чисто для интереса, чтобы увидеть задействованные переменные


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
10.10.2013 16:18
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #1613

(10.10.2013 14:38)Berserker Wrote:  Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
я раньше им часто пользовался (будучи в тестинге), находя нужные мне моменты в wog-скриптах. Благодаря этому же логу я малость оптимизировал пару тройку скриптов, дабы они не грузили свои мега-тексты в память когда сам скрипт отключён опцией.
10.10.2013 19:00
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1614

Уверен? ERT тоже хранятся в памяти и в сохранёнке.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
10.10.2013 19:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
feanor Offline

Posts: 622
Post: #1615

Quote:Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
Мне, для очередного чесания левой пяткой правого уха.
10.10.2013 20:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1616

Значит придётся оставить. Хотя без дампа SN:W/M отчёт явно не полный.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
10.10.2013 21:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #1617

(10.10.2013 19:36)Berserker Wrote:  Уверен? ERT тоже хранятся в памяти и в сохранёнке.
я говорил именно про глобальные z, которые в некоторых скриптах забивались всегда...
про ерт я молчу
10.10.2013 21:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1618

Это просто феерично. Теперь я понимаю, почему Save ERM Dump (may take time). После записи каждого значения новая позиция определяется через вызов strlen (динамический поиск завершающего символа). Представьте, сколько тысяч раз должна бегать функция по буферу...


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
10.10.2013 22:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
totkotoriy Offline

Posts: 873
Post: #1619

(10.10.2013 14:38)Berserker Wrote:  Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
Очень даже сильно помогает... хотя не так давно начал туда смотреть.


Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
10.10.2013 23:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3880
Post: #1620

(10.10.2013 14:38)Berserker Wrote:  Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
Да, и не раз. Хотя чаще все-таки свои дебаг-строки вставляю.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
11.10.2013 17:43
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group