Suft
Posts: 1095
|
(Канал кладенец ), хоть и перебарщиваю с количеством нейтралов
Потом там подредактирую всё - ибо перебарщиваю со сложностью банков
ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google
(This post was last modified: 02.02.2022 19:25 by Suft.)
|
|
02.02.2022 18:52 |
|
PerryR
Posts: 460
|
suftfree,
"
1) For example, I would remake squires personal guards - the same thing but not 5000hp and its a hell of a test, namely the number and they are restored by 10% per day or 100% in the city for a fee.
2) Restriction on pumping the castle - (capitol for 2000) (creatures for 30-50% of the total growth)
3) Emerald tower - limit 1 pumping per creature
4) balance of level 8 and 3 grades (it strongly dominates) - Sod and hota are attracted by the fact that they care about the balance of power
5) in the experience of creatures, remove the increase in speed
"
1) (if I get the translation right) Enhanced Henchman Script gives lot of control over Henchman stats.
2) The pumping of gold and creatures has long been balanced in the "Castle Upgrading Costs Mod" Upgrades get more expensive each time you buy them
3) No immediate idea here, but as a rule you can always only buy 1 upgrade. Personally I made the price much more expensive for any upgrade in my game.
4) Easy to edit and you already have done that yourself. Even WoG has options that allows to only hire these creatures in their dwelling.
5) There is an ERA script option and I offered the Stack Exp Rebalance option in Dif Mod that reduces speed from +50% to +20%
I think there are already plenty of solutions for every taste. just collecting them is not always easy ;-)
WoG/ERA is a sandbox environment and we just cherry-pick what suits us. A global balance mod will very likely fail.
(This post was last modified: 02.02.2022 21:34 by PerryR.)
|
|
02.02.2022 21:30 |
|
Suft
Posts: 1095
|
2) It is important to remove the chip of pumping one creature to infinity, not caring about others
ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google
|
|
03.02.2022 06:33 |
|
PerryR
Posts: 460
|
suftfree,
I made two creature banks for you and includede the Castle Upgrading mod. I made them between my breakfast and before my girl startet barking at me that I should go to work
The objects I choose are not ideal, that would be a task for Grossmaster ;-) I choose WoG Object 63/16 and 63/19
Chance to replace the Crypt by 15%
First) Elemental tower - creature bank - battle with elementals - getting gold and mercury
Second) Treasury of mages(your own battle background) - bank of creatures - guards - magicians, golems, gargoyles - Getting random spells 1-5 levels 15000 gold and all resources for 15
https://dropmefiles.com/fYG5c
|
|
03.02.2022 08:19 |
|
Suft
Posts: 1095
|
PerryR, , I didn't expect this - I don't know how to write scripts myself yet - I'll test it tomorrow
ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google
(This post was last modified: 03.02.2022 19:24 by Suft.)
|
|
03.02.2022 19:22 |
|
PerryR
Posts: 460
|
(03.02.2022 19:22)suftfree Wrote: PerryR, , I didn't expect this - I don't know how to write scripts myself yet - I'll test it tomorrow
Sure np,
ability to read code is not required with the CB template,
just hit me up if anything can be improved.
|
|
03.02.2022 20:16 |
|
Alexsazas
Posts: 3
|
|
08.03.2022 17:39 |
|
Alexsazas
Posts: 3
|
а какой язык изучать надо?
|
|
08.03.2022 18:28 |
|
wessonsm
Posts: 792
|
Alexsazas,
Многое можно реализовать средствами ERM, даже не владея каким-либо другим языком программирования.
Знание основ Ассемблера рано или поздно понадобится, но именно основ, не обязательно знать его в совершенстве, и начинать я бы с него не стал.
Из языков высокого уровня пригодится C++, на нем написана большая часть воговского кода и многие плагины.
|
|
08.03.2022 18:54 |
|
Alexsazas
Posts: 3
|
Спасибо за советы, буду стараться. А из мои идеи возможно реализовать новичку вроде меня и на сколько это сложно?
|
|
08.03.2022 19:15 |
|
Sandris
Posts: 422
|
I. А возможно ли (и нужно ли) внедрить в игру механику пленения (захвата в плен) вражеского героя с последующими вариантами:
1. Казнить его (герой больше не появится в игре и не будет доступен для найма никому)
2. Предложить вражеской фракции выкупить его обратно.
3. Предложить другим вражеским фракциям выкупить его.
4. Выкупить его самому (нанять его для себя, купив его преданность).
5. Держать его в тюрьме (герой больше не появится в игре и не будет доступен для найма никому, пока вы не решите его судьбу).
Как вариант, сделать в городе кнопку с диалогом тюрьмы или даже поместить небольшое здание Тюрьмы (Острога, Каземата), где будут отображаться портреты всех плененных героев и диалоги с вариантами вышеуказанных опций.
Тут дальше идут мысли о возможности механики предательства/подкупа героя и перехода на сторону другой фракции, но это скорее всего уже лишнее.
II. Еще одна мысль - сделать на карте 9 различных уникальных зданий Таверны для каждой фракции, в каждой из которых будет возможность нанять исключительно героев одной конкретной фракции - Таверна только с героями Крепости, таверна только с героями Некрополиса и так далее...
В этом случае, играя за фракцию, где низка вероятность появления в таверне, к примеру, героя-некроманта, а вам он нужен, то вы сможете нанять такого героя в здании Таверны Некрополиса на карте.
У каждой такой таверны будет свой уникальный внешний вид и видеоролик (такой мод вроде уже был).
Можно конечно воспользоваться опцией HD-мода "Пригласить героя", но это очень узкий, точечный, ограниченный вариант.
|
|
30.01.2024 10:21 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
30.01.2024 17:06 |
|