Current time: 22.11.2024, 17:48 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Вопросы по моддингу
» (обсуждаем моддинг здесь)
Author Message
Macron1 Offline

Posts: 521
Post: #556

(28.08.2015 01:56)Ivor Wrote:  
(27.08.2015 12:40)Macron1 Wrote:  Поэтому вопрос - какой формат у objects.txt и что там значат параметры объектов?

Flower32.def 011111111111111111111111111111111111111111111111 000000000000000000000000000000000000000000000000 111111111 011111111 40 0 0 1
Название дефа | проходимые клетки объекта | посещаемые клетки объекта | ХЗ | ХЗ | Тип | Подтип | ХЗ | Будет ли тень у объекта

Четвертое или пятое поле - допустимые виды территории для генерации

Спасибо за инфу!
На след. неделе попытаюсь что-нибудь сообразить.


VCMI - будущее Heroes 3!
29.08.2015 12:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #557

Btw I wanted to ask something: is it possible to have floating dialog in battle like VCMI/Heroes 5-7?

I could take care of the coding part, but the real problem is how to have the dialog not interactive. Any ideas?
09.09.2015 23:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
feanor Offline

Posts: 624
Post: #558

Impossible with ERM. Relatively hard without.
10.09.2015 00:09
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #559

Doesn't Phoenix mod have some extra buttons on battle screen?


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
10.09.2015 00:15
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #560

Not buttons, but a dialog (which looks like individual buttons). The problem is that when a DL is displayed, regular items are not interactive, so if you display this as DL, battle stops until you close it. This is why I was asking about "floating" DL, no idea how to name it.

I guess is hard, seeing that Baratorch himself didn't try.
(This post was last modified: 10.09.2015 01:13 by Valery.)
10.09.2015 01:12
Find all posts by this user Quote this message in a reply
igrik Offline

Posts: 2819
Post: #561

Valery, я тоже думаю, почему нельзя попробовать сделать через кнопки?


game bug fixes extended.dll || My Plugins || My GitHub
10.09.2015 19:17
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #562

Yes we can show units order by displaying a DL, but this is far more tedious. Wanted to know first about possibility to have it like VCMI. I will think about.
10.09.2015 19:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
feanor Offline

Posts: 624
Post: #563

А кнопки разве отображаются поверх поля боя?
10.09.2015 20:18
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #564

No, but you can display a dialog with a key press. MoP has a function displaying a dialog on mouse right button hold. Wonder if there is a way to modify it to key press. You press key, dialog shows, leave key, dialog closes.
(This post was last modified: 10.09.2015 20:29 by Valery.)
10.09.2015 20:29
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Barin Offline

Posts: 804
Post: #565

Нужно сделать так, чтобы после каждой битвы не появлялось окно: победитель\проигравший.
Берсеркер однажды помог мне отключить сообщение об ограничении опыта: !#UN:C5125902/4/34281 C5125907/1/144; Думаю по такому принципу можно решить задачу.

Поможет кто?
(This post was last modified: 12.09.2015 13:53 by Barin.)
12.09.2015 13:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #566

I have a question: planning to make in the future a mod about unlimited levels; is about advancing in your secondary skills even after expert. So I need to know if there are UN:C about improving percentages/effects of:

necromancy
offense
armorer
first aid
leadership (this I am not sure what to do about)
luck (same)
archery
diplomacy (?)
artillery
intelligence
sorcery
resistance

Now about battle skills (or resistance) I can add to their damage directly in battle, but skills like necro, first aid etc I need else. Any UN:C I missed out about them, please?
12.09.2015 17:58
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #567

(12.09.2015 13:51)Barin Wrote:  Нужно сделать так, чтобы после каждой битвы не появлялось окно: победитель\проигравший.
Code:
4771EE EB6490909090
47729B EB
Первое для окна победы, второе - для поражения.

(12.09.2015 17:58)Valery Wrote:  Now about battle skills (or resistance) I can add to their damage directly in battle, but skills like necro, first aid etc I need else. Any UN:C I missed out about them, please?
There is a way to adjust skill percentages for none/basic/advanced/expert. You can manage with that. Here it is.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
12.09.2015 18:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Barin Offline

Posts: 804
Post: #568

gamecreator, этого недостаточно чтобы видеть результат) Как это оформить в виде скрипта?
12.09.2015 19:03
Find all posts by this user Quote this message in a reply
gamecreator Offline

Posts: 7107
Post: #569

Это формат бинарного патча для BinMagic. Но, я так понимаю, ты хочешь чтобы всё было в одном файле. Тогда формат патча такой:
Code:
[16-й адрес] [16-е данные]
Разбиваешь данные на группы по 8, 4 и 2 символа (то есть 4, 2 и 1 байт), например:
Code:
4771EE EB649090 9090
47729B EB
Теперь вычисляешь для каждой группы адрес. Это адрес в строке плюс половина количества символов (то есть количество байт) данных перед группой. Например:
Code:
4771EE+0 EB649090
4771EE+4 9090
47729B+0 EB
Изменяешь порядок байт в числах-данных на обратный, чтобы потом легко перевести их в 10-ю систему, например:
Code:
4771EE+0 909064EB
4771EE+4 9090
47729B+0 EB
Переводишь на калькуляторе числа в 10-ю систему, например:
Code:
4682222 2425382123
4682226 37008
4682395 235
Всё! Подставляешь их в UN:C:
А количество байт известно из первого шага.


When all gods have burnt to ashes in eternity of sorrow,
Demons gonna tear your soul because there is no tomorrow.
12.09.2015 19:21
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Valery Offline

Posts: 2196
Post: #570

Thanks, will probably ask for a few russian words to translate when I start digging in.
12.09.2015 20:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group