Current time: 23.04.2024, 04:41 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Ваши вопросы по ERM-скриптам
Author Message
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1996

Hi guys,

Is there a way to check if ctrl + right-click is used when in hero screen?

In manual it says:

!!SN:Ey3/1/?y4; y4 — ID of parent dialog, y5 — ID of current dialog
!!FU&y5<>4205280:E; exit, if this is not the adventure map

What is the value if in hero screen?
(This post was last modified: 13.03.2013 22:51 by Valery.)
13.03.2013 22:47
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1997



Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.03.2013 23:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #1998

Thanks a bunch132

Umm, what I miss?

(This post was last modified: 13.03.2013 23:29 by Valery.)
13.03.2013 23:14
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #1999

Ey2/1/17;
sorry, 0x11 = 17


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.03.2013 23:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Reinc Offline

Posts: 145
Post: #2000

Как изменить скрипты на расширенное/универсальное улучшение существ чтобы всех существ можно было улучшать в городе как в форте на холме? При этом, в отличие от универсального улучшения, чтобы существа могли улучшаться только если они принадлежат к типу города. Если не через эти скрипты, то как?
23.03.2013 11:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
фанат wogа Offline

Posts: 1
Post: #2001

Сам в скриптах разобрался но очень плохо на уровне ctr+c - ctr+v ибо не открыть ERM help 148


Мне нужно чтоб в Башне можно было нанимать на 7 не улучшенном уровне существ (конкретно лазурных драконов), но только чтоб конкретно в данном замке а не во всех замках данного вида,а так же мне нужно чтоб это происходило только после посещения точки 64/45/1

Пробовал паяльником подрехтовать чужие скрипты вот что получилось
ZVSE
!?OB64/45/1;
!!CA130/106/1:UNT2/6/0/132;
Ошибок не выдаёт но скрипт не фурычет..119
24.03.2013 18:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #2002

да, фанат wogа, паяльник конечно хорошая штука, но...
Quote:ZVSE
!?OB64/45/1;
!!CA130/106/1: так нельзя, вы не указали что будет выполняться для этого замка с координатами
!!UN:T2/6/0/132;
в общем, у вас так лишь все замки станут давать лазурников...

а чтобы конкретно для вашего замка это делать, ну... тут не всё так просто...
я пойду, меня срочно на работу вызвали,...
24.03.2013 19:27
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2003

Is there a way to bind single target spells as resurrect or clone to a key? When pressing key, the cursor changes and spell is applied on click. So far erm command requires coding the location.
25.03.2013 16:43
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #2004

Valery, на подобие того, как сделаны быстрые клавиши заклинаний в Феникс-Моде?

я вас правильно понял?
25.03.2013 20:59
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2005

yes but in Phoenix we can bind only mass effect spells, that's why asking.
(This post was last modified: 25.03.2013 21:37 by Valery.)
25.03.2013 21:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Bes Offline

Posts: 5422
Post: #2006

Valery, да, простое заклинание там не настроено... в MoP есть этот функционал ,но исходников увы нет
(This post was last modified: 25.03.2013 21:43 by Bes.)
25.03.2013 21:42
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2007

Bes, thanks.
25.03.2013 21:48
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #2008


Here you are.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
25.03.2013 23:24
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #2009

Thanks, I have another issue:

I take the upper imp crucible and flag it, then when I take the second, the upper gets blue flag and shows incorrect DW when looping through. Type and subtype are correct on test.
Image: 77458.jpg

My thoughts:

1) Is related to OB:C getting messed but happens only rarely (already 30 imps crucibles working). When I flag the upper crucible, OB:C returns 219, then when I flag bottom crucible, the upper OB:C returns -1...
2) Is related to xxl map (objects limit reached?), as I already had many things work strangely during first tests (no way to place a last town before limit without crashing the map)

I will try to store OB:C in PO:B0/$ when flagging any dwelling then reset the value to this one every day for every dwelling, but I need to start a new game for this.

Any idea?
(This post was last modified: 31.03.2013 19:44 by Valery.)
31.03.2013 18:46
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16488
Post: #2010

Had the same problem in Phoenix 3.63 with mills. Do you loop through these dwelling adn change any OB settings?


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.03.2013 20:13
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group