Current time: 23.11.2024, 22:04 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Перевод игры на PNG
» PCX/DEF => PNG. Вопросы, обсуждение
Author Message
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #226

Как бы тени идут в HD уже готовые объясните как мне работать). До сего момента я накладывал тень слоем ниже в этот же кадр. Не уверен будут ли проблемы с отображением теней на карте приключений - слишком мало сделанно


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 13.10.2021 11:13 by Suft.)
13.10.2021 11:10
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #227

suftfree, детально расписал. Что значит, не уверен? Проверял?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.10.2021 11:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #228

Извиняюсь, можно продублировать то сообщение с объяснением?
Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 13.10.2021 11:42 by Suft.)
13.10.2021 11:37
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Elmore Offline

Posts: 608
Post: #229

(13.10.2021 11:37)suftfree Wrote:  Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему

Image: image.png


Image: widget.png?style=banner2
13.10.2021 11:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #230

Berserker, many thanks!


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
13.10.2021 14:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #231

suftfree, я говорю, что ты детально расписал ) Это ирония. На деле без конкретики ничего не ясно.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.10.2021 16:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #232

Я думаю что тень отдельным файлом недаром шла в героях - в ближайшие пару дней как доделаю прочие анимации проверю предположение.
Есть догадка что при наложении объекта на объект тень должна прорисовываться не тем же png а иметь особые настройки и идти как бы слоем отрисовки ниже и для этого тени и отдельно в оригинале - но это только догадка, я боюсь чтобы тень с одного объекта на другой залазила


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 14.10.2021 09:47 by Suft.)
14.10.2021 09:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #233

Попробуй. Полупрозрачная тень и должна залазить.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
14.10.2021 16:56
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #234

Hi, looking for help with the directory of png - def replacement

This is the correct directory for pcx replacement
Quote:Mods/YourMod/Data/Pcx/[any directories, possibly nested...]\[pcx file name without extension]_p[player ID].png

This is the correct directory for def relacement
Quote:Data/Defs/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png

Unlike pcx, this is incorrect for def replacement
Quote:Data/Defs/[any directories, possibly nested...]/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png
Is this true or did I mess up something? Is there a way to saperate png for def replacement into different themes?


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 16.10.2021 16:21 by Archer30.)
16.10.2021 16:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #235

Right, Defs do not support arbitrary nested subdirectories (no sense in them).

Theme should be done via mods, imo. Thus they will use the same path. If you use SN:R, you can store redirected png-s in any location, just specify valid paths to them.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
16.10.2021 16:49
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #236

Berserker, thanks!

Well, I needed that arbitrary nested subdirectories since it made more sense in my case.

I'm helping with fanofheroes' UI mod. This mod supports not only the UI from the origianl H3, but also the UI of 10ss, ACM and GEM. It's better to seperate these resources for different mods so the folder can be more organised.

Using SN:R is not very ideal as the fact that in 10ss, ACM and GEM, none of the graphics is in png. That says in order to use SN:R, duplicates of pngs have to be created (since SN:R for png replacement works only when the source is png, right?). That doesn't really make sense.

I believe something can be done to implement the subdirecty support for def replacement, for example, check for extenstion of the folder. But anyway, this is optional. I will just use the current directory and keep a list of files.


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 17.10.2021 14:26 by Archer30.)
17.10.2021 05:34
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #237

Завтра проверю выложу как дела с тенями
А так моё мнение в идеале чтобы была програмка - png тень рисовала на основе модели примерно 50% прозрачного чёрного с усилением по краям - аналог дефтулсу


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 19.10.2021 13:18 by Suft.)
18.10.2021 17:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #238

I have tested, and the problem of semi-transparency in artifacts also occurs without HD mod, when will the support be improved? Now I don't think at all that the responsibility falls on HD mod.

Image: Screenshot-1.png

I understand that in H3 there is no semi-transparency in the interface or in artifacts, but I also know that you can intercept and create one, MOP has shown it.
(This post was last modified: 18.10.2021 22:16 by V_Maiko.)
18.10.2021 22:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #239

Тени нужно подгружать отдельным файлом и отдельным режимом отрисовки
(в общем тени в оригинале накладываются только на другие тени, а что щас выходит - это ужас всё друг на друга накладывается)
Обратите внимания на тени от башни - в оригинале нет наложения тени на лес и вообще тени не работают нихрена
Image: 08e226dda38e0242f7b75d557b9d0f0e.png
Image: 6b351506719a2c95f0a5f7970f4eb472.png
Image: f10f6271e6588652733ebc8485cc6e10.png


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 19.10.2021 12:36 by Suft.)
19.10.2021 12:07
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #240

(19.10.2021 12:07)suftfree Wrote:  Image: f10f6271e6588652733ebc8485cc6e10.png

Ограничения для рендера теней прописаны в msk, который можно сгенерировать с помощью def-tool. А если тень физически не влезает в кадр спрайта, то размер спрайта придётся увеличить (как раз поэтому отсчёт идёт с правого нижнего квадрата спрайта).
19.10.2021 12:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group