Current time: 25.11.2024, 14:27 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
SyDr Offline

Posts: 1054
Post: #2911

Bes, ну не надо тут... пра маю краіну так. Sm
12.09.2014 21:13
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #2912

(12.09.2014 20:54)Bes Wrote:  P.S. ваша грамматика как-то связана с беларусским происхождением чтоли?

(12.09.2014 21:13)SyDr Wrote:  Bes, ну не надо тут... пра маю краіну так. Sm
я не про то, что в Беларусии все такие неграмотные..
а про то, что причина в таких ошибок - это просто не знание русского языка (грамматики), т.к. автор живёт в другой стране с другим гос.языком..
вот к чему я Sorry
12.09.2014 23:35
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Russia Punk

 
Post: #2913

(12.09.2014 23:35)Bes Wrote:  
(12.09.2014 20:54)Bes Wrote:  P.S. ваша грамматика как-то связана с беларусским происхождением чтоли?

(12.09.2014 21:13)SyDr Wrote:  Bes, ну не надо тут... пра маю краіну так. Sm
я не про то, что в Беларусии все такие неграмотные..
а про то, что причина в таких ошибок - это просто не знание русского языка (грамматики), т.к. автор живёт в другой стране с другим гос.языком..
вот к чему я Sorry

Не боись я просто плохо с русским дружу как и с белорусским . 118

   Так что ава бульба
12.09.2014 23:46
Quote this message in a reply
slater777 Offline

Posts: 136
Post: #2914

А можно ли магический урон, наносимый сказочными драконами, сделать зависимым от изученных школ магии, навыка волшебства, артефактов на волшебство (сборное кольцо мага), опыта отряда?
20.09.2014 11:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #2915

(20.09.2014 11:02)slater777 Wrote:  А можно ли магический урон, наносимый сказочными драконами, сделать зависимым от изученных школ магии, навыка волшебства, артефактов на волшебство (сборное кольцо мага), опыта отряда?

Можно. В !?BG0 если !!BG:A=10 выставляешь какой-нить флаг, а в !?MR0 при наличии данного флага меняешь базовый урон !!MR: D на тот, который нужно с учетом навыков героя, артефактов и пр.
Ну и в !?BG1 не забудь сбросить флаг. Собсно, все.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
20.09.2014 13:46
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2916

Does any know how to trigger a battle end (BU:V$) without having cheater rank after?

BG:A4 (retreat) does not work.
03.10.2014 20:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #2917

no?


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
(This post was last modified: 03.10.2014 20:52 by igrik.)
03.10.2014 20:52
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2918


All creatures have 0 hit points but still on battle field 148


@Edit: BU:R solves it, thanks Sm
(This post was last modified: 03.10.2014 21:09 by Valery.)
03.10.2014 21:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #2919

(03.10.2014 20:52)igrik Wrote:  
no?

If you do not need to kill the rests of the army (do not need the extra experience, for example), you can do so:


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
03.10.2014 21:09
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2920

Add siege weapon flag? Why?
03.10.2014 21:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #2921

(03.10.2014 21:14)Valery Wrote:  Add siege weapon flag? Why?

Siege weapons do not need to kill to win 118


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
03.10.2014 21:16
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2922

Good idea, I see. 132

But the first option is best for what I was asked for, as it shows casualties. Guy asked me that both heroes must die (with all army) if they wear a specific artifact. If I change to catapults, there are 0 loss in after battle message.
03.10.2014 21:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Algor Away
Administrators

Posts: 3881
Post: #2923

(03.10.2014 21:21)Valery Wrote:  Good idea, I see. 132

But the first option is best for what I was asked for, as it shows casualties. Guy asked me that both heroes must die (with all army) if they wear a specific artifact. If I change to catapults, there are 0 loss in after battle message.

Try set !!BMx16:N0 before.
For both heroes:

Or try !!BU:R; after igrik's variant.


BattleHeroes Rus/Eng | ERA scripts (+ReMagic) Rus/Eng
03.10.2014 21:25
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2924

yeah, igrik variant + BU:R is what I need. Thanks both.
03.10.2014 21:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #2925

igrik,
1. 0x698D88 - массив текстов вторичных навыков. Не динамический, конечно, но если очень хочется, то можно и скопировать. Для каждого навыка 4 элемента подряд: название и три описания по уровням. Предвосхищая следующий вопрос на эту тему, 0x6A75D8 - массив названий уровней навыков, всего три элемента.
2. Перехвати функцию 0x5FFA20 и вместо неё выведи свой диалог.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
03.10.2014 23:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group