Zur13
Posts: 223
|
(08.07.2020 04:44)Berserker Wrote: Quote:базовые параметры приближены к таковым монстра 6-го уровня (Циклопов) с некоторыми уникальными игровыми механиками:
А как ты справился с тем, что стандартно урон баллисты считается от атаки героя по спец. формуле? Полностью переопределяешь урон?
Пришлось применять хак, пока курсор движется по полю битвы и перед самим выстрелом тип существ стека баллисты заменяется на свободный 126 тип монстра, после выстрела заменяется обратно. Так пришлось сделать чтобы и оценка урона работала верно и сам урон применялся верно.
(08.07.2020 10:34)PerryR Wrote: HiZur13,
thanks for the mod.
A few things I immediately noticed:
-My Level 11 Orrin with Expert Artillery kills only 1 Pixi. Damage of Ballista is supposed to be 21-27 (base damage? in text) and on right-click, it says 160-170 damage. Edit: Wait now I realize mabye because I only have 1 Ballista
-When hovering the mouse over Ballista I get the wrong Monster Icon (crossed Pikeman).
-Is there a plan to include Commanders bonuses that provides additional Tents and Ballistas, or how is it handled?
-I cannot finish my first turn, but maybe that's my modded setup which is responsible.
Warmachines have a lot of potential and WM scripts I-III are due for a rework.
1.Yes you are right ballista stack can't kill more monsters than the number of ballistas in stack (1 ballista can't kill more than 1 monster per shot).
2. Yes, it is a bug with an alternative monster type icon but I don't know how to work around it.
3. There was a plan to give alternative bonuses instead but for some reason, Hierophant commander continued to give me additional tents so I disabled alternative bonuses for now.
4. It is weird my test game was fine on 2.9.13, it could be a problem with some other mod. EDIT: I think I found the problem try the new version [Gameplay] Z Enhanced War Machine IV v0.9.2 BETA 1.exe
Reworking those scripts would be a hell lot of work. I have started this project as a simple rework-cleanup of Enhanced War Machines III script but after a week of code cleanup I realized that it will be easier to rewrite it from scratch then to detect all v var dependencies around. You can check my initial work inside the mods Data/s/deprecated folder file z ewm 4.erm
(08.07.2020 09:17)daemon_n Wrote: Zur13, супер! Сделал канал на сервере, но времени выложить нет (я все время с телефона). Не нашел тебя в дискорде. Ждать тебя?
Боюсь что пока нет.
(08.07.2020 11:02)Bes Wrote: Zur13, отличный мод молодец!
P.S. немного навёл порядка и красоты в первом посте надеюсь не будешь ругать
Спасибо!
(This post was last modified: 08.07.2020 14:28 by Zur13.)
|
|
08.07.2020 12:59 |
|