Berserker
Posts: 16657
|
Кодовое обновление Эры с версии 2.46.Х до 2.5 альфа 1: Ссылка 1, Ссылка 2
Quote:Version 2.5 October, 2 (2013)
------------------------
[*] No more "wogification" notion on code level. Every map is WoG map. Scripts are loaded the same way for any map/campaign. WoG option #5 is free. Wogification settings (option #5) are ignored.
[*] Map/campaign built-in scripts are not interpreted.
[-] Bug with garbage triggers from previously run map with built-in scripts is gone.
[*] Maps\[map name].erm is not loaded.
[-] Bug with memory corruption when both [map name].erm and built-in scripts presented is gone.
[-] Bug of Maps\[previously run map].erm script loading on campaign start is gone.
[*] UN:J3 command does not reset commanders anymore. If value ":clear:" is passed as file name, all WoG options are dropped to zero and option #101 (Map Rules) is set to 2 ("use selected below").
[+] WoG default storage for ERM scripts is not used anymore. No restriction on 100 script names remains. Scripts are loaded and interpreted after all WoG data is loaded but before "OnSavegameRead" event occurs. As a result, Era 2.5 cannot handle saved games of previous versions.
[+] Each script is stored in saved game with additional information: file name, file size and CRC32 checksum. No scripts interpretation occurs on game loading if the same script subset is already in memory. It means that game loading speed was significantly increased.
[+] Files "Data\s\*.erm", "Data\s\*.ert" and "Data\s\load only these scripts.txt" in Maps\[map name] or Maps\[campaign name]_[campaign map index] folder override the appropriate files in "Data\s" and "Mods\[any mod]\Data\s" only when this particular map/campaign is started. It means that every map, including maps in campaigns, can have unlimited number of own scripts and can flexibly control the script and language file subset which will be used.
[*] The order of file names in "load only these scripts.txt" does not matter. If file names contain priority prefixes, they are taken into account.
[+] "*.sys.erm" scripts are called System scripts and loaded always regardless "load only these scripts.txt" settings. System scripts usually provide support for critically important game aspects and should not contain any code which can be used optionally depending on custom map demands or player's preferences.
[*] Maps\[map name].cmd is not loaded.
[*] WoG.ini option "Alternative Scripts Location" is not used.
[+] Scripts preprocessing is not used. Invalid ERM receivers in form of "!!XX" remain. New option "IgnoreInvalidReceivers" was added to heroes3.ini. If it's on, invalid receivers are silently ignored. Otherwise new diagnostics message appears with the following information: invalid receiver, file name, linear offset in file, error context.
[+] Added new triggers OnGameEnter (77015) and OnGameLeave (77016). The first one occurs when map is loaded and player gets mouse control. The latter occurs when player leaves current game. This event can be use to revert special changes in game memory (like UN:C hacks).
[+] Implemented redirection support for *.mp3 files using functions "RedirectFile" and "GlobalRedirectFile". This mechanism should be used instead of deprecated !!MP commands. Calling redirection functions with first argument "*.mp3" forces playing only one mp3 track in all game dialogs.
Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
|
|
02.10.2013 21:41 |
|
totkotoriy
Posts: 873
|
(02.10.2013 21:41)Berserker Wrote: Кодовое обновление Эры с версии 2.46.Х до 2.5 альфа
Поздравляю! Ничего толком не понял из описания, но надеюсь что-то полезное появилось, спасибо.... давненько я тоже новых версий не выпускал... это все долбаная работа, на которой надо работать
Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
|
|
04.10.2013 23:36 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
05.10.2013 15:10 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.10.2013 00:50 |
|
totkotoriy
Posts: 873
|
(10.10.2013 00:50)Berserker Wrote: Эра научилась по адресу памяти определять файл скрипта и строку в нём.
Действительно нужная вещь. Спасибо!
Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
|
|
10.10.2013 07:30 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.10.2013 14:38 |
|
igrik
Posts: 2819
|
|
10.10.2013 16:18 |
|
Bes
Posts: 5422
|
(10.10.2013 14:38)Berserker Wrote: Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
я раньше им часто пользовался (будучи в тестинге), находя нужные мне моменты в wog-скриптах. Благодаря этому же логу я малость оптимизировал пару тройку скриптов, дабы они не грузили свои мега-тексты в память когда сам скрипт отключён опцией.
|
|
10.10.2013 19:00 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.10.2013 19:36 |
|
feanor
Posts: 624
|
Quote:Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
Мне, для очередного чесания левой пяткой правого уха.
|
|
10.10.2013 20:28 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.10.2013 21:05 |
|
Bes
Posts: 5422
|
(10.10.2013 19:36)Berserker Wrote: Уверен? ERT тоже хранятся в памяти и в сохранёнке.
я говорил именно про глобальные z, которые в некоторых скриптах забивались всегда...
про ерт я молчу
|
|
10.10.2013 21:35 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.10.2013 22:22 |
|
totkotoriy
Posts: 873
|
(10.10.2013 14:38)Berserker Wrote: Товарищи, кому-нибудь хоть раз пригодился снимок переменных в WOGERMLOG?
Очень даже сильно помогает... хотя не так давно начал туда смотреть.
Ты роешься в моих паках, но ты делаешь это без уважения...
|
|
10.10.2013 23:32 |
|