Current time: 29.11.2024, 05:37 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Общая тема по BMP, PCX
» Конвертация, улучшение палитры и пр.
Author Message
DotaSeal Offline

Posts: 61
Post: #16

Игра не тянет def большего размера?
05.03.2021 21:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Night Offline

Posts: 462
Post: #17

DotaSeal, тянет. Вопрос не в размере.

Вообщем, переделай мне в программе Картинки Сундука, я их в деф соберу и посмотрю разницу. Мне сейчас гигапиксель ставить и разбираться времени нету, но собрать из картинок деф - 5 минут займёт. В игре проверить разницу не дольше. Там и видно будет разницу. Хотя по опыту HDremastera думаю ждать чуда-чудного не придётся...
(This post was last modified: 06.03.2021 12:35 by Night.)
06.03.2021 12:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DotaSeal Offline

Posts: 61
Post: #18

Image: 7cd1e97cfc3542df97399c10759bffa5.jpeg Image: efe7da397b25b1f8ce18b2f9a37a6799.jpeg Image: e8ed8ccc5fd03f43098120ec92087d4d.jpeg Image: 4d346e63745172129f35003e560b8d8d.jpeg Image: 33406b3c2c0ecb91823f90ca3702b9d6.jpeg Image: 3499e17ac39b520048492968275daa99.jpeg Image: 385d2c6815d210718d758020406ca84c.jpeg Image: 7f6c998fabbbd2a01f6a4056121d7c2a.jpeg

Прошу прощения за данный вид, а не архив. И к сожалению gigapixel ai в формате bmp бьёт изображение, поэтому пришлось перекинуть их в jpg и о5 дальше фотошоп не даёт jpg перекинуть в формат bmp 8 бит на канал.
(This post was last modified: 08.03.2021 17:30 by DotaSeal.)
08.03.2021 17:27
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #19

DotaSeal, но нужен именно bmp

Спроси в дискорде у Suft'a , как он это делает


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
08.03.2021 18:37
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
DotaSeal Offline

Posts: 61
Post: #20

daemon_n,
PNG
Image: 7e74dbfa02a8a5372c8805654dfdfc7a.jpeg Image: 254e6545c01e5d6241fe3d457a56a60b.jpeg Image: d69726620b16168954b3f610e9a5f687.jpeg Image: 839f8e6f8d948a83170762e306982f15.jpeg Image: 6c5f728fd5342454cc7fe1aa4abf0a4e.jpeg Image: 18dbb5858e005248a0303e5ef9620c08.jpeg Image: 788576de66250758f4e2c304db26b6e2.jpeg Image: ee3690874024be613fa92037e5eadab1.jpeg

Только размер я сделал поменьше, а то те что выше были больше в 4 раза, а эти в PNG в 2 раза больше разрешение
(This post was last modified: 08.03.2021 19:08 by DotaSeal.)
08.03.2021 19:07
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #21

DotaSeal, опечатался.

Нужно в BMP 96-copy


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
08.03.2021 19:50
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #22

Hi! I wonder how I can create a 16-bit image (65536 colours) that are suitable for the latest ERA. I use Adobe Photoshop. When I changed my image to 16-bit channel, the index colour option immediately greyed out.
Image: cwOlZAg.jpg


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
27.03.2021 13:05
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #23

mmarchive converts bmp to Heroes internal pcx16 format if bmp has more than 255 unique colors(?). Unfortunately, we cannot control this process. Maybe it depends on BMP nitness like 1/2/3/4/8/16/24.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
27.03.2021 17:06
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #24

Archer30, You cannot assign a 16-bit channel, must be 8 bits for be indexed, don't worry, I promise you that the quality is not lost in any way once you index it, I always do it that way Ab
(This post was last modified: 28.03.2021 02:12 by V_Maiko.)
28.03.2021 02:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #25

Hi Berserker, that's confusing. So basically a 16-bit channel bmp is non-existent? What does pcx16 suppose to mean? Do you have any suggestion on creating high quality image with the latest pcx16 update of ERA?

V_Maiko, I figured that our, thanks!


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 28.03.2021 06:14 by Archer30.)
28.03.2021 06:13
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #26

Archer30, pcx16 is game internal format, having nothing common with external pcx with 16 bits. MMArchive automatically converts bmp to internal pcx8 or pcx16 format during import. I don't know, whether GrayFace counts number of unique colors in image (256 or more?) or maybe he relies on bmp format (8 bit, 16 bit). I think, the first one. Thus the only thing you need is to import picture with more than 256 unique colors in its pixels. You will see in tests, if everything is alright.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
28.03.2021 06:33
Find all posts by this user Quote this message in a reply
daemon_n Offline
Administrators

Posts: 4343
Post: #27

Archer30, you should save as 24bit bmp files. Then mmarchive will convert them to the 16bit pcx


Image: widget.png?style=banner2

Новейший Heroes Launcher
28.03.2021 07:41
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #28

Thanks Berserker and daemon_n, I think I understand it now, kind of Yes


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
28.03.2021 17:04
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Suft Offline

Posts: 1095
Post: #29

DotaSeal, Сейчас поддержку PNG добавили можно всё это делать вполне
Могу исходников HD Edition накидать ты их будешь обрабатывать!?
Я перевожу HD под ЕРУ


ERA HD Edition 0.7.3: ENG-RU
Сooperative no bugs: Yandex / Google

(This post was last modified: 08.07.2021 20:26 by Suft.)
08.07.2021 20:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DotaSeal Offline

Posts: 61
Post: #30

suftfree,
Скинь, будет время гляну

Я всё мечтаю найти архив исходников, тех самых каноничных моделей, из которых потом рендели спрайты различных существ
(This post was last modified: 25.07.2021 17:34 by DotaSeal.)
25.07.2021 17:32
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group