Current time: 22.11.2024, 18:23 Hello There, Guest! (LoginRegister)
Language: english | russian  

Post Reply 
Threaded Mode | Linear Mode
Вопросы по моддингу
» (обсуждаем моддинг здесь)
Author Message
StasPV Offline

Posts: 130
Post: #1771

XEPOMAHT, нашел подходящий экзешник СОД-а с NoCD, плагин с расширением asi работает.

Через HEX editor скопировал тот участок что ты указал с экзешника Хоты в Содовский, только начиная с 00239BF4,где объявлена переменная с именем файла. Но в итоге ничего не заработало. Через Олли Дебаггер вроде идентично все в двух экзешниках, а ИДА показывает отличия, вроде как тип переменной отличается, если в Хоте это char, то в том что я правил - dword105 Хотя сделал просто копи-паст. Застрял на этом моменте.

Хотовский exe:
Code:
text:00639BF4 ; CHAR aHota_dll[9]
.text:00639BF4 aHota_dll       db 'hota.dll',0         ; DATA XREF: starto
.text:00639BFD                 align 10h
.text:00639C00
.text:00639C00 ; =============== S U B R O U T I N E =======================================
.text:00639C00
.text:00639C00
.text:00639C00                 public start
.text:00639C00 start           proc near
.text:00639C00                 push    offset aHota_dll ; "hota.dll"
.text:00639C05                 call    ds:LoadLibraryA
.text:00639C0B                 push    offset aMainproc ; "MainProc"
.text:00639C10                 push    eax             ; hModule
.text:00639C11                 call    ds:GetProcAddress
.text:00639C17                 call    eax
.text:00639C19                 jmp     sub_61A884
.text:00639C19 start           endp

Правленый exe:
Code:
text:00639BF4 dword_639BF4    dd 61746F68h, 6C6C642Eh, 0 ; DATA XREF: .text:00639C00o
.text:00639C00 ; ---------------------------------------------------------------------------
.text:00639C00                 push    offset dword_639BF4
.text:00639C05                 call    ds:LoadLibraryA
.text:00639C0B                 push    offset aMainproc ; "MainProc"
.text:00639C10                 push    eax
.text:00639C11                 call    ds:GetProcAddress
.text:00639C17                 call    eax
.text:00639C19                 jmp     start
30.04.2021 13:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1772

Hi! I wonder if there is a way to remove an item from WoG Options menu without editing zsetup01.txt. something like .ers, but I have no idea how .ers could achieve that


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
31.05.2021 20:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1773

Archer30, removing is not possible currently. Replacing the whole menu can be done by json. See Mods\WoG\Lang\*.json example for wog native dialogs.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.05.2021 20:41
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1774

Hmm, thanks Berserker. Looks like some improvements are needed 96-copy

You know some "big" mods like ACM/TUM disable some of the options as those interfere with the gameplay more than the mod author expected. It could be good if options can be hidden so players don't get confused.

I'm getting daily questions of "Why Enhanced Artifact doesn't work in TUM" ))))


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 31.05.2021 23:05 by Archer30.)
31.05.2021 23:02
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1775

It's normal. Just add to FAQ, that TUM and ACM and WoG Campaigns and what so ever can disable options in runtime.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
31.05.2021 23:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #1776

I've been wondering, how is this button used, and how can it be modified? Possibly I will use it in the future. Rolleyes

Image: Screenshot-1.png
07.06.2021 21:51
Find all posts by this user Quote this message in a reply
V_Maiko Offline

Posts: 610
Post: #1777

No one has answered my question, well I guess it's nothing important for now and I'll find out later Sorry
08.06.2021 04:11
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1778

This is daemon_n's button and dialog. Ask him in discord.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
08.06.2021 10:31
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Panda Away
Moderators

Posts: 1005
Post: #1779

Бедный Димон, покоя ему не дадут, уже его мод угнать хотят... 3614896-copy


Тот, кто просыпается рано - жаворонок, поздно - сова. А тот, кто плохо спит и ходит с черными кругами под глазами - панда!
08.06.2021 11:30
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1780

Panda, он его делал как конструктор, чтобы другие пользователи могли свои кнопки во всплывающий диалог добавлять.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
08.06.2021 12:52
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Elmore Offline

Posts: 608
Post: #1781

V_Maiko, Inside the GEM mod, there should be a description of how to add buttons. Apparently he forgot to add it.


Image: widget.png?style=banner2
(This post was last modified: 08.06.2021 14:35 by Elmore.)
08.06.2021 13:22
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Archer30 Offline
Moderators

Posts: 1175
Post: #1782

Hi! Is it possible to prevent a hero from losing a battle after losing all his armies and commander?

The plan is to count henchman as part of the army Rolleyes When henchman is alive, the hero should win the battle, not losing


Latest ERA mods and scripts in development - My GitHub
(This post was last modified: 13.06.2021 15:20 by Archer30.)
13.06.2021 15:08
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Berserker Offline
Administrators

Posts: 16657
Post: #1783

Archer30, BM:O controls, to which hero slot stack belongs. -1 means summoned.


Скачать Герои 3 Эра и всё, что с ней связано / ERA 2.46f для старых модов
Поддержать проект
13.06.2021 17:36
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Raistlin Away
Moderators

Posts: 1349
Post: #1784

Подскажите, пожалуйста, как можно порвать связи между зданиями? Орды существ, например, перекрывают собой жилища - как можно это отключить?


Создал новый глобальный мод: WoG Ultra Edition
15.06.2021 00:53
Find all posts by this user Quote this message in a reply
XEPOMAHT Offline
Moderators

Posts: 2356
Post: #1785

(15.06.2021 00:53)Raistlin Wrote:  Подскажите, пожалуйста, как можно порвать связи между зданиями? Орды существ, например, перекрывают собой жилища - как можно это отключить?

Сложно, т.к. это часть движка игры, я с этим связываться не стал. Слоты зданий, дающие прирост, автоматически заменят здания, прирост которых они увеличивают. Одновременный рендер смогли сделать только в HoA там, где они добавили Урну в Сопряжение, скорее всего там весь код рендера экрана города заменён полностью. На ERA такую штуку никто не делал. 105
15.06.2021 01:20
Find all posts by this user Quote this message in a reply
« Next Oldest | Next Newest »
Post Reply 


Forum Jump:

Powered by MyBB Copyright © 2002-2024 MyBB Group