V_Maiko
Posts: 610
|
One question Berserker, what is "mixneutr.txt" file which is located in the mod's .pac for?
(This post was last modified: 08.11.2020 06:49 by V_Maiko.)
|
|
08.11.2020 06:49 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
Вышла вторая версия мода Смешанные Нейтралы
Текущая версия: 2.0.0
По просьбе: Gary K
Требует: ERA 3.2+, Erm Framework Mod
Особенности:
Вместо однотипных нейтралов на карте размещены группы смешанных монстров. Огромное поле для настроек генерации через json и ЕРМ.
Мод может быть базой для пользовательских мини-модов. Предусмотрена поддержка других дополнений.
Скрипты имеют возможность повлиять на работу мода через ЕРМ обработчики. Например, реализовать просмотр конкретного числа монстров в каждом отряде, запретить потери нейтралов при побеге героя или написать свой генератор монстров.
Мод полностью написан на ЕРМ 2.0 и может быть использован в образовательных целях.
Скачать
Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
|
|
09.11.2020 22:05 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
Panda, Tools\Sublime_Erm_Editor
File Open - Mods\Mixed Neutrals\Lang\mixed neutrals.json
Тебе важны:
Code:
"minNumNeutralStacks": "2", // Minimum number of mixed neutral stacks in battle.
"maxNumNeutralStacks": "4", // Maximum Number of mixed neutral stacks in battle.
"neutralStackSpread": "MIX_SPREAD_SPACE_BETWEEN", // Default spread strategy for neutral stacks.
// Possible values: "MIX_NO_SPREAD", "MIX_SPREAD_TOP_DOWN", "MIX_SPREAD_NEAR_CENTER", "MIX_SPREAD_AWAY_FROM_CENTER",
// "MIX_SPREAD_SPACE_BETWEEN" and "MIX_SPREAD_RANDOM".
"neutralStackScale": "125", // Multiplier for original neutrals quantity on adventure map in percents.
"netralStackScaleForHuman": "200", // Additional multiplier of neutrals power only for humans in percents.
"noNeutralsMorale": "1", // If 1, makes neutrals morale always neutral.
"neutralsAggressionModifier": "10", // Value to add to neutrals aggression level. May be negative.
// Normal values range: 0 - compliant, 1..9 - gradation of aggression, 10 - savage
"neutralsNeverEscape": "1", // If 1, neutrals will never try to escape
"generateMonstersByFactions": "1", // If 1, additional generated monsters will belong to the same faction.
"allowAlliedFactions": "1", // If 1, allied faction monsters will also be generated.
"moveNeutralsToFactions": "1", // If 1, all WoG neutral monsters will be assigned a faction / town.
"registerRegularMonsters": "1", // If 1, all regular WoG creatures are registered and will become accessible for generation.
"registerFactionAllies": "1", // If 1, configurates each faction allies and their association level.
Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
|
|
10.11.2020 17:39 |
|
Panda
Posts: 1005
|
Berserker, ок, поставил следующие параметры:
Code:
"minNumNeutralStacks": "2", // Minimum number of mixed neutral stacks in battle.
"maxNumNeutralStacks": "4", // Maximum Number of mixed neutral stacks in battle.
"neutralStackSpread": "MIX_SPREAD_SPACE_BETWEEN", // Default spread strategy for neutral stacks.
// Possible values: "MIX_NO_SPREAD", "MIX_SPREAD_TOP_DOWN", "MIX_SPREAD_NEAR_CENTER", "MIX_SPREAD_AWAY_FROM_CENTER",
// "MIX_SPREAD_SPACE_BETWEEN" and "MIX_SPREAD_RANDOM".
"neutralStackScale": "100", // Multiplier for original neutrals quantity on adventure map in percents.
"netralStackScaleForHuman": "100", // Additional multiplier of neutrals power only for humans in percents.
"noNeutralsMorale": "0", // If 1, makes neutrals morale always neutral.
"neutralsAggressionModifier": "0", // Value to add to neutrals aggression level. May be negative.
// Normal values range: 0 - compliant, 1..9 - gradation of aggression, 10 - savage
"neutralsNeverEscape": "0", // If 1, neutrals will never try to escape
"generateMonstersByFactions": "1", // If 1, additional generated monsters will belong to the same faction.
"allowAlliedFactions": "1", // If 1, allied faction monsters will also be generated.
"moveNeutralsToFactions": "1", // If 1, all WoG neutral monsters will be assigned a faction / town.
"registerRegularMonsters": "1", // If 1, all regular WoG creatures are registered and will become accessible for generation.
"registerFactionAllies": "1", // If 1, configurates each faction allies and their association level.
Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
|
|
10.11.2020 17:51 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.11.2020 18:04 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.11.2020 18:19 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
10.11.2020 19:16 |
|
Berserker
Posts: 16657
|
|
11.11.2020 05:01 |
|